Yaris 5-deurs 1.5 Hybrid GR-Sport

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Peatsmoke
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Civic 2013 / Corolla 2002

Yaris 5-deurs 1.5 Hybrid GR-Sport

Bericht door Peatsmoke »

Omdat onze Corolla uit 2002, die nu nog dienst doet als tweede auto, ook aan vervanging toe is (laswerk nodig voor APK en 225.000 km) willen we ook meteen een tweede auto nieuw kopen. De Corolla hebben we nieuw gekocht en we hopen dat de Yaris het net zo lang gaat uithouden, want tegen die tijd kan mijn partner met pensioen.
Mijn partner heeft de nieuwe Yaris op foto gezien, maar vindt de huidige toch mooier, zeker in de GR-Sport uitvoering. Omdat de auto voornamelijk gebruikt wordt als woon-werk auto voor mijn partner, is ze helemaal vrij in haar keuze.
Dat de Corolla geen hol, meer waard is, begrijp ik ook wel, maar als inruil verwacht ik er toch wat voor terug te kunnen krijgen. Particuliere verkoop is natuurlijk slimmer, maar ik heb geen zin in proefritjes door particulieren en alles wat daarbij verzekeringstechnisch en wat aansprakelijkheid betreft bij komt kijken.
Wat is een reëel bod voor de Corolla, als we de Yaris kopen? We kopen ook meteen een Corolla (zie topic), maar daar hebben we ook een inruiler. Levert dat extra onderhandelingruimte of moet ik die twee aankopen los van elkaar zien?

Plaats reactie