Welke telefoonhouder

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Plaats reactie
MartinH80
Lid
Lid
Auto: Auris Touring Sports 2014

zo 03 nov, 2019 22:39

Beste Auris enthousiasten!

Sinds afgelopen vrijdag rijd ook ik in een hybride toyota! Het gaat om een touring sports uit 2014.

Nu ben ik op zoek naar een telefoonhouder en las enthousiaste verhalen over de systemen van Brodit. Nu ben ik echter niet de enige chauffeur en worden er twee verschillende telefoons gebruikt. Het universele systeem van Brodit blijkt ook geen oplossing, omdat deze op de juiste afstand wordt gezet met schroeven.

Wie heeft er een goede tip?

Alvast bedankt!

steve070
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris Hatchback

ma 04 nov, 2019 14:59

Afgelopen week deze telefoonhouder binnen gekregen via:

https://koopje.com/products/zelf-sluite ... 2999&_ss=r

Een waanzinnig product met een enorme kleefkracht op je ruit en zelfs op je geribbelde dashboard.
Zelfsluitend en trillingsvrij.

Prijs 21,95 inclusief verzending.

Afbeelding

MartinH80
Lid
Lid

ma 04 nov, 2019 17:26

Bedankt voor de tip, dat ziet er erg goed uit en is ook zeker niet duur!

Naar zo'n tip was ik op zoek, ik ga er een bestellen!

luc
Lid
Lid
Auto: Auris TS 2016

di 05 nov, 2019 3:23

Ik gebruik al 2 jaar zoiets als dit:

https://www.google.nl/search?q=rubber+d ... M6CYkaCi0M:

Zit bovenop mn dashboard, dus als ik ermee navigeer kan ik met een oog nog door de voorruit kijken.
Werkt naar volle tevredenheid, mijn grote telefoon (iPhone 8 plus) zit goed vast en beweegt niet. Ja als de auto flink over een drempel stuitert, beweegt het dashboard ietwat en beweegt je telefoon natuurlijk ook een beetje. Zou ie ook doen als ie op een brodit houder zou zitten. Maar hij zit veel beter vast dan met al die houders die bijvoorbeeld in je luchtroosters geklemd worden, dat is weggegooid geld.

Ik heb dat rubbermatje wel nog met dubbelzijdige tape extra vastgezet, en een laadkabel voor mijn telefoon loopt er onder door, zit wel permanent in de auto maar ik heb er genoeg... Kost echt maar een paar euro en gaat al twee jaar mee. Als t kapot is koop ik er weer zo een. Als ik dan tenminste nog geen auto met degelijke en moderne navigatie ed heb.

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

di 05 nov, 2019 18:50

Ik heb zo'n dingetje van enkele euro's van de Action. Zit goed vast in het linker ventilatierooster, maar is daar zo weer uit te halen. De telefoon kan er in geklemd worden en zit goed trillingsvrij vast.

Bevalt me prima.

Wat ook kan om bv te navigeren:

Ik leg mijn telefoon gewoon voor mijn stuur tegen de klokkenwinkel op. Blijft goed liggen en ik kan de snelheid nog aflezen. Alleen het onderste deel, tot ongeveer 40 - 50 km/h kun je niet zien.

Dus eigenlijk heb je amper een houder nodig.

MartinH80
Lid
Lid

di 05 nov, 2019 21:25

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Ik heb jaren terug ook zo'n houder in een ventilatierooster gehad; bij het verwijderen van de houder brak toen een lamel van het rooster af. Sindsdien komt dat er bij mij niet meer in..

Tegen de klokkenwinkel is een interessante, ik zag ook al een optie van een houder die je aan het stuur vast maakt. De telefoon bevindt zich dan tussen de buitenste ring en de stuuras in. Net als het voorgestelde rubber: er blijken veel meer innovatieve ideeen te zijn dan ik dacht!

Denk toch dat ik bij de eerste optie blijf, als ik hem heb laat ik even weten of/hoe het bevalt!

P.S. ik heb mijn lease auto net ingeleverd, een BMW i3 met up-to-date navigatie kaarten. Prima systeem, vooral ook handig als je zuinig wilt rijden omdat hij ook de meeste economische route kan bepalen .Ook handig als je op zoek bent naar een laadpaal, want die informatie zit er ook in. Spraaksturing werkt ook uitstekend! Versie met groot scherm, top! En toch.. heb hem nauwelijks gebruikt, zoeken in google maps gaat zoveel sneller omdat of (a) de bestemming in je agenda afspraak staat, of (b) je kunt zoeken op naam van organisatie/museum/winkel/pretpark waar je naartoe moet. Ik denk dat zo'n autoradio met ondersteuning voor Android/iOS toch op dit moment optimaal is!

scara
Lid
Lid

ma 11 nov, 2019 17:30

Ik denk dat het Brodit systeem ook te combineren valt met een magneet.
Geen gesukkel met passende klemmen, toestel blijft vanzelf kleven.

Karakan
Lid
Lid
Auto: Auris Dynamic Hybrid

di 12 nov, 2019 22:52

Ik zag ze gisteren bij de Lidl. Zag er zeer degelijk uit. Was er 1 uit de verpakking en t was zeker geen troep.

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

wo 13 nov, 2019 0:03

Foto! :wink:
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009