Tesla

Volledig elektrisch rijden, heeft dit de toekomst, wat zijn de voor- en nadelen, is het financieel aantrekkelijk, wat zijn de praktijkervaringen, etc.
Plaats reactie
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 11 jul, 2018 7:28

In Noordwijk heb ik ze wel regelmatig gezien (Duitse Tesla-rijders).
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

do 12 jul, 2018 10:38

Duidelijk. Dan zal het toeval zijn geweest dat wij ze onderweg van en naar Italie nog niet gezien hebben. (in Italie wel italiaanse gezien rond Milaan)
PIP aug 2012 executive arctic blue

Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Auris TS

do 12 jul, 2018 20:59

Wat mij betreft is dit een artikel over Tesla dat de spijker op de kop slaat.
1.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

do 12 jul, 2018 21:20

Volgens mij staat Musk al jaren op het niveau van Jobs .... en hoe heette die ander ook alweer?
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Holyoak
Lid
Lid

do 12 jul, 2018 23:55

Elec_Hybrid_Fan schreef:Wat mij betreft is dit een artikel over Tesla dat de spijker op de kop slaat.
Kijk even op de linkedin pagina van de auteur van het artikel en zijn functies. Heb zo’n vermoeden dat jullie collega’s zijn.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

vr 13 jul, 2018 8:44

Elec_Hybrid_Fan schreef:
do 12 jul, 2018 20:59
Wat mij betreft is dit een artikel over Tesla dat de spijker op de kop slaat.
1.jpeg
Ik kan iemand die een auto van € 165.000,= "een game changer" noemt niet erg objectief vinden. Daarnaast is het wel erg simplistisch om critici "azijnpissers" te noemen. Zo ook, al die zogenaamde samenzweringstheorieën.

Maar blijkbaar is het onmogelijk om over de EV neutraal en objectief te discussiëren. De (primitieve) Bush-doctrine geldt duidelijk: "als je niet voor bent dan ben je dus tegen".
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Plug-In Executive

vr 13 jul, 2018 9:08

Heerlijk voorspelbare reactie weer, Ton. Heb je zelf wel in de gaten hoe vastgeroest je zit in je negativiteit?

Waarom zou een auto van 80.000 euro geen game chancer kunnen zijn? Tesla heeft laten zien dat elektrisch rijden cool, gaaf en indrukwekkend kan zijn. Ze hebben ook laten zien dat je als nieuwkomer een ingeslapen industrie wakker kan schudden.

Ook al kan ik me nog lang geen Tesla veroorloven, bewonder ik ze wel in plaats van te gaan lopen kniezen dat het allemaal nog niet genoeg is.

Is er een andere fabrikant die wel jouw goedkeuring weg kan dragen?
Afbeelding Plug-In Prius Executive 2012
Afbeelding Nazca Fuego 2008

Holyoak
Lid
Lid

vr 13 jul, 2018 9:45

Volgens mij lopen er twee discussies door elkaar heen. Tesla in het bijzonder en EV in het algemeen.

Dat de EV DE toekomst is zal en kan niemand ontkennen. Op welke termijn en in welke vorm is denk ik een ander verhaal. Dat er vervolgens mensen, die een nat broekje krijgen bij het noemen van de naam Tesla, het merk te vuur en te zwaard bij anderen door de strot duwen roept gewoonweg weerstand op.
Laatst gewijzigd door Holyoak op vr 13 jul, 2018 9:45, 1 keer totaal gewijzigd.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

vr 13 jul, 2018 9:49

Voor de zoveelste keer: ik ben niet negatief over EV's maar wel ben ik kritisch zodra er ongefundeerde hallelujah. berichten verschijnen!

Hij noemt een auto van 165.000 euro een "game changer". Niks auto van 80.000. Lees het artikel.

Je kunt pas van een game changer spreken zodra een fabrikant met EV's (4 personen, 250+ actieradius, koopaccu) vanaf zo'n 20.000 euro komt. Dan pas wordt er een grote markt aangeboord.

Als ik morgen geld genoeg zou hebben om een (willekeurig welke) EV te kopen dan zou ik dat direct doen. Maar ook dan blijf ik (ongeacht merk) kritisch t.o.v. halleluja berichten.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 13 jul, 2018 10:19

TonVH schreef:
Hij noemt een auto van 165.000 euro een "game changer". Niks auto van 80.000. Lees het artikel.
Model S begint bij 80k, als ik me niet vergis. Maar je hebt wel een punt dat hij het hier over de P100D heeft. Ik had zijn opmerking over Game Changer wat ruimer opgevat en over het hele merk laten afstralen. Jij leest het alsof het enkel van toepassing is op dit ene model. Ik las het als bewondering voor wat het merk voor elkaar heeft gekregen. Jij las het als een oordeel over deze specifieke uitvoering. Toch lazen we hetzelfde artikel...
TonVH schreef:
Je kunt pas van een game changer spreken zodra een fabrikant met EV's (4 personen, 250+ actieradius, koopaccu) vanaf zo'n 20.000 euro komt
Dat is jouw criterium. Hoe realistisch is dit criterium vandaag de dag?

