Corolla Hybrid 1.8 TS Hybrid Phantom Brown

Gebruiker reviews, ervaringen en foto's
Ieder lid kan hier zijn ervaringen en/of foto's publiceren.
Plaats reactie
Gwystyl
Lid
Lid
Auto: Corolla TS Business Intro

vr 23 aug, 2019 23:20

Ik heb in het voorsteltopic al wat over mezelf gezegd, maar hier dan over de auto en het keuzepad (heel beknopt)

Afgelopen november zag ik de eerste berichten over de nieuwe Corolla, en aangezien ik dit jaar in augustus een nieuwe leasert moest uitzoeken, trok die erg mijn aandacht. Ik heb me dan ook zodra het kon ingeschreven voor de introductie-event in Baarn begin dit jaar en heb daar de meeste uitvoeringen en kleuren kunnen bewonderen. Dat was een erg positieve indruk, maar aangezien ik ook erg tevreden was over mijn Honda Civic en bijvoorbeeld ook de Mazda 3 of Kia Ceed SW interessant vond was het nog geen gelopen race.

Na verschillende proefritten vielen de Civic en Mazda 3 af, voornamelijk omdat er geen stationwagons van zijn, en ik die ruimte toch wel erg prettig vind. De Kia Ceed SW (1.4 DCT DynamicPlusLine) reed ook fijn en leek veel vlotter, maar ik vind de Corolla zowel van binnen als van buiten mooier, en het rijden was een stuk prettiger. Soepele automaat, fijne hulpsystemen die niet te abrupt ingrijpen en een mooi dashboard dat aardig naar eigen wens is in te delen waren de belangrijkste pluspunten. Daarnaast is hij hopelijk een stuk zuiniger, zodat ik niet veel vaker hoef te tanken dan met de Civic.

Gelukkig vond vrouwlief het ook goed, dus heb ik in april de Toyota Corolla 1.8 Hybrid TS Business Intro in Phantom Brown besteld. Deze kleur had ik gezien tijdens de introductie-event, en ik vond het erg mooi dat hij sprankelt als de zon er op staat en bijna zwart lijkt bij weinig licht. Daarnaast is het eens wat anders dan standaard zwart of grijs. Oxide Bronze vond ik op de hatchback nog wel gaan, maar leek me op de TS niet zo mooi.

Dan naar de aflevering:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet zijn zowel papa als zoon erg blij met de nieuwe auto :).
Afbeelding Corolla T.S. 1.8 Hybrid Business Intro 2019 Phantom Brown

Sjaak H
Lid/donateur
Lid/donateur

za 24 aug, 2019 7:38

Mooie auto en je bent waarschijnlijk 1 van de eersten met de nieuwe kentekencombinatie.
Prius BE 2006
Prius Executive solar roof 2009
Prius Business Dynamics solar roof 2012
Prius Executive plug-in 2012

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybrid

za 24 aug, 2019 12:15

Mooi hoor! Onze business intro sport is er over 4 weken. :D
C-HR Hybrid Bitone Plus --- Genuine JDM styled and a lot of sh*t from China

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

za 24 aug, 2019 18:19

Mooie wagen! Welkom hier en heel veel plezier er mee gewenst! :D

Frank
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

AdV
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Corolla HB 1.8 Executive

zo 25 aug, 2019 11:11

Mooi aparte kleur, heel veel rijplezier, maar dat lukt echt met de nieuwe Corolla
Met vriendelijke groet, André

3x Corolla, 1x Carina, 1x Tercel, 2x Starlet, 2 x Auris

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 25 aug, 2019 21:41

Mijn eerste lease-auto was ook een Corolla... wel uit een heel andere tijd. Zelfs de raampjes waren nog handbediend ... :mrgreen:

Mooi knalrood is niet lelijk ...
corolla.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Gwystyl
Lid
Lid
Auto: Corolla TS Business Intro

di 27 aug, 2019 8:47

@Frank: ook leuk :). Toen bestonden de meeste features waar we nu niet meer zonder willen nog niet eens volgens mij. Tegenwoordig adverteren veel merken (inclusief Toyota) over de safety features en rijhulpsystemen die ze al dan niet standaard hebben, maar een deel daarvan wordt gewoon door wetgeving verplicht, en een ander deel zorgt er voor dat je meer sterren krijgt bij de Euro NCAP testen. Als je het dan toch moet inbouwen, kan je net zo goed roepen hoe veilig je wel niet bent 8)

Bij mijn eerste auto (Saab 900 uit 1988 geloof ik) moest ook nog alles handmatig, maar bij elke volgende auto kwamen er foefjes bij die het rijden stiekem wel erg prettig maken.
Afbeelding Corolla T.S. 1.8 Hybrid Business Intro 2019 Phantom Brown

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur

di 27 aug, 2019 14:53

Er is heel wat veranderd in de wereld van de automobiel inmiddels! Destijds konden we niet dromen dat bijvoorbeeld radar op een middenklasseauto gewoon standaard zou worden ....

... en er gaat nog heel wat komen!

Plaats reactie
  • Informatie