wat weten we van Prius facelift 2019

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

za 10 nov, 2018 14:05

Dat is nu eenmaal het geval en dat kun je niet altijd voorkomen.
Er komt altijd weer een nieuw model of een update van elke merk/model. :wink:
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Turboboost
Actief Lid
Actief Lid

wo 28 nov, 2018 21:14

Toyota vernieuwt Prius : Rustiger design, AWD, nieuw scherm : https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... uwt-prius/

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 28 nov, 2018 21:33

昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+67K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Rene
Lid
Lid
Auto: 2018 Prius Executive

do 29 nov, 2018 5:45

Rij nu bijna twee maanden in mijn Prius en de voorzijde kan ik nu wel waarderen. Die had niet veranderd hoeven te worden. De achterzijde blijft moeilijk. De nieuwe achterzijde is iets neutraler en heeft minder karakter maar zal denk ik niemand over de streep trekken.
De richtingaanwijzer achter lijkt toch weer een gloeilamp te zijn. Dat had toch wel led mogen wezen. Is wat ouderwets vind ik. Als dat technisch een te grote of dure ingreep zou zijn zal de aandrijflijn dan wel aangepakt zijn?
Sneller klein touchscreen zou ik zelf wel graag willen hebben. Als er Apple CarPlay of android auto op zou zitten dan is dat wellicht iets om uit te wisselen. Mooiere materialen in het interieur las ik op Autoweek. Alleen de dikte van de armsteunen vindt ik nu wat minder. Rest is, of was, prima.
Misschien zit er wel een verbeterde en gewichtsneutrale geluidsisolatie in verwerkt. Dat zou een grote kwaliteitsverbetering zijn voor de beleving. En komt de lichtere lithium ion batterij nu ook in de gewone Prius naar Europa?

SimonG
Lid
Lid

do 06 dec, 2018 22:56

Hmm, ja smaken verschillen, maar deze oogt wat normaler, niet zo ultra opvallend. vind die nieuwe kleur blauw erg mooi trouwens.

wat mij betreft geslaagde facelift.
Prius 2 BE 2006 Barcelona red
Full LED

leontb
Lid
Lid
Auto: Prius 4

za 29 dec, 2018 23:13

Ik ben het niet helemaal eens met de mening van Camille. De P3 was een echte vooruitgang vergeleken met de P2. De P3 is ook een iconisch model dat je veel ziet rijden.

De P4 heeft - denk ik - de pech geïntroduceerd te zijn na het vervallen van de eerdere belastingvoordelen in Nederland. Dat is jammer, want dit model is écht weer een stuk beter dan versie 3. Zuiniger met een betere wegligging. Je rijdt er sportiever in. Met het uiterlijk is ook niets mis. Ik heb nu de lavarode P4 exec. De kleur van het introductiemodel. Algemeen beschouwd als een mooie jongen. Of is het een meisje?
P4 executive - eerder P2 - P3 dynamic business solar - P3 plugin - P4 business special

evdlhsd
Actief Lid
Actief Lid

ma 31 dec, 2018 22:01

Ik kan me helemaal vinden in de reactie van Leon.

Mijn persoonlijke gedetailleerde invulling:

Ik heb destijds genoten van mijn P2. Na mijn Avensis waren de intereurmaterialen van de P2 onmiskenbaar van mindere kwaliteit, maar de uitwerking van het hybride concept en de overduidelijk lagere verbruikscijfers gaven enorm veel voldoening. Ik zie nog regelmatig P2's rijden en kijk ze nog met veel waardering na.

De P3 was (wat mij betreft) qua vormgeving weer een stukje strakker getrokken. Wegligging wat beter. Verbruik in ieder geval niet slechter. Ik heb dat nooit structureel bijgehouden, maar gevoelsmatig was het verbruik wat mij betreft niet significant beter. Ook het interieur was strakker. Betere stoelen, mooier vorm gegeven dashboard. Echter de in het interieur gebruikte materialen vond ik geen vooruitgang.

De eerste spionagefoto's van de P4 (introductie voor dealers in de VS) vond ik nog twijfelachtig. De eerste officiele foto's vond ik wel gaaf. Dus op naar de Europese introductie bij de IAA in Frankfurt: ik was verkocht en ben wel 4 keer terug geweest naar de Toyota-stand. De rest van de beurs was (op Lexus na) meer van hetzelfde dat ik al decenia lang had gezien. Er is bij mij sinds die tijd niets veranderd. Ik geniet reeds 2,5 jaar elke dag van mijn P4-tje. Gave lampen (voor en achter), sterk verbeterd interieur, betere wegligging, duidelijk lager verbruik. De verbeteringen tussen P3 en P4 zijn een stuk groter dan tussen P2 en P3.

