Metaalgerammel bij aanslaan motor (ICE)

Specifieke technische aspecten van de Prius Wagon
perceval
Lid
Lid

ma 16 sep, 2013 21:34

Morgoth schreef:De wagon doet het dus ook.
Inderdaad.
Uit de vorige threads heb ik menen te begrijpen dat alle Priussen met 1800 motor het (kunnen) doen, dus ook de Wagons.
Wat mij verbaast is dat het probleem reeds lang bekend is, en dat er blijkbaar nog steeds geen oplossing voor is.

Om op een paar vragen of opmerkingen in te gaan:
- temperatuur: het was niet koud, ik denk 16°C.
- ik heb het gemeld aan de dealer: hij nam het blijkbaar ernstig, ging het onderzoeken, maar had er nog niet eerder van gehoord.
- benzine: ik tank Eurosuper 95.
- geluid: het geluid kwam helemaal overeen met het Youtubefilmpje waarvan de link op de oudere thread staat. Die link heb ik trouwens naar mijn dealer gestuurd. In een telefoongesprek vandaag vroeg hij mij tot 2x toe of het geluid werkelijk zo erg was geweest als op het filmpje en 2x heb ik dit bevestigd.
- omstandigheden: zo'n half uur voor ik wou wegrijden had ik de Prius+ uit mijn garage gereden. Het viel mij op dat de ICE niet had gedraaid. Nochtans doet hij dat normaal steeds van zodra ik bijna helemaal uit de garage ben. Ik vermoed dat dit de aanleiding van het incident zal geweest zijn.

Ik kan Willemke bijtreden dat we dit wellicht ook niet moeten dramatiseren. Ik heb nu zo'n 15000 km gereden en nu komt het voor het eerst voor. Gelukkig meen ik nu te weten hoe ik het probleem kan omzeilen.
Maar publiciteit voor onze wagens is dit niet echt ;-)
Sinds 10/10/2012 op pad met mijn Prius Wagon (Prius+ in Vlaanderen).

De queeste naar de ideale auto.
"Dit is niet de auto van morgen. Het is de auto van vandaag. Alle anderen zijn van gisteren."
A. Spoerl, 1955, over de Citroën DS.

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

wo 02 okt, 2013 8:11

perceval schreef: - ik heb het gemeld aan de dealer: hij nam het blijkbaar ernstig, ging het onderzoeken, maar had er nog niet eerder van gehoord.
Hier kan ik mij dus heel boos over maken. Waarom zeggen dealers nou altijd: "hier heb ik nog nooit van gehoord". Waarom nou verdorie niet eens een eerlijk antwoord? "Inderdaad dat komt bij sommige Priussen voor". As ze je hierom voorliegen doen ze dat met andere dingen ook. Dan worden er reparaties gedaan (of berekend) die niet gedaan zijn enzo. Echt waardeloos van zo'n dealer.

Ik had eens een Audi A4. De achterveren waren heel slap geworden en de auto hing door. Op internet gevonden dat dit voor deze Audi van dit type en bouwjaar een bekend probleem was en dat de vering door de dealer gratis vervangen zou worden. Ga ik naar de dealer, zegt ie: "je bent de eerste die erover klaagt" . Nou meneer de dealert, ik heb niet onder een steen gebivakkeerd de laatste tijd. Dit is een bekend probleem en Pon betaald de reparatie. "Oja?"
Gelijk afscheid genomen van deze kluns en een andere dealer opgezocht. As ze hierover al niet eerlijk doen dan doen ze dat met andere dingen ook niet.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

perceval
Lid
Lid

di 29 okt, 2013 21:18

Ik nam een afspraak bij mijn Toyotadealer om vandaag de winterbanden te laten plaatsen. Groot was mijn verbazing, toen hij mij aankondigde dat hij nieuwe steunen voor de rempompen achteraan zou plaatsen. Dit zou het remedie zijn tegen ons "raar geluid".

Maar dit was niet alles, hij ging ook iets doen aan het "metaalgerammel bij aanslaan van de motor". Het bleek dat mijn Prius+ (Wagon) nog uitgerust was met een ouder model van "inlaat collecteur". Ik vermoed dat dit het spruitstuk is waarover hier reeds sprake. Dit werd dus vervangen door een nieuwe uitvoering.

Afwachten wat dit nu oplevert. Maar ik stond er wel van te kijken dat de dealer plots tot actie overging.

"Dit is niet de auto van morgen. Het is de auto van vandaag. Alle anderen zijn van gisteren."

voorheenVW

vr 22 nov, 2013 22:14

perceval schreef:Ik nam een afspraak bij mijn Toyotadealer om vandaag de winterbanden te laten plaatsen. Groot was mijn verbazing, toen hij mij aankondigde dat hij nieuwe steunen voor de rempompen achteraan zou plaatsen. Dit zou het remedie zijn tegen ons "raar geluid".
.
Is het geluid bij wegrijden nu ook over ?
Nu het wat kouder wordt neemt bij mij het geluid weer toe, zou mooi zijn als hier een 'echte' oplossing voor is.

perceval
Lid
Lid

za 23 nov, 2013 8:53

voorheenVW schreef:
perceval schreef:Ik nam een afspraak bij mijn Toyotadealer om vandaag de winterbanden te laten plaatsen. Groot was mijn verbazing, toen hij mij aankondigde dat hij nieuwe steunen voor de rempompen achteraan zou plaatsen. Dit zou het remedie zijn tegen ons "raar geluid".
Is het geluid bij wegrijden nu ook over ?
Nu het wat kouder wordt neemt bij mij het geluid weer toe, zou mooi zijn als hier een 'echte' oplossing voor is.
Sindsdien heb ik geen geluid meer waargenomen. Let's hope.

voorheenVW

za 23 nov, 2013 22:12

Dat is goed nieuws, ga toch weer eens met mijn dealer bellen.. :)

perceval
Lid
Lid

zo 24 nov, 2013 9:10

voorheenVW schreef:Dat is goed nieuws, ga toch weer eens met mijn dealer bellen.. :)
Je moet misschien ook even kijken onder "Enquête over raar geluid bij koude start". Navigare heeft daar recent nog wat over geschreven.

Gesloten

Terug naar “Prius plus - Techniek”

• Informatie