Overname Auris TS 1.8?

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Re: Overname Auris TS 1.8?

Bericht door johnths2 »

Tijdens de testen van de HV-accu hebben wij een stukje gereden en is mij geen bijzonder of storend geluid opgevallen. Nu is het wel zo, dat wij niet lang genoeg gereden hebben om het geluid te kunnen reproduceren.

Ik denk dat het beste is om eerst de aandrijving te laten controleren en in het bijzonder de aandrijfassen. Ik kan mij overigens niet voorstellen, dat er een probleem is met een homokineet of lagers, omdat dit over het algemeen een meer ratelend geluid produceert. Het is echter wel handig om zaken systematisch te controleren, zodat je af kunt strepen waar het probleem in ieder geval niet zit.
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gustaaf
Lid
Lid
Auto: Auris ts

Bericht door Gustaaf »

Mijn huidige (lease) Auris TS van juli 2015 heeft nu 196000 km gereden. Dit zonder een bijzondere reparatie.
Hiervoor 3 keer een Prius geleased.
Wegens pensionering lever ik de Auris eind december in en heb ik een Prius plug in aangeschaft.
Guus

alibekir
Lid
Lid
Auto: Auris TS 1.8

Bericht door alibekir »

johnths2 schreef:
05 sep 2019, 12:39
Tijdens de testen van de HV-accu hebben wij een stukje gereden en is mij geen bijzonder of storend geluid opgevallen. Nu is het wel zo, dat wij niet lang genoeg gereden hebben om het geluid te kunnen reproduceren.

Ik denk dat het beste is om eerst de aandrijving te laten controleren en in het bijzonder de aandrijfassen. Ik kan mij overigens niet voorstellen, dat er een probleem is met een homokineet of lagers, omdat dit over het algemeen een meer ratelend geluid produceert. Het is echter wel handig om zaken systematisch te controleren, zodat je af kunt strepen waar het probleem in ieder geval niet zit.
Zodra de auto op mijn naam komt, ga ik het direct laten controleren. Ben benieuwd wat het is. Zodra ik meer weet, plaats ik het op het forum.

Josje
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

Bericht door Josje »

Bij het onderhandelen zou ik nog wat van de prijs af praten door uit te leggen dat het ding waarschijnlijk technisch niet in orde is en dat je de korting (mede) wilt gebruiken om de reparatie te betalen.

Dus zet je onderhandelingskwaliteiten in! Schroom niet, wat veel mensen tegenwoordig wel hebben. Zet alles in voor de beste deal, maar blijf wel fair.

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Dynamic

Bericht door frafie55 »

Josje schreef:
08 sep 2019, 09:19
Bij het onderhandelen zou ik nog wat van de prijs af praten door uit te leggen dat het ding waarschijnlijk technisch niet in orde is.
Misschien een beter advies om deze auto niet te kopen?

Frans
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Auris TS - Dynamic - Zwart Metallic
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides
Afbeelding

Mikkel4NL
Lid
Lid

Bericht door Mikkel4NL »

ex lease auto gekocht met 162.000 km op de klok. Staat nu op 185.000. Geen moment spijt van gehad.

Josje
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door Josje »

Volgens de topicstarter was er al een behoorlijk verschil tussen vraagprijs en marktprijs. Als de beste man er nog een 1000 of 1500 kan af praten vanwege het vermeende defect, heeft hij - me dunkt - budget genoeg om een eventuele reparatie te laten uitvoeren. En dan is ie nog spekkoper.

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door Hein Carpenter »

Zijn bij 90.000 om de bougies wel vervangen? De motor slaat met slechte bougies niet zo vlot aan. Klonk?
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door frafie55 »

Josje schreef:
09 sep 2019, 20:12
...budget genoeg om een eventuele reparatie te laten uitvoeren. En dan is ie nog spekkoper.
Welke reparatie?

Frans
Auris TS - Dynamic - Zwart Metallic
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides
Afbeelding

Josje
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door Josje »

die van de aandrijfassen en homokyneten. Of zelfs die van het planetaire stelsel, de 'versnellingsbak' dus.

alibekir
Lid
Lid

Bericht door alibekir »

Hein Carpenter schreef:
14 sep 2019, 07:54
Zijn bij 90.000 om de bougies wel vervangen? De motor slaat met slechte bougies niet zo vlot aan. Klonk?
Bougies zijn vervangen, maar bij de 180k moeten ze weer vervangen worden ik neem het in ieder geval mee!

alibekir
Lid
Lid

Bericht door alibekir »

Nog iets ontdekt! Als mijn accu "leeg" is en er moet geladen worden tijdens het rijden, dan hoor ik een "klepper de klep" (alsof een trein door een rails voorbij gaat) geluid (duur 8 sec). Dit is van korte duur en enkel als ik echt op ECO stand mik op mn dashboard.

Iemand een idee?

Maarten
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door Maarten »

Kan het zijn dat de motor pingelt? Dat zou een defecte klopsensor zijn. Moderne motoren zijn zeer afhankelijk hiervan omdat ze een relatief hoge compressieverhouding hebben die normaal niet samengaat met de euro95 die we tanken.

alibekir
Lid
Lid

Bericht door alibekir »

Maarten schreef:
18 sep 2019, 09:12
Kan het zijn dat de motor pingelt? Dat zou een defecte klopsensor zijn. Moderne motoren zijn zeer afhankelijk hiervan omdat ze een relatief hoge compressieverhouding hebben die normaal niet samengaat met de euro95 die we tanken.
Motor draait voor de rest heel normaal @stationair. Enkel als de batterij bijgeladen moet worden gaat het ff "over de rails" stand ergens beneden/motorkap komt het geluid. Het lijkt een probleem te zijn tussen batterij en motor in.Nogmaals ben geen expert en laat dit graag hier aan de experts over.. Thanks!

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door frafie55 »

Waarom wil je juist deze auto hebben?
Je hebt een aantal twijfels.
...bij twijfel, niet inhalen, toch?

Frans