[Touch2] Muziek vanaf USB stick

Vragen en antwoorden betreffende het Toyota Touch 2 multimediasysteem en de navigatie.
robertpeter
Lid
Lid
Auto: Toyota Yaris Active Hybride 2019

[Touch2] Muziek vanaf USB stick

Bericht door robertpeter »

Ik heb op mijn USB stick 15 cd's staan. elke cd staat logischerwijs in een eigen map, de speler gaat aan het einde van de 1e cd terug naar het 1e nummer en gaat dus niet door naar de map met de 2e cd. Dit moet ik dan handmatig gaan doen door te bladeren en dan de gewenste cd aan te kiezen. Dit is behoorlijk omslachtig (en gevaarlijk), is het mogelijk om alle cd's (mappen) achter elkaar te laten spelen?

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Re: [Touch2] Muziek vanaf USB stick

Bericht door johnths2 »

De speler speelt geen mappen af.

Omdat wel te bereiken zul je mp3tags moeten gebruiken.
Ik weet niet of jij hier ervaring mee hebt, maar hier kun je in ieder geval een MP3tag editor downloaden
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

robertpeter
Lid
Lid

Al mijn muziek is getagged. Maar als er geen mappen worden afgespeeld zou ik alle nummers 'los' op de usb stick moeten zetten? Dat is niet te doen, dan speelt alles door elkaar of ik moet alles opnieuw nummeren als ik het op de stick zet. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en heb al veel auto's gehad. Dit zal dan minpunt 20 zijn ongeveer voor de Yaris, nog nooit zo'n rare auto gehad.

jojan265
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris TS Hybride 2016

Bericht door jojan265 »

robertpeter schreef:
20 mar 2020, 05:54
Dit zal dan minpunt 20 zijn ongeveer voor de Yaris, nog nooit zo'n rare auto gehad.
Zou je dit eens kunnen toelichten? Wellicht in een nieuw topic, zodat anderen hier misschien ook iets aan hebben.
Auris TS Lease plus Hybrid Pearl White (model 2015) van mei 2017 tot heden
Prius III Dynamic Solarroof Astral Black van aug 2010 tot mei 2017 (306000 km)
AfbeeldingAfbeelding

Roelof
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius (2020)

Bericht door Roelof »

De radio / telefonie / navigatie zit in de meeste modellen op zijn zachtst gezegd vreemd in elkaar, ik heb al heel veel onlogica gezien (view naar het noorden op het home scherm, niet aan te passen, of de telefoon is wel qua audio gekoppeld, maar dat wil toch niet zeggen dat je ook wilt bellen, om een paar recente verrassingen te noemen). Ik kom alleen op dit vlak ook makkelijk op 20.

Daar staat een geweldige technologie tegenover wat betreft de hybride kant, als ook (misschien iets minder in de Yaris) ondersteunende veiligheid. Voor mij reden om de auto toch geweldig te vinden (in mijn geval de Prius met de meest recente radio).

Taggen is een probleem als je muziek in Itunes binnenhaald: je kan het tien keer in mapjes zetten, Itunes kiest vrolijk sorteren op basis van tags. Gaf bij mij heel vreemde effecten en volgordes, was sommige artiesten en albums helemaal kwijt. Dit gebeurde ook in de Skoda, die naast de mappenstructuur ook kon sorteren op artiest en albums, wederom op basis van tags en dus moest ik weer de zaken aanpassen.
Dus komt ook in andere auto's voor (al kon de skoda wel de mappen aan).
Moraal: als je tags kloppen, hoef je het niet meer in mapjes te zetten.

Zet je bestaande structuur als eerste even apart (die mappen deling heeft zeker voordelen) en ga dan kijken hoe je het verplaatst op de stick.
Er zijn trouwens wel wat truuks om alle bestanden snel uit de mapjes te halen (bijvoorbeeld zoeken op .mp3 en dan alles knippen en plakken in de startmap van de usb stick).
Hoop dat dit helpt...

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

Bericht door Axial63 »

Ik snap het probleem ook niet helemaal, er zijn denk ik maar weinig mensen die elke cd afluisteren op volgorde van persen dus eerst nr 1, dan 2 en dan nr 3.

Je hebt de muziek geplaatst in mappen, hiermee geef je zelf een afbakening aan: b.v. kinder, klassiek, pop, rock, romance etc.
De muziek binnen de mappen kun je selecteren op naam artiest, naam album of naam titel.
Hiervoor moeten wel de juiste (volledige) MP3 tags zijn aangebracht.
Druk hiervoor in het startscherm van USB op: zoeken

Eenmaal gekozen voor een b.v. een bepaald album kun je vervolgens nog kiezen uit:
- afspelen in de aangegeven volgorde
- herhaal dit nummer, herhaal deze map, uit
- random afspelen bestanden in deze map, random afspelen bestanden op de USB, uit

Dezelfde mogelijkheden heb je ook bij aansluiten iPod of bij afspelen van een cd met daarom digitale nummers (mp3, AAc, WMA etc)

