Onze eerste prius

Gebruiker reviews, ervaringen en foto's
Ieder lid kan hier zijn ervaringen en/of foto's publiceren.
Plaats reactie
bluemaster
Lid
Lid
Auto: prius dynamic business

Onze eerste prius

Bericht door bluemaster »

Na een korte zoektocht, zijn we sinds vandaag de trotse eigenaar van onze eerste Toyota, en tevens onze eerste hybride. Het is een prius uit 2013 geworden, een witte dynamic business edition met jbl premium audio pakket, en 149.000 kilometer op de teller. Proefrit ging super, en we werden heel leuk en serieus geholpen door de verkoper. Mooie deal kunnen maken, en op het moment van schrijven zitten wij bij de KFC, terwijl de auto nog even door de werkplaats gaat. We zijn er super blij mee, en we hopen op een hoop zuinige kilometers.
Ik zal proberen hier een soort webdagboek van te maken, en onze ervaringen bij te houden.

Afbeelding

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Re: Onze eerste prius

Bericht door johnths2 »

Hij is mooi wit van het poetsbedrijf gekomen, hou hem zo. :D
Wij zien je weblog met enthousiasme tegemoet.
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Marsoepielamie
Lid
Lid
Auto: 2012 Prius 3

Bericht door Marsoepielamie »

Het worden vast en zeker zorgeloze en plezierige kilometers, gefeliciteerd met je mooie aanwinst :D

Fred
"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln ... ein Auto braucht Liebe!" Zitat: Walter Röhrl

jdisloo
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota Prius IV Executive

Bericht door jdisloo »

Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst, het zal je reuze bevallen.
Ik heb ook dit model gehad en heel veel plezier mee gehad zonder mankementen
en ingeruild bij een kilometerstand van 250.000 km voor de de Prius IV.
Chevrolet Transport 3.2
Renault scenic 1.6 16V automaat
Dacia Duster 1.6 16V
Toyota Prius Executive business 2012 facelift
Toyota Prius Executive ash grey 2016

Patje Bandit
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybride bj 2017

Bericht door Patje Bandit »

Auto ziet er nog prima uit, beter een auto van 2013 met 149000 km die altijd goed is onderhouden geweest en waar verstandig mee gereden is...een hybride van 2013 met maar 14900 km wil zeggen dat hij veel heeft stilgestaan en stilstaan is nefast voor een batterij.... Veel succes en vele, veilige kilometers met uw Prius!

Josje
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

Bericht door Josje »

Via via weet ik van iemand die een Prius 3 van 10 jaar heeft gekocht met 3 ton op de klok. Zijn Prius 2 had zonder problemen een astronomische kmstand bereikt. Hij rijdt voor Uber.

Het ding rijdt en ziet er uit als nieuw. Hij redeneert: stel dat de HV accu kapot gaat, dan kost me dat € 1.800,- . Kijk eens naar iemand met een dieselauto en wat daar allemaal op zit: 4 verstuivers van € 500 / stuk, hogedrukinspuitpomp, turbo, intercooler, vliegwiel en koppeling, startmotor, dynamo en het roetfilter. En ja, dat gaat allemaal stuk, bij elkaar 10 mille. De onderdelen in de dieselwagen zitten niet eens op een Prius! Dus wat kan er mis gaan?

Ofwel: gefeliciteerd met je keuze, één van de beste in je leven!

bluemaster
Lid
Lid
Auto: prius dynamic business

Bericht door bluemaster »

Nu een paar dagen met de Prius gereden, en ik moet zeggen, wat een auto ! Komende van heel wat jaartjes Volvo rijden was het toch wel even slikken om naar een ander merk over te stappen. Maar als ik heel eerlijk ben, mis ik de V70 2.5T niet echt. Dat was ook een kilometervreter, een heerlijke en snelle auto, oerdegelijk en een hele luxe uitvoering. Maar de Prius is toch wel een hele fijne vervanger.
We zijn natuurlijk nog helemaal niet gewend aan het hybride rijden, maar toch gaf onze eerste tank benzine al een hele respectabele 1 op 18,6.
Wat ik wel heel erg mis, koplampen die automatisch aan gaan als je de auto "start". Zowel mijn vrouw als ik zijn al een keer savonds de weg op gegaan zonder koplampen aan. Ik heb gezien dat sommige (Amerikaanse?) uitvoeringen een auto stand hebben op de lichtschakelaar, dat zou ik ook heel graag hebben, maar geen idee of dat achteraf in te bouwen is. Ander dingetje is de radio, en dan vooral het display, wij hebben de touch&go Plus in de auto, en het lijkt er op dat de radio zelf alle zenders die hij vind opslaat, en uiteindelijk over 4 pagina's voorkeuze zenders verdeeld. Op zich prima, maar tijdens het rijden verspringt af en toe de lijst met zenders, zodat de rood gemarkeerde zender waar je op dat moment naar luistert, van plek veranderd. Dat vinden we best hinderlijk en ik hoop dat dat aan te passen is.
Maar buiten dat, zijn we echt heel erg trots en blij met de Prius.

