Info & tips gevraagd w.b. Aanschaf Toyota Prius hybride occassion

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Plaats reactie
Passie
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius

Info & tips gevraagd w.b. Aanschaf Toyota Prius hybride occassion

Bericht door Passie »

Ik ben nieuw op dit forum. En heb een vraag. Ik ga deze week naar wat occasions kijken. Ik wil voor een Toyota Prius hybride gaan, bouwjaar vanaf 2012 tot 2014 en kilometerstand tot 100.000. Naar gelang mijn budget dat toelaat. Heeft iemand tips voor mij? Waar ik rekening mee moet houden? Wat handig is om te vragen aan de dealer over de auto etc. En hoe zit het met een solarroof/schuifdak? Is dat op den duur gevoelig voor reparatie en lekkage bij een auto met bouwjaar tussen de 2012 tot 2014? Ik ben al een tijdje aan het speuren op het net. Bij kleinere garage’s/dealers zie ik soms ook een Prius staan die mijn interesse heeft, maar zie ik amper recensies bij die dealer. En dan weet ik niet of het betrouwbaar is. Kent iemand een kleine betrouwbare Toyota dealer? En als de kilometer niet NAP getest is, kan ik er dan beter niet aan beginnen en verder zoeken? Alle tips zijn welkom, en bedankt.

Josje
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

Re: Info & tips gevraagd w.b. Aanschaf Toyota Prius hybride occassion

Bericht door Josje »

Een Auris hybrid van de eerste generatie (gebouwd tot 2013) is wat saai om te zien, en heeft een kleine kofferbak, omdat de grote accu op de bodem van die kofferbak ligt. Uitermate betrouwbaar en niet duur meer. Zelfde techniek als de Prius 3.

Een Auris hybrid van de tweede generatie, vanaf 2013, is minder saai, heeft een grotere kofferbak omdat de accu onder de achterbank ligt. Rijdt ook beter dan de eerste generatie. Is ook als station verkrijgbaar. Uitermate betrouwbaar en wat duurder dan de eerste generatie, maar je krijgt er ook meer voor. Ook Prius techniek.

En dan een Prius 3. De Prius is ruimer dan de Aurissen. Uitermate betrouwbaar.

Dealers en handelaren genoeg. Er is ook nog de VETOS-club, geen merkdealer maar vaak vroeger Toyota dealer geweest. Vaak een pand met minder uitstraling (dus minder kosten) maar wel de technische kennis. Je kunt ook je auto ergens kopen en 'm bij een dealer laten checken tijdens een proefrit.

Plaats reactie