Hallo Frank,
Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd hoe jij in jouw auto gekleed gaat. Als ik naar jouw berekening kijk, moet dat haast wel zonder kleding zijn.
Ik vind het trouwens wel erg leuk gevonden.
100.000 km gereden: 16 ct/km
Werkschoenen worden bij ons tezamen met broeken, shirts, en dergelijke door de werkgever verstrekt.Frank2b schreef: ↑do 12 okt, 2017 22:05Door gewoon te lopen verslijten we:
Paar nieuwe schoenen: € 150
Sokken en ondergoed: € 60
Broek/Hemd: € 200
Jas: €150
Totaal: € 560
We lopen ongeveer 5-6 km/dag, dat is pakbeet 2000 km/jaar
Kosten van gewoon lopen is dan 560/2000 = €0,28 per km.
Priusrijden is goedkoper dan wandelen.
Privé haal ik mijn kleding uit de Wallmart in Noord Amerika, Wrangler is daar een zeer betaalbaar merk, en ook het ondergoed is niets mis mee.
ZIt daar toch vaak genoeg voor mijn werk.
Thuis loop ik op klompen, 30 euro per paar, en maximaal 2 paar per jaar, mijn nette schoenen van rond de 60 euro gaan vele jaren mee dankzij het gebruik van ander dagelijks schoeisel

Deze 560 euro gaat bij mij dus pas op over een periode van een jaar of 4 / 5 .....
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE
Onze blauwe P2 staat op de boot naar Nigeria, voor een tweede leven. Mijn schoondochter heeft hem de laatste jaren nog met plezier doorgereden tot 374.000 km, maar nu was hij op.
Olieverbruik werd zo hoog dat de motor regelmatig op 3 cilinders liep omdat bougie 1 onder de olie zat en niet goed meer vonkte. Een kwaal van vele Toyota motoren uit die tijd: door vervuiling werken de olieschraapveren niet meer goed.
Bovendien (waarschijnlijk hierdoor) ging het motorlampje steeds branden door een katalysator storing, zelfs na vervangen van beide lambadasensoren (Aliexpress).
Als klap op de vuurpijl wilde de auto bijna niet meer elektrisch rijden, dus de accucapaciteit was veel minder geworden. Daardoor nam ook het benzineverbruik toe.
Zijn we teleurgesteld? Nee natuurlijk niet. De auto heeft bijna 4 ton gelopen zonder een enkele storing, en met minimaal onderhoud. Goedkope en comfortabele kilometers. Maar toch wel een smetje op de reputatie van deze generatie Prii...
Zelf rijden we met veel plezier door in onze CT200h, inmiddels ook al 250.000 km,
Groeten, Albert
Olieverbruik werd zo hoog dat de motor regelmatig op 3 cilinders liep omdat bougie 1 onder de olie zat en niet goed meer vonkte. Een kwaal van vele Toyota motoren uit die tijd: door vervuiling werken de olieschraapveren niet meer goed.
Bovendien (waarschijnlijk hierdoor) ging het motorlampje steeds branden door een katalysator storing, zelfs na vervangen van beide lambadasensoren (Aliexpress).
Als klap op de vuurpijl wilde de auto bijna niet meer elektrisch rijden, dus de accucapaciteit was veel minder geworden. Daardoor nam ook het benzineverbruik toe.
Zijn we teleurgesteld? Nee natuurlijk niet. De auto heeft bijna 4 ton gelopen zonder een enkele storing, en met minimaal onderhoud. Goedkope en comfortabele kilometers. Maar toch wel een smetje op de reputatie van deze generatie Prii...
Zelf rijden we met veel plezier door in onze CT200h, inmiddels ook al 250.000 km,
Groeten, Albert
CT200h 2012 Luxury Line wit
-
- Informatie
-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten