trillende banden/auto

Alle zaken die specifiek zijn aan de Touring Sports uitvoering en daarmee afwijkt van de techniek en uitrusting van de overige Corolla uitvoeringen.
Martinspire
Lid
Lid
Auto: Corolla 2019 2.0 Executive

di 31 dec, 2019 15:01

Hier ook trillingen met een 2.0 premium hatchback. Bij de zomerbanden (Falken) kan ik me niet herinneren dat ik er last van had. Bij de huidige Michelin wel. Merk het tussen de 120 en 130. Bij 124 op de teller lijkt het het heftigst. Het is wel wat hinderlijk tijdens het rijden, maar ik zorg er nu gewoon voor dat ik niet 124 rij maar wat eromheen. Want op zich maakt me dat ook weinig uit. Ik wacht wel even af wat er zoal wordt gedaan. Het is voor mij niet hinderlijk genoeg om telkens naar de dealer te gaan. In ieder geval zit de trilling bij mij achter, want mn stuur trilt niet. Verder vind ik dat je met het stuur heel nauw de trillingen in het wegdek voelt (niet dat ie mee gaat sturen. Vering vind ik dan ook mwoah. Zeker op wegen die niet helemaal effen zijn.

richard9722
Lid
Lid
Auto: Corolla TS 2.0 Hybrid

wo 01 jan, 2020 14:30

Ik heb bij mijn Corolla TS 2.0 nog geen trillingen opgemerkt.

Overigens is die afgeleverd met Michelin Primacy zomerbanden. Die zijn overigens netjes (?) opgepompt tot 2.5 bar.
Zou volgens mij in de winter overigens nog wel wat zachter mogen.

In ieder geval deze winter geen winterbanden voor de Corolla.

Gijs
Lid
Lid
Auto: Toyota Corolla TS 1.8

wo 15 jan, 2020 11:33

Bij onze 1.8 TS hetzelfde; vorige week opgehaald en bemerkte direct een vreemde trilling in de auto. Niet in het stuur, maar wel in de stoel e.d. Voelt erg vermoeiend aan. Ik heb de ijdele hoop dat het beter zal gaan, al heb ik het idee dat het niet meer zo erg is als op dag 1. Ik heb gisteren de bandenspanning gecontroleerd en die stond op V2,6, A2,5. Die heb ik gereduceerd naar resp. 2,3 en 2,1. Dat is volgens het instructieboekje de juiste waarde. Nog niet kunnen testen, maar als ik de overige berichten lees, is er meer aan de hand dan enkel te harde banden. Hopelijk komt de recall spoedig, want dit is niet comfortabel rijden.

Plaats reactie
  • Informatie