[Touch2&Go CY17] Problemen geluidskwaliteit telefoon

Stel hier uw vragen m.b.t. problemen met navigatie / bluetooth / GSM / hulpsystemen, kaart updates, instellingen etc. en de aanwezige leden zullen u trachten te helpen.
Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

ma 09 dec, 2019 23:15

Misschien heb je hier wat aan....
Toyota Bluetooth® compatibiliteit
Draadloos gebruikmaken geschikte telefoon
Handsfree bellen in uw Toyota? Met de Toyota Bluetooth® telefoonaansluiting kunt u draadloos gebruikmaken van een hiervoor geschikte telefoon. Het handsfree systeem wordt geactiveerd zodra de telefoon zich in de auto bevindt. U bedient de telefoon gemakkelijk via het unieke touchscreen. Het geluid komt uit de speakers van uw Toyota. Laat de werking van uw mobiele telefoon vóór aankoop van het voertuig wel even testen bij uw Toyota dealer.

Voordelen Toyota Bluetooth®:
- Draadloos gebruikmaken geschikte telefoon
- Handsfree bellen
- Geluid via audiosysteem Toyota

Tool Toyota Bluetooth®
Met de tool hieronder kunt u erachter komen welke functies door welke combinatie van Bluetooth®-systemen en -apparaten worden ondersteund.
1. Selecteer uw Toyota model
De beschikbare Toyota Bluetooth®-systemen worden weergegeven. Beweeg de scrollbar horizontaal om het volledige overzicht te bekijken.
2. Selecteer uw systeem
Klik op het vergrootglas om het beeld te vergroten. Als u opnieuw klikt, wordt het beeld weer verkleind.
3. Kies merk en uitvoering telefoon
Vervolgens kiest u in de twee dropdownmenu's het merk en de uitvoering van uw telefoon.
4. Resultaat
Tot slot klikt u op de knop “Zoeken” voor een overzicht van de functies die voor uw telefoon worden ondersteund. Het resultaat verschijnt onderaan de pagina, onder het zoekgedeelte. Als u op de knop “Export” drukt, verschijnt een pdf-bestand met daarin het overzicht.

Als u de gegevens reset of een van de velden wijzigt, moeten alle velden opnieuw worden ingevuld. Neem contact op met uw Toyota dealer voor meer informatie over uw Toyota Bluetooth® compatibiliteit.
Link: https://www.toyota.nl/toyota-rijden/rij ... iteit.json
De Tool staat onderaan de pagina....
Met vriendelijke groet, Alex

Mijn auto's op dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey 2012
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

di 10 dec, 2019 9:50

Probeer het eens met een andere Iphone (dus niet die van jullie zelf)
Probeer jullie telefoon eens in een ander corolla bij de dealer
je moet gaan uitsluiten. .
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

TTC2019
Lid
Lid
Auto: Corolla High Power Hybrid

do 12 dec, 2019 22:43

@axial63
Volgens de tool moet mijn toestel en die van mijn partner gewoon werken, niks vreemds. dus gewoon compatibel.

Schermafbeelding 2019-12-12 om 22.33.52.png

@Nessio
ik heb er al vele bezoekjes aan gewaagd bij de dealer, getest met een andere corolla en andere toestellen. het wordt elke keer weggeschreven " ja met android geen problemen, het ligt aan apple" iemand een goede toyota dealer in omgeving het Gooi?
Maar heb sterk het idee dat dit een vrijdag middag of maandag ochtend auto is want in 3 maanden tijd is er al veel mis, het leer wat achteraf ingebouwd is, is uitgerekt, te korte kabeltjes voor de stoelverwarming, rubbers te kort, deurpanelen los, niet werkende carkit althans heel slecht werkend, een koude luchtstroom bij de knieën en het beste een verbruik van 1 op 13 ( ja nieuwe auto verbruikt altijd meer, en nee ik heb geen zware voet) maar al deze klachten vallen onder een ander draadje. sorry het zit hoog.

RDR
Lid
Lid
Auto: Corolla TS hybrid 2.0

vr 13 dec, 2019 16:38

Ben zelf ook al een tijdje aan het rommelen met carkit. De bluetooth connectie werkt op zich wel. Probleem wat ik ervaar is dat degene die ik bel mij slecht verstaat. Als je aan het bellen bent met iemand dan kun vanaf "phone" knoop op het beeldscherm van de auto de volume regelen van de microfoon. Daar heb ik mee lopen spelen maar het resultaat was dat de midden stand het beste is. Eigenlijk wil je hem zachter zetten, dan hoort de andere kant die belt je beter. Maar tijdens het rijden hoor ik het zelf dan weer niet goed. Als je de microfoon van de auto voluit zet dan hoort de andere kant heel duidelijk veel ruis en wordt het dus alleen maar slechter.
Wat wel nog helpt is de volume van je Iphone zodra je belt voluit zetten. Je zet dan als het ware bluetooth volume voluit. Dit waren ook de tips waar de dealer mee kwam. Onder aan de streep blijft het gewoon behelpen en had ik er meer van verwacht. Mijn telefoon, iphone 8, werkt in elke andere auto uitstekend. De eigenaar van mijn dealer heeft toevallig zelf ook een iphone 8 en ondervindt dezelfde problemen. Bij Toyota/Louwman is de klacht gemeld, maar daar hoor ik werkelijk helemaal niets op terug. Van de week nog naar gevraagd, maar dealer had geen update verder gekregen.
Ondervind dit ook bij het trillen van de auto....., geen oplossing tot op heden. Inmiddels winterbanden erop maar dat maakt helaas weinig ui. Demo Corolla 2 liter van dealer gereden die hetzelfde euvel heeft, maar iets minder (trillingen, voelt als onbalans wielen, tussen 90-120 km per uur, rij de harder of zachter dan is het prima). Ook hier laat Toyota/Louwman het volledig afweten om dit op te lossen. Maar kan ook aan mijn dealer liggen die zeker niet pro-actief is hierin.

