Auris TS sinds zaterdag

Alles dat niet in de andere subfora past.
Plaats reactie
ddg106
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris TS lease+ nl

Auris TS sinds zaterdag

Bericht door ddg106 »

Sinds zaterdag de gelukkige eigenaar van een Auris touring Lease+ Demin Blue 2015

Na een vlotte afhandeling mochten we de sleutels in ontvangst nemen van de Toyota Auris.
Afgeleverd met een beurt,APK,Winterbanden,nieuwe matten en nieuwe 12v accu.
Zomerbanden in de achterbak netjes verpakt in plastic.

Wat een heerlijke auto na een dag toeren langs familie om trots onze nieuwe aanwinst te laten zien moesten we helaas echt stoppen.
Dag erna moesten we niet weg maar ik had natuurlijk wel iets nodig bij de supermarkt :D .
Toch nog even een stukje rijden.

Na heel veel lezen over de voor en nadelen van de Auris moet ik zeggen dat ik me niet altijd kan vinden in sommige nadelen.
De automaat en herrie bij veel gas geven.
Daar is hij niet voor gemaakt maar ik vindt het geluid heel erg meevallen mijn oude Kia maakte veel meer lawaai.
De ruimte op de achterbank is krap 2e veel voorkomende klant/opmerking ja hij is iets krapper maar ook dit vindt ik meevallen gelukkig is onze dochter geen 2 meter.
Het panoramadak is prachtig maar je levert idd wel hoofdruimte in.
Ook hiervan heb ik weinig last.

Na 2 dagen naar mijn werk gereden te hebben rijd de Auris volgens de boordcomputer 4,7/100 vindt ik heel netjes en geef mij de uitdaging om rustiger te rijden en ben zeer benieuwd wat hij zal doen op zomerbanden.
Wel wennen aan een automaat rij al meer dan 20 jaar schakel maar het went best snel.
Wil af en toe nog wel arm richting pook bewegen :D .

Nog een belletje naar de Toyota dealer gedaan voor de mobiliteitsgarantie of deze geldig is en op mijn naam te zetten. Helaas nog geen duidelijkheid retour of deze geldig is.

Ik zit alleen nog in overweging om de lampen binnen te vervangen door ledlampjes.
Mocht er iets aan blijven staan start de Auris igg en een complete binnen set kost maar rond de € 30,-
Moet ook nog een goede telefoonhouder vinden 1tje die niet aan je raam vast zit.
Nu ook nog via marktplaats een thuiskomer of reserve wiel bemachtigen ipv een reparatie set.
En van de zomer met met een gerust hart op naar Kroatië .

en andere vragen en dingen zal ik vast hier kunnen terug vinden of vragen.

grt

Danny
Groet Danny,

Auris Touring Sports Lease Plus NL Demin Blue 2015
Voorheen Kia Céed 1.6 crdi exl

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic 2017

Re: Auris TS sinds zaterdag

Bericht door Bianco »

ddg106 schreef:
04 feb 2020, 13:37
Wil af en toe nog wel arm richting pook bewegen :D .
grt
Danny
Dat is geen probleem ... Voorkom echter dat je tijdens het uitrollen naar een rood verkeerslicht het "koppelingspedaal" intrapt.
Het uitrollen komt dan wel erg abrupt tot stand :silent: :mrgreen:

Veel veilige en plezierige km gewenst met je geweldige auto.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

luc
Lid
Lid
Auto: Auris TS 2016

Bericht door luc »

Die ledlampjes zouden er af fabriek in moeten zitten vind ik.
Maar het vervangen stelt niks voor, ouwe eruit, nieuwe erin, en het is een geweldige upgrade.
Op ledperf.org kun je complete sets bestellen. Die kloppen niet altijd; in mijn geval was het lampje voor de kofferbakverlichting niet het juiste type en die heb ik later los besteld. Maar zelfs als het setje niet klopt en je een lampje nabestellen moet, voor 40,- staat je auto er bij als een premium-bak.

luc
Lid
Lid
Auto: Auris TS 2016

Bericht door luc »

En leer de smurfenregel, dan maak je minder spelfauten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Smurfenregel

barbancourt
Lid
Lid
Auto: Auris Lounge

Bericht door barbancourt »

luc schreef:
13 feb 2020, 02:47
En leer de smurfenregel, dan maak je minder spelfauten.
Het is wel spelfouten met OU en niet AU!!!

gjhvs
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris TS 1.8 Hybrid

Bericht door gjhvs »

Klinkt goed Danny!
Wij gaan morgen (zaterdag 15 feb) onze Toyota Auris YS 1.8 Dynamic Navi Safety camera ophalen... ook onze eerste automaat maar af en toe al eens gereden in auto van schoonvader (ook automaat)... ben zo benieuwd hoe dat gaat zijn vooral als je ook af en toe wat file moet rijden.. werd gek van dat schakelen :)

Ik laat zeker van het weekend even weten hoe het ons vergaan is! Inclusief wat foto's natuurlijk :)

Plaats reactie