Thuiskomer of reservewiel CHR

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Plaats reactie
ceesie01
Lid
Lid
Auto: CHR Executive Ultimate

Thuiskomer of reservewiel CHR

Bericht door ceesie01 »

Heeft iemand een thuiskomer in zijn CHR en kan mij de maat van het wiel en band vertellen?
Ben op zoek naar een gebruikte.
CHR Executive Ultimate.

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

Re: Thuiskomer of reservewiel CHR

Bericht door Axial63 »

blz 675 handleiding

hoofdstuk 9.1 Specificaties

res.jpg
Met vriendelijke groet, Alex

Mijn auto's op dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey 2012
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

willemlummie
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door willemlummie »

Bij CAR in Nijkerkerveen heeft verschillende thuiskomers op voorraad ,
alleen ben ik bang dat zo n wiel niet achter in je auto past . (onder de de bodem van de kofferbak)

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybrid

Bericht door CeHaEr »

Het past niet zomaar. Het hele pakket voor reservewiel heeft andere polystyreen stukken en een andere afdekplaat

img-2012.jpg
2017 C-HR Hybrid Bitone Plus --- Genuine JDM styled and a lot of sh*t from China
2019 Corolla Hybrid TS 2.0 Business Sport Intro --- 180HP Girlpower!

ceesie01
Lid
Lid
Auto: CHR Executive Ultimate

Bericht door ceesie01 »

Bedankt voor de moeite, was nog niet zo ver in de handleiding.
Heb de auto pas twee weken en de handleiding staat digitaal, heb alleen een beknopte in de auto gekregen.
CHR Executive Ultimate.

D.B.C.
Lid
Lid
Auto: CHR, MR2

Bericht door D.B.C. »

Ik heb een tweedehandse set (ongebruikt) origineel gescoord met alle benodigde stukken.
Een groot voordeel is dat de neergeklapte achterbank nu gelijk loopt aan de kofferbak.
Het enige jammere is dat nu de kofferbakbeschermer nu niet meer past, omdat de nieuwe afdekplaat kleiner is.
De conversie set bied alleen ruimte voor een thuisbrenger, een volwaardige wiel zou niet passen.

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door CeHaEr »

Voor de C-HR 2.0 bestaat ook een reservewiel set. Hierbij de info en artikelnummers. Let wel, het is vreemd genoeg (nog?) geen standaard leverbare accessoire bij L&P. Met de nummers zal het ongetwijfeld wel besteld kunnen worden.

Afbeelding

LINK : https://servimg.com/view/16452156/810
2017 C-HR Hybrid Bitone Plus --- Genuine JDM styled and a lot of sh*t from China

Peatsmoke

Bericht door Peatsmoke »

Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom dat geen standaard accessoire is, maar van de andere kant heb je het ook maar zelden nodig.
Het kost bovendien gewicht en is dus nadelig voor het verbruik. Behalve vanwege die €400 op de nieuwprijs, zal het daarom achterwege gelaten worden. Ik vind het (zeker in de uithoeken waar ik altijd vakanties doorbreng) toch een prettiger idee om me zelf te kunnen redden, desnoods met een thuiskomertje. Maar het gewichtsverschil tussen een thuiskomer en reservewiel is niet zo groot. Ik zou dus ook altijd kiezen voor een reservewiel met winterband. In noodgevallen kun je in de zomer prima met een winterband rijden, maar je kunt in de winter niet altijd veilig met een zomerband rijden (vooral in die uithoeken waar ik kom).

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door CeHaEr »

Tsja, de halve wereld begrijp ik soms niet :mrgreen: :wink:

Maar de zelfredzaamheid en het feit dat een busje niet in alle gevallen werkt EN dat je kans hebt dat je band en sensor dan sowieso vernieuwd moeten worden na gebruik van het spuitbusje (en je velg smerig is) EN dat dat busje maar enkele jaren houdbaar is (nieuw iets van 88 euro begreep ik) heeft mij ook doen besluiten die 400 uit te geven voor een thuiskomer. Hopelijk nooit nodig maar indien wel dan kan ik na kwartiertje weer verder en is de gevolgschade hooguit een band.

Overigens, de sets voor C-HR zijn altijd op basis van een thuiskomer. Volwaardig wiel past sowieso niet.

chr8nrfts
Lid
Lid
Auto: Toyota C-HR 1.2T CVT

Bericht door chr8nrfts »

Ik heb een thuiskomer 125/80 17".
2,5 jaar terug uit de UK laten komen. Was €150 incl. verzenden.
Ligt gewoon los achter in de auto in een hoes.
Omdat de vloer niet omhoog komt houdt je net even wat meer ruimte over dan de, dure, Toyota oplossing. Voor de krik is gewoon plaats onder de vloerplaat.
Bijlagen
20200307_171354.jpg
C-HR 1.2T CVT Metal Stream Grey Dynamic, 18" Multispoke Silver Rims, fog lamp garnish red 3T3, mirror covers red 3T3, Mudflaps, OBDLink LX
Afbeelding

Plaats reactie