Navi-instellingen wijzigen

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Prius 3 rijk is.
Plaats reactie
Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

za 11 aug, 2018 17:35

Mijn 2011-HDD-navi heb ik kort nadat ik de auto kreeg aangepast aan mijn wensen. Hoe, dat weet ik niet meer en vind het ook niet terug in het veel te lijvige boekwerk. Onlangs zijn we 2 keer op de vlucht gegaan voor de zengende hitte naar de Normandie. Gelukkig had ik de TomTom die we in de MG's gebruiken mee want daarin staan heel wat voor vakantie nuttige dingen.

Nu bleek dat TomTom de route naar Sotteville-sur-Mer meer dan 100 km korter berekende dan de navi van onze Prius, welke van 2016 dateert. De kaart van TomTom is dacht ik 1 jaar ouder. Ik denk dat de Prius de tolwegen blijft vermijden en er daardoor een véél langere reis van maakt.

Via <setup/navigatie> kreeg ik het niet voor mekaar. Ook lukt het mij niet meer om de stembegeleiding die ik al jaren uit heb staan weer aan te zetten.

Hoe hoor ik het te doen?
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

ajm
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 3 dynamic

za 11 aug, 2018 19:54

Er van uitgaande dat je de handleiding van de navigatie nog wel hebt?
Ik doe een poging.

De wegvoorkeur staat beschreven op pagina 102. Als je een route hebt geprogrammeerd kies dan " route" en in het volgende scherm "wegvoorkeur".
De spraakinstellingen staan op pagina 293. Toets "setup" aan de rechterzijde van het scherm en in het volgende scherm "spraak"
Kies de onderwerpen die je wenst en zet die op "aan". In dit geval spraakbegeleiding in alle modi. Het spraakvolume staat bij jou waarschijnlijk op "uit". Zet die op 4 of zo.

Succes, Ad
Ruim 100.000 km met een Prius 3 Aspiration 2009 nu een Prius 3 Dynamic 2010 >130.000 km

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Helpdesk”

• Informatie