Overname Auris TS 1.8?

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
alibekir
Lid
Lid
Auto: Auris TS 1.8

ma 02 sep, 2019 9:30

Goedemorgen allemaal,

Zojuist van mijn lease maatschappij een scherpe aanbod gekregen om mijn huidige leasecontract om te zetten tot een koop overeenkomst.

Variant:
ZWE186(W)
Model: Toyota Auris Hybrid Business Pro (alle opties,wel 16 inch)

Momenteel staat de teller op 144xxx (voornamelijk snelweg 90%, wel altijd op Sportstand dat weer wel). De auto heb ik eind 2015 in ontvangst mogen nemen en tot op heden heb ik nooit technische issues gehad, enkel gekraak in de interieur.

Er is wel vanuit de leasemaatschappij verteld dat ik geen grote onderhoud mag laten doen, terwijl dit wel geregistreerd staat in mijn onderhoudsboekje, dus dat moet ik allemaal zelf ophoesten. Afijn, mag ik jullie wat vragen. Wat is jullie ervaring met de Auris Hybride auto's, veel mensen schrikken van de km-stand en zeggen al dat het aan de hoge kant is en dat dan de echte problemen nog zullen komen, maar de Toyota is in mijn optiek degelijk vergeleken met een Opel (onderdelen bijvoorbeeld slijten snel -ervaring). Graag jullie advies en of ik de knoop moet doorhakken om de auto aan te schaffen.

Alvast bedankt!!

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

ma 02 sep, 2019 10:41

Mijn huidige Auris TS 1.8 Hybrid (Dynamic) is mijn tweede Toyota (na de Prius 2e generatie, na de update).
Een heerlijke en ruime auto, stil, comfortabel, krachtig, betrouwbaar etc.

Ik rijd de Auris overigens momenteel op een "private lease" contract bij Toyota.

De Prius 2 BE heb ik als leaseauto (zakelijk) aangeschaft en later privé overgenomen.
Nooit problemen gehad (behalve voor garantie de JBL unit vervangen). Naast een stadslicht/parkeerlicht lampje en een 12V accu, een set ruitenwisserbladen en het normale onderhoud (dealer) geen kosten gehad (uiteraard wel brandstof, motorrijtuigbelasting en verzekering).

Je kent je eigen auto ... als je ervaring goed is ... DOEN.

De Toyota's in het algemeen en ook de Hybrides zijn een van de meest betrouwbare auto's op de wereldmarkt. Toyota heeft een ruime voorsprong op "de rest" voor wat betreft Hybride techniek. De "Prius0" die overigens volgens mij alleen in Japan op de weg is gezet is inmiddels al "eeuwenoud".
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

ma 02 sep, 2019 23:42

De Auris is een superauto. Die anderhalve ton op de teller is geen enkel probleem.

Kijk wat men voor een vergelijkbare Auris vraagt op MP, Autoscout en dergelijke. Vergelijk die prijzen met het aanbod van je leasemij. en hopelijk zit er een flink bedrag tussen.

Als dat zo is: kopen.

alibekir
Lid
Lid

di 03 sep, 2019 12:21

Thanks, ja er zit echt 3k tot 5k verschil, het is een auto met alle opties. Het enige wat nog een beetje vervelend is en een issue is dat ik een "klonk" hoor als ik optrek, als het van hybride naar motor overgaat. Dealer hoorde het niet. Ik ga het doen denk ik.
Top voor jullie antwoorden.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

di 03 sep, 2019 13:27

Die "klonk" zou ik in de gaten houden ... dat hoort niet (ik hoor het in ieder geval niet in mijn Auris TS).
Ik hoor geen enkel specifiek geluid bij de overgang van ICE naar elektrich (EV) en omgekeerd.

