Mijn ervaring met Navi-Store Online op Marktplaats

Gebruiker reviews, ervaringen en foto's
Ieder lid kan hier zijn ervaringen en/of foto's publiceren.
Plaats reactie
RobertF
Lid
Lid
Auto: RAV2005

Mijn ervaring met Navi-Store Online op Marktplaats

Bericht door RobertF »

Navi-Store Online verkoopt via Marktplaats navigatie updates en
gebruikt verschillende adressen zoals Kaatsheuvel, Zwolle, Bergeijk
Je moet je bestelling naar een emailadres sturen dus buiten MP om
Je moet de betaling doen naar een Duitse bank
Je betaalt 6,95 aan verzendkosten maar het wordt verstuurd als brief,
deze is met postzegel 1 ondergefrankeerd in mijn geval van 2014
Er is geen afzender op de brief
Na een week krijg je van Postnl het verzoek wegens onderfrankering om 3,64 over te maken.
De DVD is in de brief verpakt in WC papier dus vol stof. (foto)
Als de DVD het vervolgens niet doet ligt het aan het apparaat, stof op de lens
Er wordt gebruik gemaakt van no-name DVD’s
Als het apparaat met 2 andere DVD’s wel werkt wordt niet meer gereageerd.
Op het voorstel om een nieuwe DVD te sturen en als die het ook niet doet dat dan de porto wordt betaald door de koper wordt niet gereageerd.
Na aanhoudende druk en aankondiging van posten op forums van de feiten wordt een nieuwe DVD verstuurd
Deze wordt wederom ontvangen in een ondergefrankeerde brief met de DVD in WC papier zonder afzender.
De 2de DVD is wel een merk DVD en functioneert maar het is een kaart van minstens een jaar oud en niet 2020.
Tijdens de hele mail wisseling wordt geen naam gebruikt.
Voor de tweede keer een naheffing van 3,64 van Postnl
Als ik de code stuur dan betalen zij (hij) via Post zakelijk, hoezo als je postzegels plakt
Daar geloof ik niks van en betaal zelf, omdat het geen vergissing is maar structureel
Ze (hij) zijn niet bereid de 2X3,64 euro aan mij te vergoeden.
ervaring met Navi-Store Online Geef ze de tijd om het te betalen anders volgt bekend maken van mijn ervaringen op forums
U bent gewaarschuwd.

menjo
Lid
Lid
Auto: lexus rx450

Re: Mijn ervaring met Navi-Store Online op Marktplaats

Bericht door menjo »

voor de rav4 met een tns 600 tns 700 systeem is de laatste versie 2017-2018 versie 2 daarna is toyota gestopt met updates uitbrengen voor het systeem wat met een dvd werkt, dus een 2020 versie bestaat helemaal niet dus opgelicht in mijn ogen jazeker.maar dat is de duistere kant van marktplaats

wlmpie
Lid
Lid
Auto: Corolla TS 2.0 Style

Bericht door wlmpie »

Als je bij dit soort vage toko's koopt doe je eigenlijk aan heling, want hij steelt van de fabrikant. Diezelfde fabrikant vraagt echter woekerprijzen want hij heeft een monopolie. Dus daarmee doe je aan heling bij een soort Robin Hood die zijn geld alleen vervolgens niet aan de armen geeft.

Kortom dat autonavigatiewereldje is aan alle kanten ziek en verrot.

Hopelijk brengen Android auto en Apple carplay hierin verandering, want dat doorbreekt de monopolies en krijgen we hopelijk normale prijzen voor navigatie updates.

Peatsmoke
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Civic 2013 / Corolla 2002

Bericht door Peatsmoke »

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck...
De werkwijze die jij beschrijft staat op MP zelfs bijna letterlijk onder de kop Veilig Handelen. Het is natuurlijk wel goed dat je die ervaring deelt, maar je bent wel erg naïef geweest in je handelen...
Er staat nergens dat het kopieën zijn en van een "winkel" mag je wel uitgaan van eerlijke handel. Dat de prijs niet in verhouding staat tot prijzen bij de dealer, komt wel vaker voor bij software. Zo krijg je ook Office licenties die maar een fractie kosten van een gewone licentie via MS (bijv. OEM licenties). In principe kun je dus aangifte doen van internetoplichting en als je de handelaar dubbel wilt naaien, maak je ook melding van zijn praktijken bij Stichting BREIN.
De verkoper doet onder verschillende namen zaken op MP:
GPS Winkel PRO
Navi Winkel PRO
Navi-Store Online

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Bericht door johnths2 »

Resumé

Ook na vele waarschuwingen denken mensen, dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten.
Doe het niet, koop geen gekopieerde en daardoor illegale software via Marktplaats of welke andere website dan ook.

Je komt meestal bedrogen uit!
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

wlmpie
Lid
Lid

Bericht door wlmpie »

johnths2 schreef:
27 feb 2020, 10:37
Je komt meestal bedrogen uit!
Helemaal waar, maar dit alles zou niet bestaan als Toyota gewoon een normale prijs zou rekenen voor een navigatie update in plaats van een woekerprijs.

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Bericht door johnths2 »

Android auto en Apple carplay kunnen straks als alternatief dienen.
Overigens vragen de meeste autofabrikanten wel een aardige prijs voor de update van hun fabrieksnav's.
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

wlmpie
Lid
Lid

Bericht door wlmpie »

klopt, alle autofabrikanten zijn monopoliemisbruikers. Als er ééntje was die dat niet deed, dus normale prijzen voor updates en onderdelen zou hanteren en verder ook een kwalitatief goede auto zou maken dan was dat mijn merk. Helaas bestaat er geen "Faircar" o.i.d.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

Bericht door nessio »

Ach als de dealer 50 vraagt en op marktplaats staat ie voor 10 euro dan zul je altijd mensen houden die denken dat het ook voor 10 kan. Maar als het te mooi is om waar te zijn is het niet waar.
De voortdurende veranderingen van het wegennet bijwerken in kaart software is domweg prijzig.
Google maps mag dan gratis lijken, maar gratis bestaat niet in onze huidige wereld,
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

wlmpie
Lid
Lid

Bericht door wlmpie »

Als het echt zo prijzig zou zijn om kaarten bij te werken was tomtom ook wel duurder. Natuurlijk kost het geld, maar wat autofabrikanten vragen is een veelvoud van de werkelijke kostprijs.
En ik moet de eerste dealer nog vinden die 50€ vraagt. Meestal is het vanaf 150€

Peatsmoke
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door Peatsmoke »

nessio schreef:
28 feb 2020, 13:18
Ach als de dealer 50 vraagt en op marktplaats staat ie voor 10 euro dan zul je altijd mensen houden die denken dat het ook voor 10 kan. Maar als het te mooi is om waar te zijn is het niet waar.
De voortdurende veranderingen van het wegennet bijwerken in kaart software is domweg prijzig.
Google maps mag dan gratis lijken, maar gratis bestaat niet in onze huidige wereld,
De beste onlinekaarten en kaartmateriaal dat op dit moment te krijgen is, is gratis. Ja, echt gratis als in de zin van gratis bier, namelijk OpenStreetMap. Dit is een project dat gerund wordt door enthousiaste vrijwilligers (waaronder ikzelf) en de dekking (zeker in West-Europa) is beter dan die van bijv. NavTeq.
Er zijn zelfs navigatie programma's die je gratis kunt gebruiken (bijvoorbeeld Magic Earth of OsmAnd) of voor een paar cent, alleen zijn die nauwelijks bekend bij de meeste chauffeurs. Bij liefhebbers van outdooractiviteiten zijn ze behoorlijk bekend en worden vaak geprefereerd boven de kaarten van Garmin.

Toyo
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris TS Lease Plus 2014

Bericht door Toyo »

Klopt,
openstreetmap gebruik ik o.a. ook voor mijn smartphone navigatie. Voor de huidige prijzen ga ik mijn autonavigatie niet updaten, ik kan de prijs ten opzichte voor wat ik krijg (gemak en "up to date" kaartmateriaal) gewoon niet verantwoorden. Dan is een smartphone houder voor een paar tientjes (voor mij) een veel betere investering.
42
107.4K hybride kilometers afgelegd @ 4.50 l/100km.
Auris TS (2014): 2017 - heden

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door nessio »

Die 50 was bedoeld als voorbeeld in vergelijking met 10.
Ik zie het meer in het licht van je auto kost ........ (en dat niet niks) en dan gaan knoeien voor 10 om je nav te gaan updaten.
ik heb het niet over andere nav producten en waarom die gratis kunnen zijn.
Zelf heb ik 5 jaar "gratis" updates (1x per jaar, tegelijk met het jaarlijkse onderhoud) op onze Kona
Dit zouden meer fabrikanten moeten doen.
Ach ik heb 1x carplay geprobeerd in mijn Kona. Het werkt, maar wat een gedoe, voor ik eindelijk kan vertrekken.
Iphone uit mn jas halen, kabel aansluiten, carplay in nav kiezen, google maps opstarten, etc En dan blijkt dat navigatie vertraagd door komt, de muziek gaat haperen en telefoon ook niet lekker werkt.
Kortom carplay afgeserveerd. Leuke gadget maar niet praktisch.
En op de Prius en Auris zet ik gewoon 1x in drie jaar een update voor 140. Als dat er niet meer af kan, kun je beter stoppen met autorijden. Goedkoop autorijden bestaat niet.

Peatsmoke
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door Peatsmoke »

Dat vind ik wel heel erg kort door de bocht!
Autorijden kost zeker geld, maar ik kan en wil niet in de beurs van anderen kijken. Het is vaak niet eens "niet kunnen", maar "niet willen uitgeven".
In mijn leven heb ik zowel hoogte- als dieptepunten meegemaakt, net als ieder mens. Iedere euro kun je maar één keer uitgeven en vaak gaat het (zeker bij software en muziek) om de sport. Als je het gevoel hebt belazerd te worden (doordat monopolisten exorbitante prijzen vragen) ga je op zoek naar alternatieven.
Waarom denk je dat alle mogelijkheden om illegaal muziek te downloaden zo enorm populair waren, totdat Google Music of Spotify hun intrede deden?
In de tijd dat ik nog duizend euro's moest neertellen voor Photoshop, gebruikte ik ook een versie uit de nieuwsgroepen. Nu heb ik gewoon netjes ene abonnement, net als ik een legale versie van Windows en Office heb, maar dat was in het verleden wel eens anders.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door nessio »

Als het om de sport en zo goedkoop mogelijk gaat, moet je niet opkijken belazerd te worden zoals RobertF.
1x in de 3 jaar (meer is niet nodig) een update van 140 is nog geen 50 per jaar.
Via de dealer krijg je gewoon de recentste update (zekerheid) en via internet is het maar afwachten (onzekerheid).
Dat is teneur van mijn opmerking En dat autorijden nooit goedkoop is, heb ik niet van mijzelf. Wel kun je de kosten beperken. Onze Kona-ev is (bijv.) in exploitatie goedkoop maar de aanschaf helaas prijzig in vergelijking met de plof versie. En zelfs achteraf kan ik niet bepalen of ie na 5 jaar voordeliger is geweest (op de bijtelling van 4 ipv 22% na dan).
En dat geldt ook voor een 2e hands toyota, kun je ook pech mee hebben. Voorbeelden genoeg op het forum.

Plaats reactie