EGR reinigen

Kosten onderhoud, werkzaamheden uitgevoerd door dealer, niet merkgarage of door eigenaar zelf, serviceupdates, onderhoudstips, etc.
erko
Lid
Lid

wo 13 jun, 2018 21:43

Je kunt je hv accu testen mbv een bluetooth odb2 dongle en hydridassistant app voor android.
Is de koelvloeistof voor de inverter nog wel voldoende en zie je wat stroming in het reservoir als je auto aan staat ?
Bij jou zijn niet de EGR klep zelf en de EGR koeler schoongemaakt als ik het zo lees. Weet alleen niet of die zulke resultaten geven als die koeler verstopt zit.

Als het de inverter is die niet meer goed is zou ik wel foutcodes verwachten.
P3 Dynamic 2009 Afbeelding

DavidPrius
Lid
Lid
Auto: Prius III 2010

do 14 jun, 2018 18:28

Bedankt voor jullie meedenken.
Eerlijk gezegd hecht ik niet veel waarde aan de hybride zekerheids check. Wat mij betreft te oppervlakkig.
Hij heeft al 2x de test doorstaan, maar echt diepgaand vind ik het niet.
Wat betreft zelf uitlezen is een goed idee. Ik ga me daar verder in verdiepen. Dank je!

Toyo
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease Plus 2014

do 14 jun, 2018 19:05

Let er wel op dat die hele goedkope Chinese obd dingen niet samen werken met de hybride assistent of torque app. Heeft er mee te maken dat die dingen niet (goed) kunnen schakelen tussen de verschillende processoren waar de info te vinden is. Basis dingen als koelwatertemperatuur en dergelijke werkt wel.
42
47.400 hybride kilometers afgelegd @ 4.50 l/100km .

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

do 14 jun, 2018 20:20

David, ik heb eens nagedacht over jouw klachten. Ik heb begrepen dat jouw klachten even opgelost waren na het reinigen van het spruitstuk en egr, maar dat na 4000km de klachten teruggekomen zijn. Ik zou het probleem dan toch aan de inlaatkant van de motor zoeken. Wellicht zijn de injectoren vervuild. Zijn de injectoren in orde?
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

DavidPrius
Lid
Lid
Auto: Prius III 2010

vr 15 jun, 2018 14:33

Daar zat ik ook aan te denken Hein. Wellicht zijn de injectoren niet helemaal fris meer.
Een investering in een flesje Forte moet wel kunnen vind ik. Ik ga het proberen.

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Onderhoud”

• Informatie