Android 8 Radio voor P2

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Prius 2 rijk is.
Plaats reactie
woutern
Lid
Lid
Auto: Prius 2 (Comfort, 2008)

zo 01 apr, 2018 10:41

Ik ben pas in het bezit van een P2 maar ik mis momenteel bluetooth en navigatie, ik heb volgens mij een standaard radio nu zonder wisselaar, bluetooth en aux.
Ik ben momenteel opzoek naar een 2 din android radio en vroeg mij af wat andere P2 bezitters gedaan hebben qua radio. Het is een hoop geld voor een radio dus wil er wel een juiste keus in kunnen maken, montage lijkt me vrijwel voor alle radio's gelijk.
Binnen Nederland kom ik al snel uit op deze radio: https://www.audiovolt.nl/product/toyota ... navigatie/
Heeft iemand al ervaring met een Android 8 radio in een P2? Zijn er ook al eigenaren die een andere radio hebben en deze ook via het stuur kunnen bedienen? Of zijn er ook goedkopere en betrouwbare alternatieve voor deze radio?
Wanneer ik er 1 aanschaf deel ik graag mijn inbouw en uiteindelijke ervaring hier.
Ik kwam zelf ook al viewtopic.php?f=56&t=10862 tegen maar dit is voor een P3, ik zou graag iets van foto's willen zien van de P2 :D
Er zijn ook goedkopere modellen zoals de https://www.audiovolt.nl/product/toyota ... navigatie/ maar heeft iemand ervaring met radio's met maar 1GB geheugen wanneer je bijvoorbeeld Google Maps en Spotify wil gebruiken?
Prius 2 (Comfort, 2008)

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

zo 01 apr, 2018 11:04

Graag voor de orëntatie:

Welke P2 heb je, graag bouwjaar en uitvoering (Comfort, Tech of BE).

Ik vermoed een Comfort?!
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

woutern
Lid
Lid

zo 01 apr, 2018 11:32

2008 Toyota Prius 1.5 VVT-I Comfort Leer
Prius 2 (Comfort, 2008)

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 02 apr, 2018 19:26

" ik mis momenteel bluetooth en navigatie, ik heb volgens mij een standaard radio nu zonder wisselaar, bluetooth en aux"

Dat klopt dan ... op naar een andere audio/navigatie ... staat meer over op dit forum.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

woutern
Lid
Lid

wo 04 apr, 2018 11:19

De Android 8 radio met bijbehorende stuurwielinterface is besteld. Erg benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg.
Als ik begin met monteren en testen zal ik hier wel updates plaatsen :D
Prius 2 (Comfort, 2008)

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 04 apr, 2018 11:23

Ja laat maar even weten :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

woutern
Lid
Lid

vr 06 apr, 2018 9:43

Mijn ervaring met de Android head unit.
https://www.audiovolt.nl/product/toyota ... navigatie/

Gekocht:
- ( €425,- ) Toyota Prius autoradio met navigatie
- - Komt samen met inbouwpaneel voor prius
- ( €89,- ) Stuurwielinterface voor Prius gen2
(Waarschijnlijk zal het in het buitenland goedkoper)

Het leveren van de unit gebeurde binnen 1 dag en de webshop reageerde binnen werktijden snel op mijn vragen. Al snel kreeg ik de unit dus binnen en vol enthousiasme begon ik meteen met inbouwen. Het engste gedeelte was het loshalen van het dashboard, het is voornamelijk gewoon hard trekken aan de onderdelen totdat ze loslaten. Links naast het stuur begonnen totdat ik uiteindelijk drie kwart van het dashboard los had hangen. Na het verwijderen van een paar schroeven kon ik alles los halen. Het aansluiten van de Android head unit was niet meer dan wat connectors aansluiten.
De stuurwielinterface heb ik op dit moment nog niet aangesloten. Er zit een kastje bij waarbij 3 draden eruit komen, Key1, Key2 en GND, ondertussen weet ik waarvoor ze zijn maar nog niet aangesloten.
Alles is aangesloten en terug in gebouwd, MOOI! uhm mn bovenste scherm gaat wel aan maar laat eigenlijk niets meer zien. Na een korte Google sessie kwam ik er achter dat veel mensen dit probleem hebben en hier dus eigenlijk nog een 68ohm weerstand bij had gemoeten, deze moet op een bepaalde positie waarna het bovenste scherm weer volledig werkt.
Vandaag wordt het even een zoektocht door zuid-limburg naar een weerstandje, anders wordt het online bestellen maar ben gewoon wat ongeduldig :D

Hoe werkt de radio verder?
Echt vanaf het eerste moment werkt hij snel en ziet er enorm goed uit. Navigatie via Google Maps en op de achtergrond lekker Spotify aan. Op dit moment heb ik nog een beetje ruis als ik de gewone radio luist maar gok dat misschien de antenne kabel niet goed erin zit of dat er iets tegen komt. Verder werkt het precies hetzelfde als je normale Android telefoon. Het bellen met de interne microfoon werkt ook top maar zal deze op korte termijn toch gaan vervangen voor een externe.

Mocht er iemand met vragen zijn of een uitgebreider verhaal willen lezen dan zal ik de tijd er voor gaan nemen en alles opnieuw inbouwen en dit beter documenteren.

Heb je een Comfort Prius en wil je deze upgraden dan vind ik dit nu al een top mod voor de auto :D

De Android 8 radio: (Het blauwe kastje rechts is onderdeel van het stuurwielinterface)
Afbeelding

Het dashboard loshalen ging veel makkelijker dan gedacht:
Afbeelding

Eerste keer aanzetten en het werkte direct:
Afbeelding

En zo ziet het er nu uit:
Afbeelding

Wat nog te doen:
- Radio en inbouwpanelen beter laten aansluiten op het dashboard
- Stuurwiel interface aansluiten
- 68ohm weerstand kopen en deze ook aansluiten
- Bluetooth obd stekker
- Microfoon
- dab+ antenne
- eventuele achteruitrij camera
- 4g wifi hotspot
- Speaker upgrade
Prius 2 (Comfort, 2008)

quattrootje
Actief Lid
Actief Lid

vr 06 apr, 2018 9:50

Netjes! :razz:
e-car: P3 PIP Executive Pearl White (dec. 2013)
e-bike: Trek Dublin Rich Black (jan. 2014)

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 06 apr, 2018 10:13

Ziet er heel mooi uit! Bedankt voor je bijdrage :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 06 apr, 2018 10:29

Firma Licht en Stroom in de Wolfstraat in Maastricht.
Wellicht is die zaak in de Mariastraat er ook nog (maar dat weet ik niet zeker).

En er zijn beslist nog meer van dat soort "HierHebbenWe Alles" winkels in de buurt.

Kun je meteen een zak versgebrande pinda's halen bij Blanche & Dael :silent: :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Prius 2 - Helpdesk”

• Informatie