Verbruik bij gebruik hulpsystemen

Specifieke technische aspecten, het rijden en het brandstofverbruik.
Gebruikersavatar
guido66
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: di 12 jan, 2016 0:02

vr 25 jan, 2019 22:13

Als je de RAV4 het sturen wilt toevertrouwen, dan zal het systeem toch fors verbeterd moeten zijn t.o.v. De P4 en de C-HR. Als ik dit probeer, blijft de auto echt niet continu mooi midden tussen de lijnen, maar corrigeert de auto pas in de buurt van de lijn, wat resulteert in zwalken tussen de lijnen, als er dan politie achter je rijdt zetten ze je geheid aan de kant voor een blaastest. :ugeek:

En als er een redelijke bocht in de weg zit, gaat ie vrolijk piepend over de streep heen. Niet echt relaxt, zelf sturen is veel beter voor mijn gemoedsrust :mrgreen:
auto 1: Prius 4 executive
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike

Gebruikersavatar
holyhead
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 221
Lid geworden op: do 03 nov, 2016 11:19
Auto: Toyota Corolla 2.0 Hybrid

vr 25 jan, 2019 22:33

Timelord schreef:
vr 25 jan, 2019 21:36
Ik vraag iets, waarvan ik verwacht, dat er iemand met kennis is, die me daar antwoord op kan geven.

Lijkt me niet zo moeilijk, toch ?
Is wel moeilijk want het systeem is er pas dus is er weinig kennis over. Voor wat de Rav4 betreft die is een van de eerste uitgerust met dit system (evenals Toyota Corolla new).
Dus rustig afwachten tot de Rav4 geleverd is en dan testen en daarna vragen stellen. Je kan ondertussen ook diverse testen bekijken van de Toyota Corolla, die het systeem heeft en dan weet je dat het werkt. Het is in ieder geval niet te vergelijken met de huidige Rav en CHR want die hebben LDA maar geen LTA. De nieuwe Rav en Corolla hebben beiden Lane Departure Alert en Lane Trace Assist (Safety Sence 2.0)

Gebruikersavatar
Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 1124
Lid geworden op: zo 11 sep, 2016 7:46

vr 25 jan, 2019 22:54

Sturen kost weinig kracht. En weinig afstand. Is weinig energie. Basis energie regels.
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

Gebruikersavatar
VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 839
Lid geworden op: di 13 mar, 2018 19:31
Locatie: Zuid-Oost Brabant
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone
Contact:

vr 25 jan, 2019 23:37

Timelord schreef:
vr 25 jan, 2019 21:36
Ik vraag iets, waarvan ik verwacht, dat er iemand met kennis is, die me daar antwoord op kan geven.

Lijkt me niet zo moeilijk, toch ?

Niet meer, niet minder.
Wat heet kennis. Tijdens mijn 2 proefritten de auto "zelf laten sturen". En ja: t.o.v. de C-HR is het inderdaad een upgrade. Lane-center zit niet op de oudere modellen, en werkt echt goed. Zelf bij het wegvallen van de belijning aan de rechterkant ziet hij de berm.
Zie mijn verslagje van de 1e proefrit hier: viewtopic.php?p=167726#p167726.

Is dat een beetje antwoord?
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding


Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

Gebruikersavatar
Timelord
Lid
Lid
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 21 jan, 2019 11:50
Locatie: Duiven
Auto: Toyota RAV4 Hybrid 2WD

za 26 jan, 2019 0:01

Ja, dit zijn de antwoorden waar ik naar zocht.Danjulliewel.
2019 RAV4 2WD Hybrid Executive Lava Red parelmoer (3T3), automaat

Plaats reactie
  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten