Welke laadkabel voor extern laden?

Alle wat te maken heeft met de originele plug-in uitvoering. "Plug-in aanpassingen in eigen beheer kunnen besproken worden in de doe het zelf hoek".
Plaats reactie
Tomexergie
Lid
Lid
Auto: Prius plug-in D.Business

do 15 aug, 2019 17:26

Ik laad mijn PiP met de laadkabel voor 220V thuis op de oprit. Geen enkel probleem, 1,5 uur laden en vol (voor 20km). Heel gemakkelijk voor stadsritten.
De andere kabel voor extern laden is maar 5 meter en vaak tekort. Ik heb de indruk dat hij in de garage(Louwman) verwisseld is omdat hij er nogal versleten uit ziet en de vorige eigenaar maar 5000km EV (5%) gereden heeft.

Ik heb door achteruit te parkeren al een paar keer een aan een paal gehangen met de Ecotap laadpas, helaas zonder succes. Waarom weet ik ook niet, werken de laadpaal providers niet samen of is de kabel tekort of is ie kapot? Moet ik iets instellen op de PiP?
Welke kabel van c.a 8-10 meter moet ik bestellen en waar het voordeligst?. Type 1 naar type 2 ? 32A of 16A?

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

zo 18 aug, 2019 12:35

1. zijn de stekkers gescheurd of gebarsten?
2. wat staat er voor tekst op de zwarte kabel?
3. lengte 5 meter = origineel en inderdaad veel te kort als je vooruit in moet parkeren en laadpaal links is.
4. type stekkers / amp

ad 1 : stekkers gescheurd of gebarsten : afgekeurde kabel. Kon ooit gratis worden omgeruild.
ad 2 : stekkers goed, maar komt kabel uit china, dan is het wel een originele kabel maar kabel is van inferieure kwaliteit. Vooral de 2 dunne signaal draden zijn zwak.
ad 3: 8 meter voldoet geweldig
ad 4 : type 1 (auto) naar type 2 (laadpaal) / 16a kabel

Ik had dus ook een probleem met laden : soms wel, soms niet zelfs bij mijn eigen lolo met die kabel. Tot ie het helemaal niet meer deed.

Contact opgenomen per mail met de laadkabelfabriek.
Kabel opgestuurd voor controle : stekkers waren goed, maar kabel slecht. Nieuwe kabel op laten zetten en meteen een van 8 meter.
Werkt perfect, is al weer een jaar of 4 geleden, kostte dacht ik €. 125,--
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

Tomexergie
Lid
Lid
Auto: Prius plug-in D.Business

zo 18 aug, 2019 13:09

Bedankt, ik heb de kabel bij de dealer ingeleverd en krijg (misschien) een nieuwe, jammer genoeg 5m is standaard. Kabel kost maar 12 eur per meter, dombo's bij Toyota om niet meteen 8 meter te leveren, heel innovatief maar dat dan weer wel.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 18 aug, 2019 18:57

Klopt 5 meter is standaard.
Maar als je een nieuwe krijgt en de kabel is van chinese kwaliteit adviseer ik je toch de kabel te laten vervangen en meteen verlengen bij de laadkabelfabriek.
De stekkers zijn meestal wel goed.
www.laadkabelfabriek.nl zie in het menu bovenin bij reparatie
(ik heb geen enkele binding met dit bedrijfje, maar prima service)

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 19 aug, 2019 9:45

Als je een andere kabel of je oude terug krijgt : meteen bij de dealer aan zijn lolo testen of ie werkt.

Plaats reactie
  • Informatie