Belabberde uitkomst nieuwe botsproef

Specifieke technische aspecten van de Prius Wagon
avandiepen

ma 24 dec, 2012 11:15

Ok er is toch een bijgewerkte lijst van Folksam (2009):
http://www.folksam.se/polopoly_fs/1.112 ... _R6546.pdf
Zij zeggen hier kies eerst op basis van Folksam en dan pas naar Euro NCAP.
Helaas zie ik bij de prius vanaf 2004 geen beoordeling van Folksam...maar wel voor Euro NCAP. Te weinig gegevens over ongelukken denk ik.

tanuki
Lid
Lid

vr 04 jan, 2013 10:05

chr schreef: Mijn conclusie, mocht je op iets af rijden, probeer het dan zo vol mogelijk te raken ipv te ontwijken....
Hangt er allemaal van af. Is dat iets een bewegend voorwerp misschien wel, een boom of zo daarentegen...
De zijkant van een andere wagen zou ik, als het niet te vermijden valt, voor of achter proberen te raken in plaats van pal in het midden.
Frontaal hangt het ervan af of ik andere personen in m'n wagen heb.
En dat is allemaal uiteraard ervan uitgaand dat ik de keuze heb en het benul om ze te maken :D

chr
Actief Lid
Actief Lid

ma 16 jun, 2014 3:14

Toyota heeft wat balkjes voor in de Amerikaanse Prius modeljaar 2014 geschroefd om zo beter uit deze test te komen. Dat, en ze halen hun 15-inch velgen nu nog maar bij 1 leverancier, zodat ze een voorspelbaardere vervorming krijgen. Dat is een best interessant punt, het blijkt dus dat de velgen een erg grote rol spelen bij dit type botsingen.

Het lijkt me sterk dat Europese Toyota's met dergelijke aanpassingen worden uitgerust voordat EuroNCAP dit ook gaat testen. Net als front crash prevention systemen overigens.

Dit jaar is ook de Volvo S80 op small overlap getest. Deze kwam uitstekend uit de test, met de interessante (maar voor Volvo-fans vanzelfsprekende) mededeling dat aan deze auto sinds 2007 eigenlijk niets is veranderd qua veiligheidsconstructie, en dus dat deze auto al jaaaaaaren erg veilig is.
Prius III, 2009 Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Prius plus - Techniek”

• Informatie