Nieuwe Prius of toch Corolla? Tips?

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Plaats reactie
BvdH
Lid
Lid
Auto: Peugeot 307

ma 25 nov, 2019 20:59

Kan niet kiezen tussen en Prius of een Corolla toering sport.

Heb geen ervaring met Hybride motor, maar ben na een proefrit geheel om!
Nu gaat het om de uitvoering. welk type auto.
Heb het idee dat de Prius er uit gaat, zie deze niet meer in showroom staan terwijl de Corolla gepromoot wordt.
Hebben jullie tips voor mij?
Heel veel dank .

Roelof
Lid
Lid
Auto: Skoda Superb

ma 25 nov, 2019 23:49

Ik heb voor de prius gekozen, omdat ik maximaal zuinig wil rijden. De Prius is zuiniger dan de corolla en dat gaf voor mij de doorslag.

De Prius heeft een moeilijker uiterlijk (ik moet er erg aan wennen, vind hem bijna mooi, dus....), is minder ruim en kan minder trekken.

Trekgewicht scheelt niet veel (25kg), kogeldruk ook niet veel, dus ook dat was voor mij geen reden, maar kan wel een reden zijn, moet je op letten als je iets wilt trekken.

Ruimte scheelt wel, maar ook dat vind ik betrekkelijke komend uit een balzaal (Superb)., het kon en kan ook wel minder.

De Prius is weer iets makkelijker met opties, ik kon voor de meest luxe kiezen en leasegeld overhouden, zou bij de Corolla lastiger worden.

Ik heb beiden gereden en ik vind de Prius lekkerder en ook stiller rijden, maar ik ben niet continu wezen wisselen, dus of dat echt klopt? Dealer gaf wel aan dat comfort meer in de Prius ervaren wordt, en dit hoorde ik bij meer dealers, vooral stiller (en de superb is erg stil). Leuk detail, ik vond de diesel van de superb een brommend ding na de proefrit.

Voor mij is dit de keuze, ook meer avontuur, een statement, ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen, hopelijk helpt dit voor jou vergelijk.
Laatst gewijzigd door Roelof op di 26 nov, 2019 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

JerVa
Lid
Lid
Auto: prius plug-in

di 26 nov, 2019 9:34

Ik vind die nieuwe Corolla een erg mooie auto.
Als hatchback is hij te klein voor de inzittende achterin dus dan moet je wel een tourer nemen.
(heel jammer want onze Yaris bied dan meer ruimte op de achterbank.)
Mijn huidige (plug-in) Prius is super zuinig en heeft veel ruimte voor alle passagiers.
Echter weer niet zoveel ruimte in de kofferbak zoals de Corolla tourer.
Ook qua vermogen zal de Prius het afleggen.
Dus waar ligt je prioriteit ?!

Als ik een andere auto zou kunnen kiezen zou ik persoonlijk voor de Prius 4 (plug-in) gaan.
Die zou voor mijn doeleinde perfect aansluiten op mijn wensen.
Het is eigenlijk jammer dat de Corolla tourer er niet is als plug-in, laat staan helemaal elektrisch.

Wellicht zou in de toekomst de nieuwe Rav4 plug-in een mooie uitkomst zijn maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan.
Mijn droom auto zou nog steeds een Lexus NX 300 plug-in Hybride zijn maar die bestaat helaas niet.
De Lexus NX electric is er nu dan wel maar die is ook te duur en te klein, echter wel een hele mooie verschijning :razz:

Olaf Busch
Lid
Lid
Auto: Lexus IS 300h

di 26 nov, 2019 11:08

Prius legt het alleen af kwa vermogen als je vergelijkt met de 2.0 l Corolla. Bi 1.8 is het precies hetzelfde. Ook onderstel is hetzelfde in de basis.

Prius is wel een ruimtewonder. Weet niet hoe de Corolla TS wat dat betreft is.

Verder je gevoel ook laten spreken.

Plaats reactie
  • Informatie