Nieuwe C-HR 2.0 Launch Edition besteld

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Plaats reactie
K_Snoeren
Lid
Lid
Auto: C-HR 2.0 Launch (Bijna)

Nieuwe C-HR 2.0 Launch Edition besteld

Bericht door K_Snoeren »

Dag Forumleden,

Ik heb afgelopen week de nieuwe CHR 2.0 Launch edition besteld. Eerst dacht ik is dat wel iets een oranje auto, Nou heb hem in het echt gezien en was gelijk verkocht. Mijn Nissan QashQai wordt ingeruild en begin 2020 komt hij binnen. De CHR is natuurlijk voorzien van allerlei luxe en veiligheidssystemen. Niet dat ik daar nu zo op kick maar weet je. De Nissan heeft in de Tekna uitvoering wellicht nog meer luxe. Echter wanneer je het een keer hebt gehad is het toch wel lekker.

In de CHR zal ik waarschijnlijk weinig missen t.o.v. de Nissan. Wellicht het panoramadak als het niet te warm is en de 360 graden camera welke superhandig is. In de afgelopen jaren al diverse Toyota's naar volle tevredenheid gereden te hebben heb ik toch een paar keer een uitstap gemaakt naar een ander merk. 1x een drama met Peugeot te hebben meegemaakt dacht ik alleen maar bij Toyota te blijven. Na jaren weer tevreden Toyota gereden te hebben toch weer een uitstap gemaakt naar Nissan,

De aanbieding van Nissan was te aantrekkelijk om niet te doen. Maar Toyota virus bleef op de achtergrond aanwezig. Nu dus weer terug op het thuishonk bij Toyota. CHR iets kleiner dan de Nissan maar heb de ruimte niet meer nodig en wil gewoon lekker en toch beetje zuinig rijden. Elektrisch overwogen maar voorzie toch straks problemen en als ik ergens niet op zit te wachten dan zijn het wel problemen.

Ik ben nieuw op het forum en ga me eens verdiepen in wat het allemaal te bieden heeft.

is er wellicht een soort van checklist voor aflevering. Is handig geweest bij de Nissan. Echter ik heb bij Toyota nog niet eerder meegemaakt dat het nodig was. I

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Dynamic

Re: Nieuwe C-HR 2.0 Launch Edition besteld

Bericht door frafie55 »

K_Snoeren schreef:
24 dec 2019, 19:42
...Elektrisch overwogen maar voorzie toch straks problemen en als ik ergens niet op zit te wachten dan zijn het wel problemen...
Dat kan ik me voorstellen dat je niet op problemen zit te wachten, maar kun je ook aangeven welke problemen je voorziet?

Frans
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Auris TS - Dynamic - Zwart Metallic
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides
Afbeelding

K_Snoeren
Lid
Lid
Auto: C-HR 2.0 Launch (Bijna)

Bericht door K_Snoeren »

De problemen zijn niet het onbetrouwbaar zijn maar.

Vanaf 2020 heel veel nieuwe elektrische modellen die op de markt komen. Echter als je in je achterhoofd houdt dat je toch nog steeds een half uurtje moet laden. Zag nu ook al parkeerplaatsen voorbij komen met laadpaal waar je maximaal maar een tijd mag staan. Dus met parkeerkaart moet werken. Of wanneer je juist thuis kunt halen en je auto aan de oplader legt. Moet je toch nog gelijk weg om wat voor reden dan ook. Ja helaas dat lukt dan niet.

Heb ook al eens meegemaakt met mijn huidige auto. Zou na bezoek bij kennissen gaan tanken. Zitten daar juist binnen en moesten met iemand die niet lekker was naar ziekenhuis rijden. Zelfs tanken maar afgeraffeld, Halve tank vol gegooid en binnen paar minuten door. Elektrisch is dat lastig.

of wanneer je ergens heen moet en je moet dan verplicht een laadstation langs. Buiten de route om. Bovendien wanneer er geen stroom is. Die kans wordt steeds groter door de gigantische groei,. Wordt de stroom duurder. en als het uitvalt. Dan geen auto, niet koken, geen verwarming, geen boodschappen halen, zelfs een elektrische fiets wordt dan een dingetje.

Let op ik heb niks tegen elektrisch. Rijden erg goed. tenminste die ik uitgetest heb. Maar een Hybride lijkt me nu nog de beste keus,

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: RAV4 AWD-i HV Bi-tone 2019

Bericht door VonJot »

Dit zijn al heel veel van de argumenten die ikzelf ook heb om niet volledig elektrisch te gaan rijden. Het belangrijkste voor mij is mijn fysieke situatie; ik kan meestal niet in weer en wind een kabel in een stopcontact krijgen, even los van het ongemak om de kabel steeds weer op te rollen met mijn vaak gevoel-en krachtloze handen.
Zou ik voor een PHEV gaan kan ik de elektra even laten gaan als het even niet lukt; zolang er benzine inzit rijdt het gewoon.
Maar goed, ieder heeft zo zijn/haar eigen redenen.
2019/03 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Zircon Silver / Attitude Black
Afbeelding
Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

razenderudi
Lid
Lid
Auto: C-HR black edition

Bericht door razenderudi »

Vandaag ook de nieuwe CHR launch edition besteld.
Hij wordt geleverd op 10 April 2020. Waarom? omdat ik dan precies 2 jaar met mijn huidig CHR black edition heb gereden.
c-hr executive hybrid zwart april 2017- april 2018
c-hr black edition lava rood/zwart dak (parelmoer ) april 2018 - ...........

erichendri
Lid
Lid
Auto: Subaru outback

Bericht door erichendri »

Vol electrisch houdt mij ook tegen.
Kleinere actieradius bij vakantieritten.
Langer wachten bij laadstations.
Nee, geef mij maar een PHEV.
Voordeel is ook dat er een caravan achter kan.
Gelukkig gaat toyota ook overstag en komt in 2020 de RAV4 PHEV.

Eric

Plaats reactie