Tesla laat wel zien dat dit nu dichter bij ligt dan een paar jaar geleden toen iedereen nog riep dat EV geen serieus alternatief was.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

vr 13 jul, 2018 11:35

PriOkkie schreef:
vr 13 jul, 2018 10:19
TonVH schreef:
Je kunt pas van een game changer spreken zodra een fabrikant met EV's (4 personen, 250+ actieradius, koopaccu) vanaf zo'n 20.000 euro komt
Dat is jouw criterium. Hoe realistisch is dit criterium vandaag de dag?
Realistisch is niet het criterium. Het gaat er om dat een EV zoals beschreven pas zal zorgen voor een forse overgang. De fabrikant die daarmee komt kan met recht als game changer gezien worden.

Zelf verwacht ik dat eerder een van de gevestigde merken met zoiets komt dan Tesla.

Terzijde:
Hij schrijft letterlijk: “Pas reed ik een paar dagen in ….. [volgt een lofrede uitsluitend op de Tesla SP100D] … Dit is werkelijk de gamechanger”. Ik kan onmogelijk daaruit iets anders concluderen dan dat het betreffende model (en niet het merk) de game changer zou zijn.

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

vr 13 jul, 2018 14:43

Ah! Spannende discussie weer over kerk en geloof. Hot topic van vandaag: wat is een game changer?

ff een definitie erbij gegoogeld:

"What is a 'Game Changer'
A game changer can refer to a person who is a visionary or a company that alters its business strategy and conceives an entirely new business plan. This type of company switches up and forms a new business strategy in order to compete directly or indirectly with competitors. A game changer changes the way that something is done, thought about or made." (Investopedia)

Leuk. Volgens deze definitie kan Tesla heel goed een game changer zijn. Immers, hij zorgt er zo'n beetje in zijn eentje voor dat de gevestigde orde wat meer haast aan het maken is met het fabriceren van elektrisch vervoer. De definitie zegt niks over de kostprijs van de spullenboel, dus of het om een wagen van 2 miljoen, 2 ton of 20k gaat is niet aan de orde.
Ik vind Tesla een game changer,. Leuk.

Is er iemand die Tesla geen game changer vindt? Dat mag ook van mij. Vind ik OK. Kan ik mee leven. Zal er niet minder om slapen. Maar als mensen die in een Tesla rijden daar halleluja over worden dan vind ik dat ook prima, en, gelet op de waarneming die ze gedaan hebben, niet ongefundeerd. Welkom in je eigen kerk.

Dat is dan weer mijn mening. Maar ja, opinions are like assholes, right? Everyone has one. :mrgreen:
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 13 jul, 2018 16:39

Nog ongeveer 100 kilometer en de Mitsubishi i-Miev is een Game Changer voor Ton..

Dat zijn de auto's waar de gevestigde merken mee komen. Heel braaf, heel zuinig en vooral heel saai. Totdat Musk liet zien dat het ook anders kan.

Als je dat niet kan waarderen, snap ik dat je je aangesproken voelt door zo'n artikel.

Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Auris TS

vr 13 jul, 2018 17:11

Nog maar een geloofsbelijdenis. :wink: 8)

Het aardige is dat de Model S - die in het artikel game changer genoemd wordt - begin volgend jaar aangevuld wordt door de Model 3 die in het BMW 3, Audi A4, Mercedes C-klasse vijvertje vist. De goedkoopste versie heeft een bereik van 354 km en zal in de buurt van de 42.000 euro komen te liggen wat bereikbaar is voor een hele grote groep autobezitters.

In de VS spurt de long range versie van dit model al bovengenoemde concurrenten (BMW, Audi, Mercedes) voorbij en is binnen enkele maanden marktleider in het segment geworden. Let op: niet ten opzichte van andere EV's, maar ten opzichte van ICE's. Momenteel zijn er pas enkele tienduizenden op de markt en er zijn nog minstens 420.000 reserveringen te gaan! Nog niet zo lang geleden ondenkbaar.

Over game changers gesproken.
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

vr 13 jul, 2018 18:05

De Duitse jongens moeten wel. BMW pleurt niet niets nu ineens een grote accufabriek in Duitsland neer. Dat is niet zo maar.
Het geweld van de gevestigde orde gaat komen, alleen wanneer.
Mogelijk te laat.
PIP aug 2012 executive arctic blue

Plaats reactie

Terug naar “Volledig elektrisch rijden”

• Informatie