Josje
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

Bericht door Josje »

Een volvo met de 2,5T. Je zult in elk geval de kosten voor de benzine niet missen..

Ik heb een 'AUTO' stand op de verlichting in mijn Auris, zal vast wel achteraf in te bouwen zijn, is echt ideaal. Vraag op het forum of anders je dealer voor deze optie.

Vwb de zenders van de radio: dat had ik eerst ook, maar je kunt een aantal zenders als 'favoriet' opslaan, en dan wijzigt het scherm niet meer. Ik was daar ook pas veel later achter gekomen.

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

Bericht door Axial63 »

bluemaster schreef:
14 feb 2020, 19:42
Nu een paar dagen met de Prius gereden, en ik moet zeggen, wat een auto ! Komende van heel wat jaartjes Volvo rijden was het toch wel even slikken om naar een ander merk over te stappen. Maar als ik heel eerlijk ben, mis ik de V70 2.5T niet echt. Dat was ook een kilometervreter, een heerlijke en snelle auto, oerdegelijk en een hele luxe uitvoering. Maar de Prius is toch wel een hele fijne vervanger.
We zijn natuurlijk nog helemaal niet gewend aan het hybride rijden, maar toch gaf onze eerste tank benzine al een hele respectabele 1 op 18,6.
Niet teveel nadenken over hoe te rijden. Zet alle rijmodussen (EV, ECO en PWR) "UIT" en laat de computer bepalen hoe gereden wordt. Gebruik daar waar mogelijk de cruise control en rijd niet TE vlot weg en niet boven de 120 km/u. Kijk goed vooruit en laat bijtijds het gas los om het voertuig uit te laten rollen. Je zult versteld staan van je score.
bluemaster schreef:
Wat ik wel heel erg mis, koplampen die automatisch aan gaan als je de auto "start". Zowel mijn vrouw als ik zijn al een keer s' avonds de weg op gegaan zonder koplampen aan. Ik heb gezien dat sommige (Amerikaanse?) uitvoeringen een auto stand hebben op de lichtschakelaar, dat zou ik ook heel graag hebben, maar geen idee of dat achteraf in te bouwen is.
Alleen de duurdere optiepakketten hadden "AUTO" verlichting. Het is niet zomaar achteraf in te bouwen.
Maar vraag eens aan je dealer wellicht hebben hun een aftermarket oplossing hiervoor.
Te denken valt aan:
Inbouw van een relais dat automatisch het licht inschakelt als het systeem READY komt
of
Inbouw van een setje dat mbv een lichtinvalsensor meet wanneer het donker wordt en dan de verlichting zelf inschakelt als het systeem READY is. In beide gevallen moet dan de verlichtingsschakelaar op "Dimlicht" staan anders werkt het niet (verlichting moet altijd uitgezet kunnen worden).
bluemaster schreef:
Ander dingetje is de radio, en dan vooral het display, wij hebben de touch&go Plus in de auto, en het lijkt er op dat de radio zelf alle zenders die hij vind opslaat, en uiteindelijk over 4 pagina's voorkeuze zenders verdeeld. Op zich prima, maar tijdens het rijden verspringt af en toe de lijst met zenders, zodat de rood gemarkeerde zender waar je op dat moment naar luistert, van plek veranderd. Dat vinden we best hinderlijk en ik hoop dat dat aan te passen is.
In het radioscherm kun je rechtsboven kiezen voor vkz (6 voorkeuzezenders) of Zenderlijst (lijst met gevonden zenders)

VASTLEGGEN VAN EEN RADIOZENDER
Stem af op de gewenste radiozender.
Druk op één van de voorkeuzetoetsen (1 - 6) en houd deze ingedrukt totdat een pieptoon is te horen. De frequentie is nu onder de toets op het scherm vastgelegd. De frequentie van de radiozender wordt weergegeven in de schermtoets.
Met vriendelijke groet, Alex

Mijn auto's op dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey 2012
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

Bericht door nessio »

Alleen de executive business 2013 had automatische verlichting
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +