[Touch2&Go] WAV audio files geen tags

Problemen met Navigatie / Bluetooth / GSM / Hulpsystemen, Kaart updates, Instellingen etc.
Stel hier uw vragen en de leden zullen proberen u te helpen.
Plaats reactie
Martin-Jan
Lid
Lid
Auto: CHR hybrid style splash bl

do 08 aug, 2019 12:38

Ben superblij met de nieuwe CHR. Om alles uit het JBL systeem te halen heb ik via het programma Exact Audio Copy CD's overgezet op USB. Dit ging niet in een keer goed want de USB moet je eerst FAT32 formatteren las ik en de windows PC schijnt dat met een 128GB stick niet te kunnen. Na wat zoeken op internet vond ik een extern formatteringsprogrammaatje en vervolgens werd de USB weer herkend en voila, ik geniet van ongecomprimeerde CD kwaliteit in de CHR. Het enige dingetje is dat alle nummers in de grote nummerlijst staan en ik niet kan zoeken op artiest en album want daar herkent ie niets. Via het programma Stamp ID3 heb ik handmatig tags toegevoegd aan de WAV-files (album, artiest, titel. tracknummer) in de hoop dat de audiofiles als zodanig herkend worden en ik kan zoeken op artiest en album. Echter dat heeft niet geholpen. Kan het zijn dat ID3 tags gewoon niet worden herkend?
Voorlopig heb ik het 'opgelost' door de bestanden een slimme naam te geven (eerst albumnaam, dan tracknummer, titel) zodat het systeem er een logische sortering op na houdt en het terug te vinden is cq een album achter elkaar wordt afspeelt. Er valt dus wel mee te leven, maar wellicht weet iemand hier een trucje om toch artiest en album herkenbaar te taggen?

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

do 08 aug, 2019 13:05

Ik gebruik MP3Tag voor het editeren van mijn ID tags en dat werkt prima in de C-HR.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Martin-Jan
Lid
Lid
Auto: CHR hybrid style splash bl

vr 09 aug, 2019 12:01

Ik heb MP3tag gedownload maar het herkent geen WAV files. Dus ik kan niet taggen. Nog even gegoogled en las ergens dat WAV files problemen hebben om te taggen en MP3tag inderdaad geen WAV ondersteunt.
Het zou wel moeten kunnen met FLAC-files...….

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

vr 09 aug, 2019 12:08

Dat is bij jou het probleem!
Ik heb al mijn muziek op het usb stickje in de auto geconverteerd naar mp3, zodat ik het probleem niet heb.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

rolf
Actief Lid
Actief Lid
Auto: RAV4 Hybride 4WD

zo 11 aug, 2019 23:24

WAV files zijn erg groot, niet gecomprimeerd dus, je kunt beter je WAV files converteren naar mp3, kun je heel veel meer muziek kwijt op je USB stick.
RAV4 Hybride 4WD - Nissan Leaf Acenta - Audi A2

TheStat
Lid
Lid
Auto: C-HR 1.8 Style Hydro Blue

ma 12 aug, 2019 13:34

Gefeliciteerd met je C-HR. Gewaagde kleur, een aanvulling op het grauwe auto landschap. Ook ik ben bezig met het overzetten van mijn cd's naar usb. Ik gebruik het programma dbPowerAmp om mijn CD's te rippen en om te zetten naar flac. ID tags worden automatisch verwerkt. Werkt perfect in de auto. Ook al is flac lossless, toch kan je nog een behoorlijke compressie er op los laten. Natuurlijk niet zoveel als bij mp3, maar je files blijven in ieder geval lossless, dus originele kwaliteit (als je dat graag zou willen). Deze combi van compressie en ID tags vind ik een betere optie dan wav-files. Zoeken via touch screen in de auto of gewoon je stem gebruiken, werkt ook goed heb ik gemerkt.

Ben je ook bezig om je sound in de auto af te stellen (Fader en Equalizer)?
Toyota C-HR 1.8 Style Hydro Blue

Plaats reactie
  • Informatie