(On)afhankelijke Volumeregeling radio-navigatie

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Plaats reactie
C-HR Rider
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybride

vr 04 jan, 2019 14:31

Ik heb het volgende, naar mijn mening eigenaardige probleem met mijn volume regeling.
Je kunt de volume voorkeursinstellingen instellen. Maar.........
Als ik de muziek echter harder zet gaat ook het volume van de navigatie omhoog.
Maar andersom gebeurt ook, bv wanneer ik reis met passagiers staat mijn radio/muziek volume meestal zachtjes, als ik dan de navigatie gebruik zet ik die op het moment van een aanwijzing harder omdat hij anders niet te horen is.
Als ik nu bij de volgende rit alleen in de auto zit en mijn radio/muziek volume harder heb staan en de navigatie geeft een aanwijzing dan gaat dit op een gigantisch hoog volume omdat ik hem bij de vorige rit harder had gezet.
M.a.w. Waarom is deze instelling niet onafhankelijk van elkaar te regelen. In mijn vorige auto’s was dit altijd wel zo. Of heb ik ergens een instelling niet goed staan. Heb er naar gezocht maar kan niets vinden wat hier op lijkt. En waarom zijn er dan voorinstellingen volume? Die lijken niet te werken of te resetten na contact uit.
C-HR 1.8 Hybrid Style, Metalstream met zwart gewrapped dak en spiegels, Premium en Chrome pack.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

vr 04 jan, 2019 14:38

Denk dat daar niets aan te doen is. Is in mijn BMW nu ook zo. en vroeger niet. Denk dat iemand in zijn onmetelijke wijsheid bedacht heeft dat dit gekoppeld moest worden ipv compleet onafhankelijk en dit fabrikanten dit vrolijk overnemen.
PIP aug 2012 executive arctic blue, BMW2 AT jan 2015, Auris dynamic 2017
Kona premium 64 KWH in bestelling

holyhead
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota Corolla 2.0 Hybrid

vr 04 jan, 2019 14:43

Mijn vorige auto was ook onafhankelijk in te stellen.
echter bij de CHR niet hetgeen niet erg gebruiksvriendelijk is.

Het volgende viel mij op.

Zet navigatiegeluid op maximaal.

Als u het volume van de media (radio) lager zet, gaat het navigatievolume mee omlaag.
Als u het volume van de media (radio) hoger zet, gaat het navigatievolume mee omhoog.
Als de Navi-begeleiding iets zegt, dan gaat het volume van de media (radio)
lager (gedeeltelijke mute) zodat je de navigatiebegeleiding kunt horen.
Het navigatievolume is dus altijd harder dan het volume van de media (radio).

Als het navigatievolume in het algemeen te luid is ingesteld kies dan iets lager 6,5
of nog lager. Dit moet je proefondervindelijk uit proberen

Plaats reactie

Terug naar “C-HR Hybrid - Interieur, exterieur en uitrusting”

• Informatie