100.000 km gereden: 16 ct/km
En toch denk ik dat je beter kilometervergoeding kunt krijgen als een leaseauto. Okee, je verdient er wellicht niets aan maar het kost je tenminste ook niets. Een lease Prius kost je elke maand minimaal 175 euro netto aan bijtelling.
Als de bijtellingsplannen doorgaan moet ik voor mijn volgende auto flink gaan bijtellen. Dan kan ik beter hier in Duitsland een goede gebruikte Mercedes E diesel kopen en op kilometervergoeding gaan rijden. Dan ben ik echt voordeliger uit.
Als de bijtellingsplannen doorgaan moet ik voor mijn volgende auto flink gaan bijtellen. Dan kan ik beter hier in Duitsland een goede gebruikte Mercedes E diesel kopen en op kilometervergoeding gaan rijden. Dan ben ik echt voordeliger uit.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera
- frafie55
- Lid/donateur
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 18:59
- Locatie: Epe (Gld.)
- Auto: Auris TS Dynamic
Kees1234 schreef:452.000 km gereden: 9,5 ct/km
Het is wel een 'gewogen' gemiddelde.Albert schreef:Dat is wel heel erg weinig, want alleen benzine (bij gemiddeld 1:20 en 1,70/liter) is al 8,5 cent per km...
450.000 km. geleden kostte een liter benzine geen € 1,70 (denk ik).
Als... benzine nu gratis zou worden..., en heel NL voor 2 ct. per km. rijdt, dan komt Kees volgend jaar met zijn berekening dat hij voor 6 ct. per km. rijdt.
Frans
Laat de benzineprijs de afgelopen 10 jaar eens gemiddeld 1,50 geweest (ref: google) zijn is dat nog steeds 7,5 ct/km. Dan hou je 2 ct/km over voor onderhoud en afschrijving, oftewel 9000 euro over 4,5 ton. Lijkt me knap, tenzij het startpunt al een nagenoeg afgeschreven Prius was (zou natuurlijk kunnen). Kees1234?
CT200h 2012 Luxury Line wit
mijn huidige afschrijving is ook amper hoger dan de 2 ct/km
de P2 kocht ik in december 2012 voor 7000 euro, inclusief de reparatie kosten, en nu ben ik 120.000 kilometer verder.
Samen met de kale WA verzekering, en het beetje onderhoud, valt het totaalplaatje best mee.
Ik heb in het begin een setje nieuwe winterbanden gekocht, en er zaten nieuwe banden onder, nu, 120.000 kilometer later nog steeds dezelfde banden.
Zomerbanden kunnen nog wel even, en ook de winterbanden halen maart nog wel.
Al weet ik dat in maart er wel een paar nieuwe zomersloffen onder mogen
de P2 kocht ik in december 2012 voor 7000 euro, inclusief de reparatie kosten, en nu ben ik 120.000 kilometer verder.
Samen met de kale WA verzekering, en het beetje onderhoud, valt het totaalplaatje best mee.
Ik heb in het begin een setje nieuwe winterbanden gekocht, en er zaten nieuwe banden onder, nu, 120.000 kilometer later nog steeds dezelfde banden.
Zomerbanden kunnen nog wel even, en ook de winterbanden halen maart nog wel.
Al weet ik dat in maart er wel een paar nieuwe zomersloffen onder mogen

'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE
Olieverbruik is langzaam gestegen tot 1:3500 ongeveer.Arjan schreef:Hoeveel olie verbruikt de Prius nu Albert?
Ik heb bij de laatste verversing de motor een tijdje stationair laten draaien (via slimme truc) met een reiniger erin, maar dat lijkt niks geholpen te hebben. Toch verdenk ik vastgekoekte olieschraapveren, maar probeer die maar weer eens los te krijgen (iemand tips?).
Misschien eens wat dikkere olie proberen (10W40 ipv 5W40).
Elk nadeel heeft zijn voordeel: ik hoef nooit meer olie te verversen want dat gaat vanzelf

CT200h 2012 Luxury Line wit
de oude truc van vroeger was Slick50.
bij de oliewissel toevoegen en direct 100 km rijden.
Ik heb zelf al eens een Corolla Diesel met ruim 350.000 km, van een olieverbruik van 3000 km/l, naar 7500 km/l gebracht, en daar zelf een halve ton mee gereden.
Ik heb ondertussen wel gemerkt dat er ook een B-kwaliteit in de markt was, is veel goedkoper maar werkt amper.
De dure kostte toen al 100 gulden.
bij de oliewissel toevoegen en direct 100 km rijden.
Ik heb zelf al eens een Corolla Diesel met ruim 350.000 km, van een olieverbruik van 3000 km/l, naar 7500 km/l gebracht, en daar zelf een halve ton mee gereden.
Ik heb ondertussen wel gemerkt dat er ook een B-kwaliteit in de markt was, is veel goedkoper maar werkt amper.
De dure kostte toen al 100 gulden.
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE
Ik heb voeger ook wel eens Slick50 in mijn automotor gegoten, die onmiddellijk wat sneller stationair ging lopen. Doel was dan ook de inwendige wrijving te verminderen. Ging lang goed tot de oliepomp in het carter versleten bleek te zijn...TWMW schreef:de oude truc van vroeger was Slick50.
Slick50 is helaas geen motorreiniger. Heb wel eens gelezen dat er iets op de zuigers gegoten werd, automaatolie of zelfs remolie. Dagje laten staan en dan zouden de zuigerveren weer los moeten zijn. Weet het niet...
CT200h 2012 Luxury Line wit
Mijn Prius gekocht in 2013 met 60000 op de teller. Nu 129.000 op de teller. Enkel een keer bandjes laten vervangen, verder nog geen onverwacht onderhoud (waterpomp doet het nog
) en remmen ook nog prima.
Dus alleen kleine beurten (doe ik zelf, kost een paar tientjes voor de olie enzo) en grote beurten kosten (ook olie zelf, filters, enz) meestal niet meer dan 300. Verdraaid goedkoop zo'n Prius!
Krijg 19 cent per kilometer van mijn werkgever en met een verbruik van 1 op 20 kom ik een heel eind om mijn autokosten te dekken! (500 woon/werkverkeer per week, dus reken maar uit...
)

Dus alleen kleine beurten (doe ik zelf, kost een paar tientjes voor de olie enzo) en grote beurten kosten (ook olie zelf, filters, enz) meestal niet meer dan 300. Verdraaid goedkoop zo'n Prius!
Krijg 19 cent per kilometer van mijn werkgever en met een verbruik van 1 op 20 kom ik een heel eind om mijn autokosten te dekken! (500 woon/werkverkeer per week, dus reken maar uit...

Prius 2 BE 2006 Barcelona red
Full LED
Full LED
- JohanvdH
- Lid/donateur
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: wo 03 jun, 2009 21:01
- Locatie: Wageningen
- Auto: Outlander PHEV Instyle+
Zo goedkoop rijden wij niet maar een snelle berekening leert dat de kilometerprijs all-in (dus met afschrijving) op ongeveer 25 eurocent komt te liggen...
Dat is voor een luxe, veilige en betrouwbare auto ongeveer het laagst haalbare
De 940 estate kostte destijds al meer en zou nu helemaal duur geworden zijn en die was ook minder luxe, veilig en betrouwbaar...
(maar we hebben er wel goede herinneringen aan!)
Dat is voor een luxe, veilige en betrouwbare auto ongeveer het laagst haalbare

De 940 estate kostte destijds al meer en zou nu helemaal duur geworden zijn en die was ook minder luxe, veilig en betrouwbaar...
(maar we hebben er wel goede herinneringen aan!)
Beste mensen, ik heb dit voorjaar onze blauwe Prius 2 (2006) verkocht en rij sindsdien een CT200h uit 2012 (gekocht op de BCA autoveiling).
Een grote stap vooruit vwb kwaliteitsgevoel, "looks", luxe en wegligging, maar een flinke stap terug vwb binnenruimte en bandengeluid.
De Prius heeft ons 180.000 storingsvrij (tot 320k km-stand) vervoerd voor 15 ct/km all-in, een topprestatie. Enige tegenvaller was het olieverbruik aan het eind van zijn loopbaan, Toyota-onwaardig. Misschien het gevolg van mijn opgerekte verversingstermijnen en Gamma motorolie
maar toch.
Vier jaar geleden was dit forum voor de speciale mensen die een hybride wilden rijden, maar tegenwoordig is bijna elke auto hybride. Daarom is het bestaansrecht van dit forum een stuk minder geworden denk ik. Ondanks dat nog veel rijplezier met jullie Toyota hybrides.
Groeten, Albert
Een grote stap vooruit vwb kwaliteitsgevoel, "looks", luxe en wegligging, maar een flinke stap terug vwb binnenruimte en bandengeluid.
De Prius heeft ons 180.000 storingsvrij (tot 320k km-stand) vervoerd voor 15 ct/km all-in, een topprestatie. Enige tegenvaller was het olieverbruik aan het eind van zijn loopbaan, Toyota-onwaardig. Misschien het gevolg van mijn opgerekte verversingstermijnen en Gamma motorolie

Vier jaar geleden was dit forum voor de speciale mensen die een hybride wilden rijden, maar tegenwoordig is bijna elke auto hybride. Daarom is het bestaansrecht van dit forum een stuk minder geworden denk ik. Ondanks dat nog veel rijplezier met jullie Toyota hybrides.
Groeten, Albert
CT200h 2012 Luxury Line wit
- Elec_Hybrid_Fan
- Actief Lid
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 14 sep, 2015 8:58
- Auto: Toyota Auris TS
Het bestaansrecht van dit forum lijkt me groter te worden naarmate er meer mensen hybrides rijden.Wie hybride rijdt wil er iets vanaf weten. Zo was het in elk geval bij mij en ik ben erg blij dat dit forum bestaat.
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)
2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13
2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13
-
- Informatie
-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten