Inleren TPMS sensoren

Specifieke technische aspecten van het C-HR Hybrid concept.
Plaats reactie
Lemon
Lid
Lid
Auto: Vanaf 01-01-2018 C-HR

ma 02 jul, 2018 17:20

Ik heb de originele black edition wielen en een aparte winterbanden set met velgen. Kan ik zelf met de voertuiginstellingen de instellingen weer instellen als er een set wielen wordt gewisseld?. Zo ja hoe moet ik dat dan doen. Tot nu volgens probeer ik het via het instructieboekej maar dat lukt niet.
Het is toch hopenlijk niet zo dat ik bij heT wisselen van de wieleni telkens afhankelijk ben van de garage met de bijbehorende kosten ?

Axial63
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

ma 02 jul, 2018 23:31

Gaat dit over een Toyota? Een C-HR? Of over een Audi (zie je profiel..)

Er van uitgaande dat het om een C-HR gaat: :shock:
- De originele velgen zulen door de dealer zijn ingeleerd in het systeem.
- De aanvullende set met winterbanden op velg moeten ook speciale TPMS sensoren hebben.
- Er kunnen 2 sets velgen (8 stuks dus) ingeleerd worden in het systeem; Dit moet door de dealer of door de velgenleverancier worden gedaan. (handleiding blz 583).
- Het initaliseren (calibreren van de juiste bandenspanning) van de set die gemonteerd zit kun je wel zelf doen. Zie daarvoor de handleiding (handleiding blz 582).

Suc6
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Jk1
Lid
Lid
Auto: C-HR bi-tone

di 03 jul, 2018 19:16

Is het ook mogelijk om met een set velgen zonder sensoren te rijden? Of krijg je dan een fout melding?

Toyo
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease Plus 2014

di 03 jul, 2018 20:19

Voor zover ik weet wil je auto gewoon starten als je velgen zonder sensoren hebt :wink: , maar je ziet dan wel een (storings)melding op je dashboard.
Nog even een vraagje van mij:
hoe lang gaan die sensoren eigenlijk mee? Ik neem aan dat er iets van een batterij inzit, die uiteindelijk toch wel een keer leeg raakt?
42
51.700 hybride kilometers afgelegd @ 4.49 l/100km .

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

di 03 jul, 2018 20:58

En rijden zonder sensoren, terwijl die wel in de toelatingseisen stonden leidt tot APK afkeur.

Daar kun je omheen plannen, maar ik wil even niet weten wat de afdeling claimafwijzing van de verzekering zegt als je zonder werkend TPMS systeem bij een ongeluk betrokken raakt; terwijl dit mogelijk voorkomen had kunnen worden met een werkend systeem.
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

di 03 jul, 2018 21:06

Dit topic doet me erg denken aan dit stringetje: https://www.toyotahybrideforum.nl/viewt ... hilit=tpms en aan dit stringetje: https://www.toyotahybrideforum.nl/viewt ... hilit=tpms
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition
Toyota Yaris TSport

Plaats reactie

Terug naar “C-HR Hybrid - Techniek”

• Informatie