Het advies wat hierboven al is geopperd kan ik onderschrijven:
Maak een kopie van de mappen en bestanden op je USB en kopieer vervolgens eerst 30 nummers rechtstreeks naar de USB (zonder map)
Stop die in de USB aansluiting en kijk of de weergave zoals hierboven omschreven is je bevalt.
En voor bijzondere momenten zet je de muziek in mapjes..
Met vriendelijke groet, Alex

Mijn auto's op dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey 2012
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Roelof
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius (2020)

Bericht door Roelof »

Ik luister een cd op volgorde af, heb dat altijd zo gedaan en doe dat zelfs nu ik via spotify mijn muziek heb (al luister ik nu ook meer naar playlists), dus ik snap de manier van in mappen plaatsen, heb op artiest / album ook mijn mp3 collectie als ook flac collectie staan.
Het zou voor mij ook storend zijn om alles ineens naar de startmap over te moeten zetten, dus de vraag is herkenbaar.

ns4
Actief Lid
Actief Lid
Auto: C-HR Bi-Tone+

Bericht door ns4 »

Ik luister idd ook op volgorde van de originele CD, als een nummer af is weet ik wat 't volgende nummer wordt. Vind dat prettig. In de C-HR heb ik daarvoor play-lists gemaakt (met de eerder genoemde MP3Tag, extentie .m3u). Ik ga er vanuit dat de Yaris dat ook ondersteunt.
2017-06 C-HR Bi-Tone+ Hydro Blue TRD (not too) Extreme 1:20
2014-06 Auris TS Hybrid Dynamic 1:21
2010-08 Seat Ibiza ST Ecomotive 1:23,5
2002-06 Citroen Xantia Break HDi 1:17
Stad/Provinciaal/Snelweg - 1/99/0%

robertpeter
Lid
Lid

@Axial63. Het gaat niet om de volgorde van persen. Ik heb 4 TB aan muziek wat ik nog wil beluisteren op mijn schijf staan. Dit doe ik door steeds 15 mappen (niet persé cd's, maar ook concerten) waarbinnen ik de muziek volledig heb getagged te zetten op een USB stick. In al mijn vorige auto's werden automatisch de mappen gespeeld, als 1 map klaar was werd de volgende map gestart. Ik kan nu alleen kiezen voor Random spelen of op volgorde, bij beide opties word er steeds 1 map gebruikt en blijven de overige 14 ongebruikt. Als ik nummers los kopieer op de USB worden deze op volgorde gespeeld, maar niet op de juiste volgorde want eerst de nrs 1 van deze 30, daarna nrs 2 enz. Tenzij ik al mijn muziek los op de USB zet en alles opnieuw ga taggen (onbegonnen werk) gaat dit niet werken.

jojan265
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door jojan265 »

robertpeter schreef:
21 mar 2020, 06:06
Tenzij ik al mijn muziek los op de USB zet en alles opnieuw ga taggen (onbegonnen werk) gaat dit niet werken.
Dat lijkt me wel mee te vallen. Je kunt met de meeste tag-editors in één keer hele mappen re-taggen. Dus op het moment dat je jouw 15 mapjes zou willen kopiëren naar een USB stick, ga je eerst even 5 minuten aan de slag met de tags en kopieert vervolgens alle nummers in de root van de USB stick. Ze zullen vanaf dan in volgorde worden afgespeeld.

Ik geef toe, het is even iets meer werk, maar het is zeker niet onbegonnen werk. Als je één keer weet hoe het werkt, is het vrij gemakkelijk om te doen. Probeer het gewoon maar eens.

Het is inderdaad jammer dat het multi-media systeem in onze Toyota's niet het meest gebruiksvriendelijk zijn. Hopelijk gaat dat ooit nog verbeteren.
AfbeeldingAfbeelding

Josje
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

Bericht door Josje »

Misschien vloeken in de kerk voor de Apple-gebruikers, maar zo'n Androidunit inbouwen, krijg je iets heel moois hoor.

robertpeter
Lid
Lid

ik ga maar eens praten met de Hyundai dealer. kijken wat ik met een Yaris van 1 maand oud moet bijbetalen voor een i10 Comfort met automaat.

jojan265
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door jojan265 »

Ik denk dat je geld toekrijgt:

Hyundai i10 Comfort (5-zits) v.a. € 18.489,-
Yaris 5-deurs Active 1.5 Hybrid v.a. € 22.831,-

Beide alleen geselecteerd met metalic lak en lichtmetalen velgen.
AfbeeldingAfbeelding

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Bericht door johnths2 »

Je kunt ook voor de nieuwe i20 gaan, die is wat ruimer en komt meer in de prijsklasse van de Yaris. :D
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

Bericht door Axial63 »

Hij had vast een heel andere reactie in gedachten...

Zo iets als: "U krijgt van ons geheel gratis een andere multimediaset voorzien van de laatste snufjes op het gebied van afspelen .mp3 vanaf een USB-stick".

Helaas zal dat er niet inzitten, wij zijn 'slechts' een groepje liefhebbers.... :geek:

Veel succes met je keuze robertpeter
Met vriendelijke groet, Alex

Mijn auto's op dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey 2012
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Plaats reactie