[Touch2&Go (CY17)] Meldingsgeluid flitscamera's niet uit te schakelen?

Vragen en antwoorden betreffende het nieuwe Toyota Touch 2 (CY17) multimediasysteem en de navigatie.
Plaats reactie
Hellbull89
Lid
Lid
Auto: 2020 Corolla Touring Sports 2.0

[Touch2&Go (CY17)] Meldingsgeluid flitscamera's niet uit te schakelen?

Bericht door Hellbull89 »

Gegroet, allen

Sinds een tweetal weken rijd ik met een Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Premium Plus met Experience en Luxury Pack (België). Over het algemeen bevalt de auto me zeer goed (enkele kleine ergernissen daargelaten, zoals de schijnbaar kleine brandstoftank waardoor ik om de ca. 450 km moet gaan tanken).

Er is echter één iets dat mij steeds meer begint te irriteren, en dat is het feit dat het blijkbaar niet mogelijk is om het meldingsgeluid (piep-piep) van de flitscamera's uit te schakelen. Op mijn dagelijkse route woon-werkverkeer kom ik een aantal flitspalen tegen, en telkens opnieuw dat gepiep te horen krijgen werkt wat op de zenuwen. Is er echt geen manier om deze auditieve meldingen uit te schakelen?

Wat ik reeds ondernomen heb: Volgens dit bericht (https://www.vangent.nl/blogs/twee-korte ... wat-is-dat) zou het moeten volstaan om bij instellingen --> navigatie --> kaart de weergave van flitscamera's uit te schakelen. Dit heb ik gedaan (evenals het uitschakelen van "flitscamera's via internet" of iets dergelijks dat net onder deze optie staat) en, hoewel dit ervoor zorgt dat de camera's nu niet meer worden weergegeven op de kaart (iets wat mij niet stoorde en zelfs eerder handig leek), blijft de piep gewoon aanwezig. Telkens op exact dezelfde locaties, blijkbaar op ongeveer 1 km afstand van een camera en dan nog eens vlak aan de flitspaal zelf.

Is er toevallig iemand die hier een oplossing voor kent?

Alvast bedankt.

willemlummie
Actief Lid
Actief Lid

Re: [Touch2&Go (CY17)] Meldingsgeluid flitscamera's niet uit te schakelen?

Bericht door willemlummie »

Je zou het navi, volume uit kunnen zetten ! of is dat geen optie voor U ?

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

Bericht door nessio »

Doet onze Auris ook, heb het niet uit kunnen schakelen.
Om deze reden neemt mijn dochter op vakantie de Prius plug in mee, want in Frankrijk is die flitsmelding niet toegestaan (Italie en Duitsland weet ik niet)
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

Hellbull89
Lid
Lid
Auto: 2020 Corolla Touring Sports 2.0

Bericht door Hellbull89 »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb gisteren het navigatievolume uitgeschakeld (volume op laagste niveau en dan daaronder het luidsprekertje 'doorstreept', dus 'mute') maar helaas blijft de auto er gewoon op los piepen bij het naderen van een flitspaal. Blijkbaar is deze melding dus gewoon niet uit te schakelen. Valt me toch wel wat tegen, om eerlijk te zijn. Voor de rest natuurlijk een topwagen.

meeder
Lid
Lid
Auto: Corolla 1.8 TS Executive

Bericht door meeder »

De meldingen en het geluid zullen waarschijnlijk wel weg gaan als je in de eStore op de website van Toyota het vinkje bij algemene voorwaarden voor de Cyclops snelheidscamera's uit zet. Volgens mij wordt het gebeuren dan uitgeschakeld.

Plaats reactie