Storing "check hybrid system" en afgevoerd

Specifieke technische aspecten van het Prius 3 concept.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goofman
Lid
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 16 dec, 2013 9:35

di 05 dec, 2017 23:28

Nope, op de boordcomputer
Prius 3 Aspiration Ash Grey 01-2010

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 18992
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen

wo 06 dec, 2017 6:55

Toch maar een keer meten aan de pomp, ben benieuwd.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
Goofman
Lid
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 16 dec, 2013 9:35

wo 06 dec, 2017 12:10

 ! Bericht van: Moderator
Quote verwijderd.


Ik niet meer, dus ik ga dat niet meer doen. Bovendien tank ik tegenwoordig gemiddeld nog maar 1 keer per maand dus of dat dan 45 of 47 Euro kost interesseert me te weinig om het bij te houden.
Prius 3 Aspiration Ash Grey 01-2010

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 18992
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen

wo 06 dec, 2017 12:23

Ok dat moet je zelf weten, probeer alleen maar te helpen...
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
Goofman
Lid
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 16 dec, 2013 9:35

wo 06 dec, 2017 12:52

 ! Bericht van: Moderator
Quote verwijderd.


Oh maar dat waardeer ik ook. Zoals eerder aangegeven heb ik me neergelegd bij het in mijn ogen (te) hoge verbruik van onze Prius. In het uitzoeken naar de eventuele oorzaak ga ik echter geen energie meer stoppen. Daar is de impact op onze portemonnee simpelweg te klein voor. En de Prius is niet alleen een fijne auto vanwege zijn lage(re) verbruik. Het gaat om het totaalplaatje.
Prius 3 Aspiration Ash Grey 01-2010

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 18992
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen

wo 06 dec, 2017 13:07

Rijd je dan ook maar korte stukjes wellicht?
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 11 sep, 2016 7:46

wo 06 dec, 2017 18:09

Korte stukjes, weinig uit laten rollen, hoge snelheden op de snelweg, lage bandenspanning? Ik heb met mijn P3 jaar na jaar gemiddeld 1 op 20 gereden, het is geen fabeltje. Als je uit Eindhoven komt, dan kunnen we wellicht een stukje rijden om te kijken waar mogelijke verbetering zit.
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

Gebruikersavatar
kanniks
Lid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: do 09 aug, 2018 22:14
Auto: Prius 3 Comfort 2010

do 09 aug, 2018 23:06

Deze week dinsdagavond onderweg naar vakantie, 800 meter voor mijn bestemming plotseling "Check Hybrid System". Auto kon nog sturen en remmen maar dat was het dan ook. Uit- en aan hielp niet, melding bleef. Ik kon de auto nog wel in N zetten maar bij D kreeg ik de melding "Shift to P Position when starting". Rare melding.

Prius 3 Comfort is 8,5 jaar oud, van begin 2010 en heeft 112000km op de teller staan.

Toyota gebeld en de ANWB. Kijken wie er het eerste zou zijn. Na 45 minuten kwamen twee gele voertuigen aanrijden, een bus en een takelwagen. Ik dacht dat ze bij elkaar hoorden maar nee, voorop reed de ANWB en direct daarachter de bergingsdienst van Toyota. De ANWB heeft dus gewonnen, al was het met twee autolengtes 8)

De conclusie van de ANWB was: hier kan ik niets mee, afvoeren. De ANWB zou vervolgens de bergingsdienst hebben gebeld, dezelfde die Toyota had gestuurd! Ik had dus mazzel anders had ik nog een keer moeten wachten. Het is me alleen een raadsel waarom de ANWB dan niet direct de bergingsdienst heeft gestuurd. Ik heb duidelijk telefonisch de foutmelding doorgegeven. De wegenwacht wierp er een blik op en had direct zijn conclusie klaar.

