Inleren TPMS sensoren

Specifieke technische aspecten van het C-HR Hybrid concept.
Toyo
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris TS Lease Plus 2014

za 16 mar, 2019 12:46

Gewoon een inschatting maken of je ze nog nodig hebt. Vorige week heb ik de zomerbanden er weer onder gedaan.
42
75.500 hybride kilometers afgelegd @ 4.52 l/100km.
Auris TS (2014): 2017 - heden

Jk1
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybrid bi-tone

wo 03 apr, 2019 19:28

Gisteren de zomerbandenset velgen er weer onder gezet maar werdt niet herkend door de auto,
Deze instructie gedaan hielp niet.
Dus nadat je andere wielen eronder gezet zijn :
1. Auto starten. Ga je in het menu op SET staan en wissel je met 3x drukken van sensorset
2. Gebruik je weer SET (even ingedrukt houden, na 2-3x knipperen loslaten) om de huidige 4 sensoren in te lezen zodat lampje uitgaat.
Dus naar de dealer, instructie was goed behalve je moet 5x drukken. Dus monteur er bij die het wel even wil voordoen.
Wat denkje? Werkt niet.
Aan een computer fout codes gewist en klaar, maar toen weer even het truukje met 5x drukken voordoen en werkt weer niet. Was onverklaarbaar,ik mag terug komen als de winterbanden er weer onder moeten,service.
Anderpunt was de bandenspanning die moest 2.7 bar zijn i.p.v. de voorgeschreven 2.3 de hogere spanning zou beter voor de banden zijn 225x50x17.
Iemand die hier ook ervaring mee heeft?

TijnOnlijn
Lid
Lid
Auto: Auris

wo 03 apr, 2019 22:09

Kan hij in de war geraakt zijn met sensoren van een auto die naast je geparkeerd stond? Het lijkt me dat je auto niet zonder meer weet met welke hij moet pairen. Probeer het eens op een lege parkeerplaats?

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybrid

do 04 apr, 2019 19:23

Procedure klopt hoor. Na de 3x drukken moet het lampje wel langzamer gaan knipperen. Doet ie dat niet dan is er geen 2e set sensoren aanwezig.

De eerste keer lukte het bij mij ook niet omdat de 2e set sensoren per ongeluk over de eerste heen geschreven waren ipv erbij.
er moeten echt 8 sensoren in staan, verdeeld over 2 sets. De dealer kan dat zo via de computer zien.

Bandenspanning: 2,5 is goed. Met 2,7 zal je iets zuiniger rijden maar ik vind het absoluut niet lekker rijden.
Met plotse kou kan de spanning een beetje zakken en het lampje aan laten gaan. Dan kan je ze het beste even controleren en weer initialiseren.
C-HR Hybrid Bitone Plus --- JDM Style

Jk1
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybrid bi-tone

vr 05 apr, 2019 14:17

Eergisteren 1x gelukt om te resetten, Gisteren ging weer het lampje branden en resetten wou weer niet, Waren ook geen andere sensoren in de buurt :( Vanmorgen weer naar de dealer geweest en weer aan de computer en nu weer goed, tot nu toe.

Plaats reactie

Terug naar “C-HR Hybrid - Techniek”

• Informatie