Even opletten op de garantieperiode.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

di 03 sep, 2019 13:58

Geen klonk geluiden in mijn C-HR en ook nooit gehoord in mijn vorige Toyota hybrides.
Het is in ieder geval niet normaal.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

di 03 sep, 2019 17:13

Hoor je die klonk ook als je de sportstand uit hebt staan?
Zo ja, oordeel dealer afwachten.
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

alibekir
Lid
Lid

di 03 sep, 2019 21:10

Het is bij overgang van hybride naar motor (alleen vanuit stilstand), als ik echt volgas geef geef is het 'klunk' (een soort tik) geluid, ook als ik in een keer van motor naar hybride ga, de dealer hoort het niet en kan het niet reproduceren. Iemand nog tips? Het is btw in alle standen eg eco, sport & ev, enkel bij volgas.

Maarten
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Prius 3 Executive

wo 04 sep, 2019 7:13

Wet je dan zeker dat het in de versnellingsbak zit en niet in de ophanging?
Ik ben als leek al wel vaker bij de garage geweest met de gedachte "dit is het probleem" en dan blijkt het heel wat anders te zijn. Bijvoorbeeld denken dat de koppeling jankt terwijl het de dynamo is :oops:
Afbeelding Prius III 2011
Afbeelding Peugeot 404 1965

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 04 sep, 2019 14:40

Toyota's Hybride auto's hebben beide onderdelen niet ... die kun je dus alvast afvinken :silent: :wink:

"Klonk" ken ik alleen van "Proost" :mrgreen:

Maarten
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Prius 3 Executive

wo 04 sep, 2019 15:13

Was ook niet met mijn Toyota :wink:
Afbeelding Prius III 2011
Afbeelding Peugeot 404 1965

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

wo 04 sep, 2019 20:13

alibekir schreef:
di 03 sep, 2019 21:10
Het is bij overgang van hybride naar motor (alleen vanuit stilstand), als ik echt volgas geef geef is het 'klunk' (een soort tik) geluid, ook als ik in een keer van motor naar hybride ga, de dealer hoort het niet en kan het niet reproduceren. Iemand nog tips? Het is btw in alle standen eg eco, sport & ev, enkel bij volgas.
Als je vaak "volgas" rijd, is een hybride auto ook niet de meest logische keuze...
Een VW Golf, Opel Manta, Seat Ibiza of een BMW M3 zou je eerder verwachtten.

Alle gekheid op een stokje, maar dat is denk ik ook waarom anderen dit niet herkennen of kunnen reproduceren.
Velen van de Toyota Hybride rijders zijn gebiologeerd door de verbruiksmeter en hebben inmiddels geleerd dat je ook met 60% gasgeven snel op je bestemming kunt komen, en dan een lager verbruik realiseert.

Er zitten niet zo heel veel bewegende onderdelen in de aandrijflijn van een Hybride Toyota. Dus bij twijfel: laat de dealer de aandrijflijn controleren. Heb je daar geen vertrouwen in laat dan de ANWB een expertise onderzoek doen.
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

alibekir
Lid
Lid

do 05 sep, 2019 9:17

Allen bedankt voor jullie antwoorden.

Gisteren bij Johnths2 geweest voor het uitlezen van mijn hybride batterij. Naast dat mijn accu * motor goed is beoordeeld, wil ik John bedanken voor zijn service, vriendelijkheid en gastvrijheid. Nogmaals bedankt @Johnths2.

"Klonk" geluid kan heel goed aan de aandrijfas liggen, las ik op diverse forums. Daarnaast heeft de Tesla hier ook last van zie link: https://www.youtube.com/watch?v=2puAaXtQ5l8, alleen moet ik zelf PWR echt aantikken wil het een "klonk" veroorzaken.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

do 05 sep, 2019 10:36

Lijkt me: ... geen zorgen over maken ... :silent:

En nogmaals ... "Proost" :mrgreen:

Toyo
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris TS Lease Plus 2014

do 05 sep, 2019 11:28

Heb je ook geprobeerd om het geluid aan John te laten horen? Hij heeft inmiddels vele jaren ervaring als Toyota hybride rijder, in naar ik meen drie verschillende modellen (vier als je onderscheid maakt tussen P2 en P3), dus vreemde geluiden zouden hem wel op moeten vallen, lijkt me.
42
89.900 hybride kilometers afgelegd @ 4.49 l/100km.
Auris TS (2014): 2017 - heden

Plaats reactie
  • Informatie