De bergingsdienst was zeer vriendelijk en heeft mij 800 meter verder afgezet. De auto is afgevoerd naar de dichtsbijzijnde Toyota dealer. Die heb ik woensdagochtend gebeld. Hun conclusie: inverter defect. Kosten 1800 euro inclusief montage. Maar hij had overlegd met de importeur en het viel onder de garantie. Het hoe en waar was een beetje vaag, coulance? Het resultaat was dat ik niets hoefde te betalen.

Ik heb een vervangende auto gekregen, dat was nog een heel gedoe. Donderdag waren de bestelde onderdelen binnen en om 10:00 kreeg ik een telefoontje dat de auto klaar was en ik hem op kon halen.

Klein detail: Toyota lijkt hun 24-uurs dienst uitbesteed te hebben aan Allianz. Zij nemen op met "Toyota" en handelen alles af.

Gebruikersavatar
Holyoak
Lid
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 10 jan, 2016 23:19

vr 10 aug, 2018 0:18

Netjes opgelost toch?
Snap alleen niet zo goed waarom je twee hulpverleners tegelijkertijd inschakelt. Alle merken maken gebruik van callcenters om hulpverzoeken af te handelen.

Gebruikersavatar
kanniks
Lid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: do 09 aug, 2018 22:14
Auto: Prius 3 Comfort 2010

vr 10 aug, 2018 1:37

Waarom ik twee hulpverleners belde? Nou, ik heb bij beide recht op hulp (eigenlijk had ik ook nog mijn reisverzekering kunnen inschakelen :ugeek: ). En natuurlijk had ik afgebeld als er de ene een stuk eerder was gearriveerd dan de andere.

Ik had nog nooit gebruik gemaakt van de Toyota hulpdienst. Geen idee wat ik kon verwachten. Van de ANWB had ik het idee dat zij vaak allerlei truukjes wisten om je toch op weg te helpen. Bij dit probleem van de Prius helaas niet.

Zoals ik al schreef: als ik alleen de ANWB had gebeld dan had die, na arriveren, toch de bergingsdienst gebeld. Nota bene dezelfde die door Toyota was gestuurd. In dat geval had ik nogmaals +/- een uur moeten wachten. Dat heb ik mezelf hierdoor bespaard. Ik snap alleen niet waarom de ANWB, ondanks dat ik duidelijk de foutmelding had doorgegeven, toch een gewone wegenwacht stuurde.

Beide monteurs gaven aan dat ze de boordcomputer hadden kunnen resetten en dat dat heel misschien had geholpen. Maar dan waren de storingscodes ook verdwenen en had de dealer die niet meer uit kunnen lezen. Daarom deden ze dat liever niet. Goede beslissing want zelfs al had het gewerkt dan was het probleem waarschijnlijk kort er na opnieuw teruggekomen.

Gebruikersavatar
Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 11 sep, 2016 7:46

vr 10 aug, 2018 7:27

Na 8 jaar nog garantie, dat vind ik netjes. Wel vervelend als er wat stuk gaat. Bekend item vrees ik. Ik hoop dat het verbruik nu beter wordt!
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

Gebruikersavatar
Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2422
Lid geworden op: zo 02 apr, 2006 16:02
Locatie: Steenwijk
Auto: Lexus GS 450h President
Contact:

vr 10 aug, 2018 18:32

Netjes inderdaad! Was er ook niet een terugroepactie geweest destijds mbt deze inverters?
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Gebruikersavatar
Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 11 sep, 2016 7:46

vr 10 aug, 2018 18:43

Staat me ook iets van bij. Andere software dacht ik.
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

Gebruikersavatar
ajm
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 1186
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 19:13
Locatie: Doetinchem
Auto: Prius 3 dynamic

vr 10 aug, 2018 19:24

Dat ging om het vervangen van de invertersoftware, was in 2014:
viewtopic.php?f=52&t=7965
Ruim 100.000 km met een Prius 3 Aspiration 2009 nu een Prius 3 Dynamic 2010 >140.000 km

Gebruikersavatar
Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 11 sep, 2016 7:46

vr 10 aug, 2018 19:35

Bedankt Ad.
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Techniek”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast