Tesla

Volledig elektrisch rijden, heeft dit de toekomst, wat zijn de voor- en nadelen, is het financieel aantrekkelijk, wat zijn de praktijkervaringen, etc.
Gebruikersavatar
Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: ma 14 sep, 2015 8:58
Auto: Toyota Auris TS

vr 13 jul, 2018 19:15

Inderdaad, de gevestigde orde doen het omdat ze moeten. Ze WILLEN niet, zien alleen bedreigingen, geen kansen. En dat terwijl Tesla laat zien dat er legio kansen zijn. Nieuwe batterijtechnologie biedt mogelijkheden voor lichtere auto's met een groter bereik, zuiniger, sneller, schoner. Nieuwe toeleveranciers, nieuwe afzetmarkten, een nieuwe wereld met nieuwe kansen.
Maar nee, ze zijn bang voor hun status en bestrijden Tesla op de manier waarop ze al jaren heersen: achterbaks gelobby. En onze regering doet mee, neemt maatregelen die de modellen van Tesla het meest raakt. En dat terwijl zij juist degene zijn die zich volledig voor de nieuwe technologie inzetten. En voor onze gezondheid. Daarom zijn voorstanders ook zo uitgesproken: er wordt een oneerlijke strijd gespeeld tegen Tesla en dat zint ze niet

Het gaat er komen, die nieuwe wereld met de nieuwe schonere technologie. De oude dinosaurussen zullen uitsterven, uiteindelijk. Zolang de klanten het willen. En de 420.000 reserveringen van de Model 3 laat zien dat velen het willen. En dat houdt Tesla overeind en zal tot de revolutie leiden die nodig is om eindelijk verlost te raken van de fossiele brandstoffen. Het wordt tijd.
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

Gebruikersavatar
TonVH
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 2599
Lid geworden op: zo 09 dec, 2012 20:17

vr 13 jul, 2018 19:28

Amen.

PS: heb je dat allemaal zonder lachen kunnen schrijven?
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Gebruikersavatar
Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: ma 14 sep, 2015 8:58
Auto: Toyota Auris TS

vr 13 jul, 2018 19:43

Ja hoor, alleen moet ik altijd zo lachen bij jouw bijdragen. :wink:
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 18281
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen

vr 13 jul, 2018 20:06

Elec_Hybrid_Fan schreef:
vr 13 jul, 2018 17:11
De goedkoopste versie heeft een bereik van 354 km en zal in de buurt van de 42.000 euro komen te liggen wat bereikbaar is voor een hele grote groep autobezitters.

En volgens mij een nog veel grotere groep die zo’n bedrag nooit bij elkaar zal kunnen krijgen. Persoonlijk kan ik zulke bedragen niet begrijpen dat dat haalbaar is voor veel mensen. Het gaat toch wel heel erg goed met al deze mensen qua financiën. Ik heb zelf niets te klagen hoor, want gezondheid is niet te koop :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: ma 14 sep, 2015 8:58
Auto: Toyota Auris TS

vr 13 jul, 2018 20:14

Inderdaad, ook te hoog gegrepen voor mij. Zelfs met de besparingen op brandstof. Maar als je op de weg kijkt, rijden er zeer veel BMW 3, Audi A4, Mercedes C-klasse of duurdere wagens rond. En niet alleen in de lease. Ook wij worden gemiddeld genomen steeds welvarender. 30.000 gulden zou een aantal decennia geleden alleen door de elite aan een auto uitgegeven worden, nu is 30.000 euro niet eens zo uitzonderlijk. Uiteraard zijn die auto's nog wel het luxe segment en geen auto voor de massa, wel een veel grotere groep dan de model S en X vanaf 80.000 tot 160.000 euro. Dat zijn nu auto's voor de happy few. Ook al zijn het game changers volgens mijn geloof. :wink:
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

Gebruikersavatar
Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 02 apr, 2006 16:02
Locatie: Steenwijk
Auto: Lexus GS 450h President
Contact:

vr 13 jul, 2018 20:38

Leaserijders gaan het voor ons mogelijk maken strakjes ook zo'n auto te rijden ... :mrgreen:
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Gebruikersavatar
quattrootje
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 07 nov, 2016 20:57
Locatie: Een durp nabij Arnhem

vr 13 jul, 2018 20:47

Volgens mijn 'visie' is de Model 3 een middensegmenter en komt er, als alle backorders ingevuld zijn en de techniek er klaar voor is, een auto voor het kleine segment. Ik noem het de Model 2.
Die auto zal voor het 'gewone' volk normaal te betalen zijn (max 20k?)

Dit was oorspronkelijk ook Musks' visie, van duur en groot naar uiteindelijk klein en betaalbaar.

De tijd zal het leren.

Trouwens: als ik het geld had reed ik zeker in een Model S.
Ik zet nu in op een 5 jaar oude Model 3 8)
e-car: P3 PIP Executive Pearl White (dec. 2013)
e-bike: Trek Dublin Rich Black (jan. 2014)

Gebruikersavatar
Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: ma 14 sep, 2015 8:58
Auto: Toyota Auris TS

vr 13 jul, 2018 21:09

Het zou kunnen, maar in Musk's masterplan is de Model 3 de 'car for the masses'. :ugeek:

Ik vermoed dat de huidige generatie Leaf, Ioniq, etc de komende jaren zullen worden uitgevoerd met een grotere batterij zonder dat dit leidt tot prijsstijgingen met de dalende batterijkosten. Dan gaan deze EV's concurreren in het segment voor de werkelijke 'car for the masses' en daar zullen er vast nog heel wat bijkomen.
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

Gebruikersavatar
Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2223
Lid geworden op: wo 15 mar, 2006 19:43
Locatie: Waddinxveen
Auto: PIP
Contact:

za 14 jul, 2018 10:03

Frank2b schreef:Leaserijders gaan het voor ons mogelijk maken strakjes ook zo'n auto te rijden ... :mrgreen:
Precies en een tweedehands Tesla is inmiddels beter (door de software update's en vervangen onderdelen) dan deze uit de fabriek kwam ;)
Afbeelding Prius Plug In 2013
Afbeelding Prius EE 2011
Afbeelding Prius TE 2008
Afbeelding Prius SE 2005

Gebruikersavatar
frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 18:59
Locatie: Epe (Gld.)
Auto: Auris Touring Dynamic

za 14 jul, 2018 10:37

Als ik veel geld zou hebben, dan kocht ik een Tesla omdat ik het een geweldig mooie auto vind.
Zou alle aandacht (en vraag) er ook zijn geweest als deze techniek in een Lada had gezeten?

Frans
(Arjan: Vanmorgen is mijn thuisbrenger al opgehaald, wil je de advertentie weghalen?)
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides Afbeelding

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 18281
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen

za 14 jul, 2018 11:27

Ga ik voor je doen Frans :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: ma 14 sep, 2015 8:58
Auto: Toyota Auris TS

za 14 jul, 2018 11:37

frafie55 schreef:
za 14 jul, 2018 10:37
Als ik veel geld zou hebben, dan kocht ik een Tesla omdat ik het een geweldig mooie auto vind.
Zou alle aandacht (en vraag) er ook zijn geweest als deze techniek in een Lada had gezeten?
Dat is aan jou. Voor mij een Lada misschien niet, maar als mijn Auris de batterij, autopilot, over-the-air updates, Supercharging netwerk etc van een model 3 SR zou hebben, tja.....
Voor mij telt ook mee dat Tesla zich volledig op EV's richt en daarom vol daarop inzet. Daarmee heeft de Model 3 een streepje voor.
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

