All season banden

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Plaats reactie
ericb
Lid/donateur
Lid/donateur

di 29 okt, 2019 19:04

Ik ben van plan mijn banden te vervangen door all season banden
215-45-17
Wie heeft er recente ervaringen,
Merk,brandstofverbruik, geluid en rijgedrag.
Ik ga niet op wintersport,
wel af en toe naar D
Ik hoor graag van mede P3 gebruikers ervaringen/advies

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

di 29 okt, 2019 19:37

Hier zijn in het verleden een flink aantal draden over vol geschreven, en dan met name of allseasons een alternatief is voor zomer/winterbanden met twee keer per jaar een wissel.

Even aannemende dat je voor je zelf die keuze al hebt gemaakt, dan is het nuttig om te weten dat allseasons in verschillende smaken bestaan. Je kan zomerbanden nemen, en die tenkoste van de zomereigenschappen wat meer geschikt maken voor de winter. Maar het omgekeerde kan ook.

Voor mij is de keuze gevallen op de Michelin CrossClimate. Dit is meer een zomerband met wintereigenschappen. Voor mij ideaal. Ik woon aan de kust, gebruik de auto niet voor werk, ga niet op wintersport en als het slecht weer is blijf ik thuis. De Cross Climate is op gevolgd door de crossclimate+.

Ik vind deze site http://www.tyrereviews.co.uk/ erg waardevol, vooral omdat ze (net als ik) vinden dat voor bepaalde gebruikers allseasons een goede keuze kunnen zien.

Ik heb een uitermate suffige rijstijl, dus verschil in weglegging kan ik niets over vertellen.

viewtopic.php?f=85&t=8874

viewtopic.php?f=197&t=8095

viewtopic.php?f=197&t=9459
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

holyhead
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota Corolla 2.0 Hybrid

di 29 okt, 2019 21:50

Sinds een paar dagen heb ik de Vredestein Quatrac Pro (opvolger Quatrac 5).
Dit naar aanleiding van de navolgende testen
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
https://tiresvote.com/articles/auto-bil ... tire-test/
Zie eind Result summary
https://www.tirebusiness.com/retail/tir ... eason-tire
Heb ze te kort om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

di 29 okt, 2019 22:11

Zelf rijd ik ook op de Vredestein Quatracks. Waren destijds de enige allseasonbanden met de juiste snelheidsindicatie. Ik ben er minder tevreden over, vind ze nogal rumoerig.

Maar allseasons maken in de regel wat meer muziek dan gewone zomerbanden, lijkt het.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

mvsutrecht
Lid
Lid

di 29 okt, 2019 22:38

Ik heb de Michelin Crossclimate 195/65-15 onder de P3. Ben er ook mee op wintersport geweest. Bevalt me prima, ik neem de opvolger crossclimate+ als ze op zijn.
Prius 3 uit 2012

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

wo 30 okt, 2019 0:08

Vredestein Quatrac 5 en de Michelin Crossclimate doen niet veel voor elkaar onder.
De beide banden hebben het ‘Three Peak Snowflake’-symbool en de reguliere M&S-codering en doen niet veel onder t.o.v. een echte winterband. Deze banden worden dan ook geaccepteerd in de bekende wintersport landen als reguliere winterband.

De beide banden hebben overigens lichte tekortkomingen op droog wegdek (vooral remmen) en scoren onvoldoende op aquaplaning dwars uit. Al scoort de Quatrac 5 op dit punt beter dan de Michelin.

Volgens de meeste testen komt de Vredestein Quatrac 5 er daarom als de betere band uit.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

wo 30 okt, 2019 21:02

Onder de Kona zitten nu michelin cross climate+ zijn een stuk stiller dan de Nexen 'nfera 9 (zomer band)
Een verademing. Tot 90 hoor je bijna niets daarboven wel maar een ander geluid dan die nexen.
Regen, de tijd zal het leren.
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

easyrider
Lid
Lid
Auto: Auris FH2

vr 08 nov, 2019 18:12

Ik heb ook al weer ruim drie jaar 17 inch Crossclimate banden; eerst op m'n vorige Auris FH1, en toen ik m'n huidige Auris FH2 kocht met 17 inch velgen heb ik de banden over laten zetten, en ze bevallen prima. Op wintersport ga ik nooit, maar ga af en toe ook in de winter naar Duitsland en dan is het wel handig dat je niet te afhankelijk bent van het weer.

De huidige generatie Crossclimate+ 17 inch wordt in de laatste Autoweek test als beste beoordeeld.
https://banden.autoweek.nl/bandentests/ ... test-2019/

Wat je wel vaker leest en ook in deze test is dat vierseizoenbanden een compromis zijn voor alle weersomstandigheden. Echter winterbanden zijn gemaakt voor echt winterweer met sneeuw maar ijs maar voor het Nederlandse zachte kwakkelweer zijn ze ook een compromis. Datzelfde geldt ook voor zomerbanden.

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Avensis '12 Dyn Bus

za 09 nov, 2019 8:32

Nog niet genoemd; Continental AllseasonContact....in die maat. Mijn Avensis (weliswaar geen hybride, maar dat maakt imho niets uit) staat er sinds dit voorjaar op en bevallen prima. Zijn ermee naar Denemarken, Zweden en Noorwegen geweest en hebben letterlijk alle weersomstandigheden gehad tijdens die trip, en hebben het prima gedaan. Enige minpuntje is dat ze ietsje gonzen op het profiel als je een bocht maakt maar dat heeft ook wel weer iets aparts :) Verder prima band.
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

ajm
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 3 dynamic

za 09 nov, 2019 10:26

Even een vraagje. Voor winterbanden wordt een minimum profiel aanbevolen van 4 mm. In sommige landen zelfs verplicht. Hoe zit dat met de All season banden? Zelfde eis neem ik aan?
Ruim 100.000 km met een Prius 3 Aspiration 2009 nu een Prius 3 Dynamic 2010 >160.000 km

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

za 09 nov, 2019 10:37

Voor het gebruik als winterband geldt dezelfde eis.
Je kunt ze wel afrijden tot de min. profielindicator in de zomermaanden, maar dan kun je eerder last hebben van aquaplaning. Het is dus altijd verstandig om banden tijdig te vervangen.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

kgrmeteren
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius Dynamic

ma 11 nov, 2019 7:02

Onze (gebruikte) Prius werd afgeleverd op chinese Hifly all seasons banden in de maat 205/45/17. Tijdens de proefrit geen bijzonderheden opgemerkt, en we hebben wel een aantal proefritten met verschillende Priussen gemaakt.
Eigenlijk heel tevreden over deze banden, slijtvastheid lijkt ook in orde, wel iets meer lawaai dan onze vorige auto (Toyota Corolla Verso met Michelin Cross Climate).
Maar wat voor ons het belangrijkst is, geen bandenwissel en toch kunnen rijden in Duitsland in winterse omstandigheden.

Plaats reactie
  • Informatie