Besparings berekening Toyota t.o.v. de gemiddelde benzine auto

Alle wat te maken heeft met de originele plug-in uitvoering. "Plug-in aanpassingen in eigen beheer kunnen besproken worden in de doe het zelf hoek".
Gebruikersavatar
nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 5442
Lid geworden op: 28 jun 2008, 23:30
Locatie: Workum
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

Re: Besparings berekening Toyota t.o.v. de gemiddelde benzine auto

Bericht door nessio »

Maar geldt dat wereldwijd ook. Auto's worden niet alleen voor Nederland ontwikkeld.
Overigens heb ik vernomen dat de grote merken de kleine auto's uit hun assortiment willen halen.
Voor de C1, Aygo, etc zou er geen opvolger meer komen.
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

Gebruikersavatar
rolf
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 mar 2018, 07:32
Locatie: Omgeving Gjøvik Noorwegen
Auto: RAV4 Hybride 4WD

Re: Besparings berekening Toyota t.o.v. de gemiddelde benzine auto

Bericht door rolf »

johnths2 schreef:
04 sep 2019, 10:17
Het nadeel van een grote accu is het gewicht dat je onnodig mee moet slepen.

Een Plug-in hybride (PIP) met een e-range van rond de 80 á 100 km is voor het overgrote deel van de Nederlanders tijdens woon/werkverkeer meer dan voldoende. Een goede warmtepomp t.b.v. de verwarming/airconditioning zou er voor moeten zorgen, dat de ICE binnen de e-range niet nodig is.
Voor langere ritten boven de e-range functioneert de PIP dan gewoon als een normale hybride.
Nadeel van een PIP is dat je onnodig een brandstof motor met appendages meesleept en deze dan nauwelijks gebruikt..... :wink:

Het is maar waar je prioriteiten liggen.
RAV4 Hybride 4WD - Nissan Leaf Acenta - Audi A2

Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 6132
Lid geworden op: 15 mar 2006, 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Re: Besparings berekening Toyota t.o.v. de gemiddelde benzine auto

Bericht door johnths2 »

De PIP is multifunctieel en heeft het beste van twee werelden in zich verenigd.
Elektrisch woon/werk en een grote range wanneer dit gewenst is.
Het is de beste overgang van conventioneel naar elektrisch transport.
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 5442
Lid geworden op: 28 jun 2008, 23:30
Locatie: Workum
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

Re: Besparings berekening Toyota t.o.v. de gemiddelde benzine auto

Bericht door nessio »

+1 en voor alles geldt : elk voordeel hep zn nadeel :D
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 6132
Lid geworden op: 15 mar 2006, 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Re: Besparings berekening Toyota t.o.v. de gemiddelde benzine auto

Bericht door johnths2 »

Klopt!

Ik vind het jammer dat men niet eerst heeft ingezet op het vergroten van de elektrische range van hybrides i.p.v. volledig inzetten op volledig elektrisch rijden.

De infrastructuur is er namelijk nog lang niet geschikt voor, de enorme accu's zijn niet aan te slepen en de range van volledig elektrische auto's is te laag. Een rustige en doordachte manier van een uiteindelijke transitie had veel minder problemen veroorzaakt. Wanneer ik naar mijn persoonlijke situatie van een paar jaar geleden kijk, dan had ik met een PIP die een range had van min. 60 km goed uit de voeten gekund. Ik had dan per jaar een afstand van 13.200 km elektrisch kunnen rijden en maar 3.500 km op benzine tijdens langere ritten.
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 5442
Lid geworden op: 28 jun 2008, 23:30
Locatie: Workum
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

Re: Besparings berekening Toyota t.o.v. de gemiddelde benzine auto

Bericht door nessio »

+1. Denk dat de autofabrikanten dit wel wilden maar vermoedelijk prijstechnisch niet haalbaar.
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 6132
Lid geworden op: 15 mar 2006, 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Re: Besparings berekening Toyota t.o.v. de gemiddelde benzine auto

Bericht door johnths2 »

Het ligt ook aan onze overheid, die totaal geen toekomst visie heeft en maar te pas en te onpas strooit met belastingvoordelen, om deze vervolgens weer razendsnel af te schaffen.
Niemand weet meer met een dergelijk hap snap beleid waar hij of zij aan toe is.
De fabrikanten niet en ook de consument niet.
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 6132
Lid geworden op: 15 mar 2006, 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Re: Besparings berekening Toyota t.o.v. de gemiddelde benzine auto

Bericht door johnths2 »

EUROPA NOG LANG NIET KLAAR VOOR MASSALE EV-OVERSTAP’

Op de autobeurs in Frankfurt heeft de European Automobile Manufacturers Association (ACEA) haar jaarverslag gepresenteerd. Daarin komt een belangrijk aandachtspunt naar voren: Europa is nog niet klaar voor de massale overstap van auto’s op fossiele brandstoffen naar volledig elektrische auto’s.

Volgens de organisatie, die je zou kunnen zien als een Rai Vereniging voor heel Europa, is het de hoogste tijd voor een radicaal plan van aanpak. Daarbij moet de focus op twee punten liggen: een belangrijke uitbreiding van de laadinfrastructuur en de prikkelende stimulans voor Europeanen om een elektrische auto te kopen. Om de ambitieuze CO2-doelstellingen voor 2025 en 2030 te halen moet de verkoop van emissieloze-auto’s snel aantrekken.

Uit onderzoek blijkt dat Europa vorig jaar 145.000 bruikbare oplaadpunten telde. Hoewel dit een verdrievoudiging is ten opzichte van vijf jaar eerder, is het nog maar een peulenschil in vergelijking met de beoogde 2,8 miljoen laadpunten voor 2030. De ACEA komt met deze jaarlijkse verslagen om fabrikanten en regeringen achter de broek aan te zitten, in de aanloop naar de tussentijdse evaluatie van de Europese Commissie in 2022.

Hoewel de elektrische auto in ons land redelijk is ingeburgerd, blijkt dat elders in Europa nog niet het geval te zijn. In alle EU-lidstaten waar EV’s slechts goed zijn voor minder dan 1 procent van de autoverkopen, ligt het BBP per inwoner onder de € 29.000. Dat betreft niet alleen landen in Midden- en Oost-Europa, maar ook Griekenland en Italië . De ACEA stelt dan ook dat er gekeken moet worden naar oplossingen om elektrische auto’s aan de 'gewone man' te krijgen.

Bron: AutoWeek

Kortom de PIP is lang zo gek nog niet.
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Plaats reactie