Afstelling LED verlichting

Specifieke technische aspecten, het rijden en het brandstofverbruik.
Plaats reactie
C-HeeRs
Lid
Lid
Auto: C-HR Bi-Tone Plus

za 12 okt, 2019 15:13

Hallo allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een C-HR Bi-Tone Plus. Demo uit Duitsland, bouwjaar 2016. Deze is uitgevoerd met LED verlichting. Voor mij zelf geeft dat een prima zicht. Alleen regelmatig zijn andere weggebruikers minder positief.
Met regelmaat wordt er na mij geknipperd of krijg ik groot licht tegen wanneer ik aan kom rijden. Uiteraard heb ik zelf niet het groot licht aan staan maar dit wordt blijkbaar nog wel eens gedacht door mijn tegenliggers. De LED verlichting geeft ook een erg wit ligt en duidelijk zijn de randen van het lichtbeeld te zien. Met iets gas geven zie dan ook wel dat het licht wat hoger schijnt.

Hebben meer C-HR rijders de ervaring dat andere weggebruikers zich aan het licht van C-HR storen of is puur de afstelling van de LED verlichting?

C-HR Rider
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybride

za 12 okt, 2019 15:37

Heb ook de originele Led lampen, nooit problemen dat tegenliggers knipperen
Heb jij wel originele led verlichting of aftermarket?
Bij originele heb je geen hoogte verstelling mogelijkheid op het dashboard.
C-HR 1.8 Hybrid Style, Metalstream met zwart gewrapped dak en spiegels, Premium en Chrome pack.

C-HeeRs
Lid
Lid

za 12 okt, 2019 15:43

Het is de standaard en dus originele LED verlichting. Idd geen afstelmogelijkheid van binnenuit. Ik dacht eens gelezen te hebben dat het ook niet hoefde omdat dit automatisch zou gaan. Ik weet niet of dit dan ook zo is...maar dan zal die een ijkpunt moeten hebben. Het zal wellicht een ritje naar de dealer worden dan.

CHR Hybrid
Lid
Lid
Auto: CHR Hybr Executive Ultimat

za 12 okt, 2019 17:09

Hier ook geen problemen met de (originele) LED koplampen. Wrs de afstelling laten nalopen idd...

C-HeeRs
Lid
Lid

wo 16 okt, 2019 17:49

Net bij de dealer in Beneden Leeuwen de lampen af laten stellen. 2 minuten werk. Staan weer goed. Wat helemaal top was dat ik gelijk een navigatie update gratis kreeg. Stond nog 2017 in, nu 2019 :-). Wellicht een reminder voor ander C-HR rijders die met bouwjaar 2016 rijden...de 3 jaar gratis update is bijna verlopen.

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

wo 16 okt, 2019 20:53

Voor de update hoef je niet perse naar de dealer....

Je kunt het zelf ook doen: klikkerdeklik
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

C-HeeRs
Lid
Lid

wo 16 okt, 2019 22:34

..in mijn geval wel. Voor mij was het standaard niet gratis. Ik denk dat dat komt omdat de wagen geïmporteerd is.

CHR Hybrid
Lid
Lid

do 17 okt, 2019 17:24

C-HeeRs schreef:
wo 16 okt, 2019 22:34
..in mijn geval wel. Voor mij was het standaard niet gratis. Ik denk dat dat komt omdat de wagen geïmporteerd is.
Vraag me af of dat veel uit mag maken: ik zal hier niet (opnieuw) een boom opzetten over Europese wet-/ regelgeving" en de Toyota garantiebepalingen en clementie ja/nee, maar of de auto nu wel of niet uit NL, D of B komt zoveel uit mag maken....

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

do 17 okt, 2019 17:52

Ja dat mag.

Kopers die in Nederland een Toyota kopen met een navigatie set krijgen daar een 'extra' bij: 3 jaar gratis kaart (en software) updates. Dat heet een aanbieding.

Kopers die in Duitsland een Toyota kopen met een navigatie set krijgen wellicht een soort gelijke of andere of geen aanbieding bij.

Het is nog altijd een accessoire en geen vast onderdeel van de auto.
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

CHR Hybrid
Lid
Lid

do 17 okt, 2019 19:31

Snap ik vwb de aanbiedingen, welke per land kunnen verschillen.
In Belgie bv hebben de Toyota's vaak 5 jaar fabrieksgarantie, maar eenmaal geimporteerd krijg je in NL echt maar 3 jaar..
Qua service, zou het niet veel moeten uitmaken, los van de dealerbeleving uiteraard.

Plaats reactie
  • Informatie