Ik ben benieuwd of er nog een P5 komt. Het zou me niet verbazen als dat niet meer zo is. Toyota heeft inmiddels zoveel hybrides, dat ik vermoed dat de nieuwe vaandeldrager voor "groen" vervoer BEV of waterstof aangedreven zal zijn (ik ken de discussies over waterstof, maar die Mirai rijdt wel verdraaid lekker). Ik denk dat hybride voor Toyota de komende jaren mainstream zal zijn, zoals conventionele aandrijving dat decennia lang is geweest.

Ik wens een ieder een fijne jaarwisseling en heel voorspoedig en gezond 2019.

Ed
Prius HSD II Comfort 16 nov 2007 - 23 sep 2011Ocean Blue
Prius HSD III Dynamic 23 sep 2011 Barcelona Red
Prius HSD IV Executive 8 juni 2016 Emotional Red

guido66
Actief Lid
Actief Lid

zo 17 mar, 2019 14:34

auto 1: Prius 4 executive
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike

Olaf Busch
Lid
Lid
Auto: Lexus IS 300h

di 19 mar, 2019 12:25

De goedkoopste uitvoering (altijd met ACC) hebben ze dus geskipt. Instappen is nog eens €2000 duurder. En dan ook nog op 15 inch kruiwagenwielen. No go lijkt mij.

OK, ik weet dat je voor minder dezelfde techniek kunt genieten (straks de Corolla). Maar ik blijf het als Prius adept zo doodzonde vinden dat ze de Prius 4 niet in een fraai jasje hebben gestoken. Het kon gewoon voor hetzelfde geld. Mr. Toyoda wilde gewoon emotioneel aansprekende auto's. Nou doe dat dan. Een Maserati design bijvoorbeeld. We hebben de ideeën langs zien komen. Voelt een beetje als in de steek gelaten door Toyota. Dramatische niet? :D
Voorheen Prius 3 executive
.https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... tive-2009/
Vanaf 6-2019 IS300h Luxury Line

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

di 19 mar, 2019 14:20

Ik begrijp niet waarom de instapprijs van de P4 zo verhoogd is. De P3 was te krijgen voor 24.995 in 2009. Dat was een Comfort. De weliswaar wat luxere P4 gaat ruim over de 30.000. Dat is bijna een ander segment.
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

Olaf Busch
Lid
Lid
Auto: Lexus IS 300h

wo 20 mar, 2019 10:12

Vanaf €33.000 dus. En dan zou ik er ook nog andere velgen/banden bij moet kopen plus waarschijnlijk een betere audio. Kom je gauw richting de executive van €36.400.

Kun je een bijna nieuwe IS300h voor aanschaffen. Niet raar dus dat je de Prius vrijwel niet meer ziet.

36k was overigens de nieuwprijs van mijn exemplaar in 2009. Maarja, dat was in mijn lease geval gewoon een kwestie van afvinken. Zo zie je maar wat een aardige secundaire arbeidsvoorwaarde dat is. Zonder dat zouden er heel wat minder "indruk makende" Duitse "premiums" rondrijden.
Voorheen Prius 3 executive
.https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... tive-2009/
Vanaf 6-2019 IS300h Luxury Line

Toyo
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris TS Lease Plus 2014

wo 20 mar, 2019 18:01

Hein Carpenter schreef:
di 19 mar, 2019 14:20
Ik begrijp niet waarom de instapprijs van de P4 zo verhoogd is. De P3 was te krijgen voor 24.995 in 2009. Dat was een Comfort. De weliswaar wat luxere P4 gaat ruim over de 30.000. Dat is bijna een ander segment.
Toen was de hybride techniek niet zo bekend en ver uitgerold als nu. Ook was er maar keuze uit één model. Ik denk dat daarom de hybride techniek aantrekkelijk gemaakt werd door het "veel waar voor je geld" principe. Nu heb je over de linie van Yaris tot en met Camry de mogelijkheid om voor een hybride te gaan. De techniek is bekender bij het grote publiek en is er voor elke carrosserie variant wel wel een hybride. Mogelijk wordt de prijsstelling van de Prius meer in lijn gebracht met de andere modellen.
42
81.600 hybride kilometers afgelegd @ 4.51 l/100km.
Auris TS (2014): 2017 - heden

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

wo 20 mar, 2019 18:13

Mijn Prius P2 BE kostte in 2005 ook zo'n beetje 30.000 euries ...
Gelet op 14 jaar inflatie valt de meerprijs wel mee nu. Zéker als je bedenkt dat de Prius in die tijd was vrijgesteld van BPM .... :mrgreen:
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

guido66
Actief Lid
Actief Lid

wo 20 mar, 2019 18:18

De P4 executive is goedkoper geworden dan net na de introductie, en ook beter uitgerust (schuifdak). Vooral het afbouwen van de importheffing zal van invloed zijn lijkt me.

En als er nu een high power variant zou komen, zou ik ‘m meteen opnieuw kiezen als volgende auto.
auto 1: Prius 4 executive
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike

Plaats reactie

Terug naar “Prius 4 - Overige zaken”

• Informatie