Gebruikersavatar
Toyo
Lid
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 09 jul, 2017 19:39
Auto: Auris TS Lease Plus 2014

za 14 jul, 2018 14:14

Tesla doet goed werk door iedereen te bewijzen dat elektrisch rijden kan.
Mijn reservatie is meer dat ik nog niet overtuigd ben dat een Tesla een goede tweedehands auto is. Kijk naar de Model 3: er wordt alles op alles gezet om er maar zoveel mogelijk uit de fabriek te stampen. Ik ben bang dat dit zijn invloed zal hebben op de (fysieke) kwaliteit van het product. Niet alles is namelijk met software updates op te lossen.
De eerste eigenaar (lease rijder over het algemeen in NL) zal de problemen nog onder garantie op kunnen laten lossen, of de leasemaatschappij draait er voor op. Ook zullen er problemen zijn waar een eerste eigenaar/leasemaatschappij nooit mee te maken zal hebben, omdat die pas op zullen treden na een aantal jaren, bij de tweede of derde eigenaar. Dit geldt uiteraard voor alle auto's, maar Tesla heeft als nadeel dat het een relatief nieuwe speler is (dus nog geen historie opgebouwd) en dat de gevestigde orde kan voortborduren op eerdere modellen, waar al veel problemen uit zijn gehaald.
Daarom zou ik meer vertrouwen hebben in een volledige EV van Toyota dan van Tesla, totdat de statistieken laten zien dat ook Tesla's op langere termijn betrouwbare auto's zijn. Verder heeft ook Toyota, mijn inziens, een gedegen kennis van elektromotoren en batterijen. Dit hebben ze vanaf 1997 (of misschien nog wat eerder) opgebouwd met hun Prius en later de andere hybride modellen. Kortom, Toyota heeft de aantallen en vooral tijdsspanne om wat over de betrouwbaarheid van hun auto's, ook de hybride modellen, te kunnen zeggen.
Of Tesla over een aantal jaren nog bestaat: geen idee, maar ik gun het ze van harte. Doen ze goed werk: ja zeker. Hebben ze de zaken voor wat betreft het eco systeem op orde: ja dat vind ik ook. Zal ik ooit elektrisch rijden: ongetwijfeld. Zal het dan een Tesla zijn: dat hangt er van af hoe betrouwbaar een 13, 14 of 15 jaar oude Tesla blijkt te zijn.
42
42900 hybride kilometers afgelegd @ 4.53 l/100km.

Gebruikersavatar
Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: ma 14 sep, 2015 8:58
Auto: Toyota Auris TS

za 14 jul, 2018 17:41

Is inderdaad een voorbehoud dat ik ook maak. Maar goed, voorlopig is er nog geen FEV van Toyota en verbluffend weinig van de andere fabrikanten. Bovendien heb ik geen idee hoe goed hun batterijtechnologie zal zijn. De Tesla-batterijen schijnen top of the bill te zijn waarin ze miljarden geïnvesteerd hebben. Of Toyota daar aan kan tippen valt nog te bezien. Weliswaar zijn ze qua hybride techniek de allerbeste, maar full EV's is toch een andere tak van sport.
Maar goed, laat de EV's maar komen, zou ik zeggen. Dan zien we wel weer verder.
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

Gebruikersavatar
Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 02 apr, 2006 16:02
Locatie: Steenwijk
Auto: Lexus GS 450h President
Contact:

za 14 jul, 2018 17:43

Ik denk dat de wagen behoorlijk betrouwbaar zal zijn. De hele ICE-problematiek kent-ie niet, en daar zit vaak de ellende.

De accu is dan wellicht niet meer helemaal fris, maar tegen die tijd is er een heel ecosysteem die deze oude accu's opkoopt en als huisaccu weer aan de markt brengt. Dat begint nu al. https://www.groen7.nl/wat-gebeurt-er-me ... oertuigen/

Een accuswap hoeft dan niet per sé een nieuwe hypotheek te kosten.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Plaats reactie

Terug naar “Volledig elektrisch rijden”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten