Een 'nieuwe' 2de hands Auris station kopen

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Plaats reactie
Wazige
Lid
Lid
Auto: Seat Ibiza FR DSG 2016

Een 'nieuwe' 2de hands Auris station kopen

Bericht door Wazige »

Goedemiddag,

Ik ben dus van plan een 2de hands Auris te kopen. Vooral de extra ruimte en dakdragers voor mijn kayak vind ik belangrijk. Op de Seat zitten nu dakdragers die door het portier moeten. Lelijk, en vertrouw vooral de achterste niet.. Dat zit voor mijn gevoel niet stevig.. Uiteraard is iets voordeliger rijden ook prettig.

Nu heb ik al een tijdje zitten kijken en zoeken, en kom uit op een auris van eind 2015 (nieuwere model) puur omdat ik niet veel ouder wil dan ik nu heb (2016)

Vanmiddag even gereden in een lease pro uitvoering, volledig leder interieur, panodak, volledig led verlichting, veel luxe dingetjes (hou ik wel van)
Het is even wennen dat een cvt hoog in de toeren gaat bij snel optrekken of flink gas geven om bijvoorbeeld in te voegen of in te halen. Het is niet te vergelijken met die opgefokte Ibiza, maar dat hoeft ook niet. Als de auto relaxed rijd ga ik vaak vanzelf rustiger rijden :wink:

Ik vind de aanschafprijs best hoog, 2de hands Auris is duur te noemen. Maar goed, veel luxe.
Deze heeft zelfs een standkachel die je met je telefoon(zit een simkaart in) kan bereiken en aan of uit zetten :shock: Geen idee of ik het ooit ga gebruiken, maar het klinkt wel luxe :D

De Auto staat bij een Toyota dealer, dus ik zou mogen aannemen dat het een goed ding is..

De km stand is 117k (geen idee of dat hoog is voor een Toyota)
De prijs is 16500.. Nu zie ik ze regelmatig ook wel iets goedkoper staan, maar die zijn ook minder luxe uitgevoerd.
Is dit een gangbare prijs? Of zitten ze erg hoog?
Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten (ik zag al dat je eventueel een accutest kan laten uitvoeren)
Welke navigatie zit er in, garmin oid? Kan ik bedingen dat ik daar een geüpdate versie wil zien voor die prijs ?

Zijn er nog bepaalde nadelen van een leder interieur? Ik ben stof gewend.
Ik ga morgen kijken wat ze kunnen doen qua inruil op mijn Seat Ibiza FR.

Ow, heeft Toyota ook dakdragers die speciaal voor de auris zijn. Ik zoek met laadhulp. De kayak is nogal lomp

strawbale
Lid
Lid
Auto: Peugeot 406 1.9td break

Re: Een 'nieuwe' 2de hands Auris station kopen

Bericht door strawbale »

Lijkt me aan de prijs - 2015 & <125.000km: https://www.autoweek.nl/occasions/toyot ... ationwagon

jojan265
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris TS Hybride 2016

Bericht door jojan265 »

Ik denk dat de prijs normaal is. Volgens de waarde van de ANWB:
Waarde.PNG
En ook als je op gaspedaal.nl zoekt vind je soortgelijke auto's (lease pro) met als goedkoopste op € 15445,- en als duurste € 17299,-

De auto's hierboven genoemd op autoweek zijn ook de minder uitgeruste modellen.
Laatst gewijzigd door jojan265 op 13 mar 2020, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Auris TS Lease plus Hybrid Pearl White (model 2015) van mei 2017 tot heden
Prius III Dynamic Solarroof Astral Black van aug 2010 tot mei 2017 (306000 km)
AfbeeldingAfbeelding

Selection Passion
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Bericht door Selection Passion »

Lijkt me zelfs grof aan de prijs. Vergelijk even met deze (ook bij een Toyota dealer) van eerste (particuliere) eigenaar met twee jaar garantie, een jaar jonger en veel minder kilometers!
https://www.louwman.nl/aanbod/toyota/au ... 16/kh374n/
Carfax rapport: http://was.carfax.eu/icr/?dealer=510001 ... 405df6aa78

Afbeelding
Yaris Hybrid Selection Passion 2017 (Poolse benaming voor de Red Bi-Tone).
Afbeelding

jojan265
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris TS Hybride 2016

Bericht door jojan265 »

Dat is de aspiration uitvoering. De Lease Pro is veel completer.
Auris TS Lease plus Hybrid Pearl White (model 2015) van mei 2017 tot heden
Prius III Dynamic Solarroof Astral Black van aug 2010 tot mei 2017 (306000 km)
AfbeeldingAfbeelding

Selection Passion
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Bericht door Selection Passion »

jojan265 schreef:
13 mar 2020, 19:19
Dat is de aspiration uitvoering. De Lease Pro is veel completer.
Klopt, vraag is alleen of dat panoramadak en wat andere gadgets als leer en verwarmde stoelen meer waard zijn dan een jaar jonger, bijna 40.000 km. minder op de klok plus 24 maanden garantie, nieuwe APK bij aflevering, RDW gecontroleerde kilometerstand en 24/7 pechhulp in heel Europa.
De Aspiration uit mijn voorbeeld is overigens al de versie mét lane assist etc.
Yaris Hybrid Selection Passion 2017 (Poolse benaming voor de Red Bi-Tone).
Afbeelding

Wazige
Lid
Lid

Bericht door Wazige »

Een beetje luxe vind ik wel wat waard. De lijst bij autoweek bevatte ook nog een hoop oude modellen, voor de facelift.
Het nieuwere model vind ik persoonlijk ook wel mooier. Ik twijfel nog wel over de kleur van het leer. Van mij was dat oranje bruin niet perse nodig geweest. Ik vind het niet extreem lelijk. Ik zag wel van die slijtplekken op het stuur. Is dat iets waar ik me zorgen om moet maken, of moet dat gewoon eens goed gereinigd worden? Ik las ergens een topic waar het leer van het stuur los liet, dat is natuurlijk niet zo praktisch :)
Verder wel wat kleine gebruikssporen natuurlijk, vooral de randen van de velgen en wat steenslag. Dat is jammer, maar ja.. Verder vond ik hem er wel netjes uitzien. Het reed iig erg soepel, stil, als je niet een bult gas geeft natuurlijk. Vergeleken met de Ibiza met sportonderstel was dit echt soepel rijden :D

Alles hangt natuurlijk ook af van wat ze gaan teruggeven voor de Seat. Die staan bij gaspedaal ook voor ruim 15k te koop. Staat nog geen 75k op de teller. Ik neem aan dat als ze de Auris verkopen voor 2000 meer dan minder luxe uitvoeringen dat ze dan ook de luxe van de Seat meenemen in de prijs die ik krijg.
Dan kunnen we misschien zaken doen 8)

Heeft iemand ervaring met goede dakdragers voor op de Auris? Het zou mooi zijn als die dingen simpel op en af te monteren zijn. Dat zijn die op de Seat absoluut niet :?

Wazige
Lid
Lid

Bericht door Wazige »

De koop is gedaan. Er stond nog een andere, ook lease pro, maar half leder.net zoveel km maar zag er gewoon echt behoorlijk gebruikt uit.. veel krassen op het leer van de stoelen etc.. Zijn toch voor de Bronze metallic auris gegaan. Ze gaan de navigatie updaten, beurt etc, poetsen en gevraagd om het stuur te reinigen. Komt allemaal goed.
De auto is trouwens ook met 12 maanden garantie, hybride service pakket wat bij regelmatig onderhoud zit komt er bij, en pechhulp. Nieuwe matten gaan er ook nog in. Vond het mooie deal. 8)

Josje
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

Bericht door Josje »

En daarbij: Toyota is gewoon een heel goede auto. Degelijk,duurzaam, laag verbruik en lange levensduur. Dat ie dan wellicht wat meer kost dan bijjvoorbeeld een Golf, soit. Want die heeft de genoemde eigenschappen niet.

Wazige
Lid
Lid

Bericht door Wazige »

Dat hoop ik te gaan ervaren :D Wel eerder Japanners gehad, of andere Aziaten, maar nog nooit Toyota :o

Plaats reactie