TTC2019
Lid
Lid
Auto: Corolla High Power Hybrid

vr 13 dec, 2019 20:57

Herkenbaar deze dealer... proactief is een onbekend woord

BvdH
Lid
Lid
Auto: Toyota Corolla TS Style

za 04 jan, 2020 0:00

Vandaag nieuwe auto opgehaald, meteen telefoon conect en bellen. Gaat goed helder geluid! Ook de persoon aan de andere kant van de lijn kon me goed verstaan!

niek
Actief Lid
Actief Lid

za 04 jan, 2020 8:48

Even een vraagje in de buurt van het onderwerp. Is het juist dat je enkel een apparaat kunt aansluiten en die vervolgens moet afsluiten voor een ander apparaat.
M.a.w. meerdere apparaten tegelijk is niet mogelijk? Bij mij werkt het tenminste niet.
Prius 2 silver grey 2006 (-2010)
Prius 3 astral black 2010 (-2010)
Prius 2 ash grey 2007 (2010-2016)
Prius 3 silver grey solar 2012 (2016- 2019)
Prius 4 pearl white 2016 (2019 - heden)

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

za 04 jan, 2020 10:29

Je kunt meerdere toestellen aanmelden, maar inderdaad niet tegelijker tijd koppelen.

Dus de eerste telefoon die herkend wordt krijgt de verbinding, pas als die verbinding wordt verbroken dan kan een ander toestel connecten.
Met vriendelijke groet, Alex

Mijn auto's op dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey 2012
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Jolanda
Lid
Lid
Auto: Toyota Corolla

wo 15 jan, 2020 6:32

Ik heb sinds augustus een Toyota Corolla touring sports. Tevreden over de auto maar problemen met de carkit. Ik hoor alles prima, maar de andere kant hoort een enorme ruis waar ze tegen in moeten praten. Ik had een iPhone 6s, dealer zei dat het aan de telefoon ligt. Mijn zoon heeft een x en geprobeerd...zonder ruis. Ik koop een iPhone XS (nog beter dacht ik) en ruis!!! Dat maakt bellen in de auto naar onbekenden (overleg veel in de auto) niet mogelijk. Instellingen veranderd, telefooninstellingen vergeleken maar allemaal geen verbetering.

Dealer weet het niet, jullie?

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 15 jan, 2020 10:47

Met je zoon ruilen of ook een X kopen
Of er draait een vervelende app
Heb je m altijd aan de lader in de auto dan eens ander kabeltje.

Quaxitrox
Lid
Lid
Auto: Corolla TS 2.0 Hybride

wo 15 jan, 2020 12:04

Ik heb een XS en bel zonder problemen.
Zou het misschien kunnen liggen aan welke operator ofzo je hebt?
Maar een gok :D
nessio schreef:
wo 15 jan, 2020 10:47
Heb je m altijd aan de lader in de auto dan eens ander kabeltje.
Ik vermoed dat men de draadloze oplader wel zal gebruiken? 8)
2019: Corolla Touring Sports Premium 2.0 HSD
2014: Auris Touring Sports Lounge HSD
2011: Auris HSD

Jolanda
Lid
Lid
Auto: Toyota Corolla

vr 17 jan, 2020 12:41

Ik ben nu aan het uitsluiten. Andere iPhone 8 werkt ook zonder problemen en heeft Simpel als provider, mijn zoon heeft toevallig ook simpel. Ik heb Tele2. Vanmiddag dus kaartjes ruilen en zien wat er gebeurd. Hij KAN het dus zonder ruis, waardoor mijn dealer zegt dat het niet aan de auto kan liggen..... Toch vonden ze het vervelend mij niet te kunnen verstaan.....herkenden het probleem niet en niemand kan mij daar vertellen waar het aan ligt. Dus aan de empathie van de dealer heb je ook niks...

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 17 jan, 2020 14:05

Simpel gebruikt het netwerk van Tmobil
Tele2 vroeger ook maar heeft nu voor 4G een eigen netwerk. Bij geen dekking valt 3G en 2G terug op Tmobil
Mogelijk is netwerk de oorzaak
Ik heb voor alle telefoons KPN en in geen een auto een probleem met iphones

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone

vr 17 jan, 2020 15:21

Idem. Eerst Libertel (Vodafone) en TMobile, allebei vervallen vanwege gebrekkige kwaliteit en nauwelijks dekking thuis. Nu al 5 jaar alles KPN, inclusief de Mifi router in de auto. Nul problemo; iPhone 5e, 6S, 6S+, Samsung S8, Note10+, allemaal dik in orde...
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding

Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

Plaats reactie
  • Informatie