rammeltjes

Alle zaken die te maken hebben met dit hybride model van Lexus.
Plaats reactie
Olaf Busch
Lid
Lid
Auto: Lexus IS 300h

do 03 okt, 2019 13:01

Ik durf het bijna niet op te schrijven. Maar ik denk dat ik sinds gisteren alle rammels en kraakjes eruit heb. Jawel, ook een Lexus is op dit punt blijkbaar niet onfeilbaar. Natuurlijk is het zo dat je er nog meer op let dan bij een Prius. En als het bijna helemaal stil is hoor je het laatste kraakje extra hard. Maar het was wel zo en het hoort niet.

En pas bij de laatste ingreep weet je dat het gelukt is en weet je niet zeker wat het effect was van voorgaande ingrepen. Die waren misschien niet allemaal nodig. Zo gaat dat in dit soort dingen.

Ik heb een aantal delen in het dashboard, de middenconsole, de deurbekleding en de gordelbevestigingen klem gezet met textiel (donkergrijze gewassen katoenen sokken). Ook het beeldscherm is er uit geweest en met extra rubbers opnieuw gemonteerd (garantieklus). En waar dit niet kon omdat de kier niet groot genoeg (te maken) was ingespoten met siliconen spray (Of een combinatie).

Hij is nu zelfs op de meest ribbelige straten stil. En dat rijdt toch echt wel anders. Het grote genieten kan voor mij nu pas echt beginnen.

Nog benieuwd hoe het zich gaat houden als het echt koud wordt.

Ben wel blij dat het tot nu toe echt gelukt is. Dat was bij de Prius onmogelijk. Daar reed ik altijd met de muziek op 10. Nu gebruik ik de Mark Levinson (high end :wink: ) nauwelijks.

N.B. ik stel antwoorden in de zin van "Ik heb nergens last van!" niet op prijs, hoe goed bedoeld ook.

rolf
Actief Lid
Actief Lid
Auto: RAV4 Hybride 4WD

do 03 okt, 2019 13:20

Geef hem maar een weekje mee over de Noorse binnenwegen hier, nee nee, het is geasfalteerd, kan je weer aan de gang.... :mrgreen:

Ben het afgeleerd om er op te letten................ :D
RAV4 Hybride 4WD - Nissan Leaf Acenta - Audi A2

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

do 03 okt, 2019 18:08

Een Lexus is gewoon een dikke Toyota en een Toyota kraakt... :mrgreen:
Ik kan er over meepraten. Corolla, Picknic, Previa, Prius, GS ... Ze hebben allemaal wel iets te piepen (gehad).

Het is onderdeel van de charme.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

do 03 okt, 2019 18:48

Mijn vroegere Opels, Vw's en Renault konden er ook wat van hoor..

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

do 03 okt, 2019 20:22

Ik herken het niet Olaf. Ook niet in de winter. Wellicht heeft de eerste eigenaar het al aangepast..
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

Olaf Busch
Lid
Lid
Auto: Lexus IS 300h

vr 04 okt, 2019 14:02

Het blijft een kwestie van kansberekening. Zo heb je ook een redelijke kans op een Audi of VW die geen olie verbruikt. Ziedaar overigens een van de redenen een Lexus en geen Audi te rijden.

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

vr 04 okt, 2019 17:52

:D :D :D
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Plaats reactie
  • Informatie