Ruimte voor acterpassagiers

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Gesloten
Gerrit35

Ruimte voor acterpassagiers

Bericht door Gerrit35 »

Ik rijd nu nog een Prius3 uit 2010, maar, omdat ik kleiner wil gaan rijden ( mijn vrouw...) hebben we een Auris FH gekocht. Is er achterin die auto ruimte voor 3 volwassenen en hoe is de beenruimte dan? Zijn er meer overgegaan van Prius naar Auris en wat zijn dan voor- en nadelen gebleken?

Ben Jansen

Re: Ruimte voor acterpassagiers

Bericht door Ben Jansen »

Beste Gerrit,

Ook wij zijn overgestapt van een PriusIII naar een Auris HF.(het type 012)
Mijn vrouw wilde ook kleiner gaan rijden.
De binnenruimte is bijna net zo als in de Prius, alleen de kofferruimte is een stuk kleiner.
We hebben zelfs een paar andere koffers gekocht.
Verder niets dan lof over de Auris.
Veel fijne kilometers met de nieuwe Auris.

Groeten,

Ben Jansen

Robin N

Bericht door Robin N »

Ik vind het vreemd om de auto wel te kopen en daarna die vraag te stellen.
Toen ik ging kijken en test ritten ging maken met de prius nam ik iedereen mee die meerijdt met me.
In mijn geval mijn uit de kluiten gewassen kinderen. Juist omdat ik kleiner ging rijden.
Dan kan je meteen zien of het wel past allemaal, wanneer dit niet past, dan koop ik de auto niet.

Wat als je erachter komt dat het allemaal niet past, maar je hebt hem wel gekocht?

Gerrit35

Bericht door Gerrit35 »

Wij zijn nog maar met z 'n tweeen, dus het is lastig bij een proefrit de achterbank ook te vullen! We moeten / mogen mijn schoonouders nogal eens wegbrengen voor een of ander bezoekje en ik vroeg me dus af of een aantal van 4 personen nog een beetje ruim kan zitten.
Verder vindt ik het dus best griezelig, hoe goed de proefrit ook ging het besluit te nemen. Bij de Prius wist ik wat ik had!
Je hoort wel: ergens vind ik het ook wel jammer de prius weg te doen, maar ja... Mijn vrouw is de baas he? ;)

Robin N

Bericht door Robin N »

ik snap het... Jij bent het hoofd van het gezin, maar je vrouw is de nek.... Als het nekkie beweegt gaat het hoofd mee :D

Ook snap ik je verhaal wel hoor, maar lees het wel vaker hier dat mensen na de aankoop komen met vragen die je makkelijk voor de koop kan stellen, of zelf kan testen. In jou geval ook logisch als je met zijn 2en bent.

Om OT te blijven.... ik weet niet of je met 4 man lekker kan zitten in een Auris.
Ik heb er maar 1 keer zelf in gezeten, maar ik ben 190cm lang, dus de stoel moet echt wat naar achteren, dan heb je best wel minder ruimte dan in de prius 3

chr

Bericht door chr »

Schoonouders passen toch prima in de kofferbak? :wink:

Maar serieus, je kan toch de voorstoelen in de gewenste stand zetten, en dan zelf even achterin gaan zitten? Als daar maar 2 personen in hoeven, dan is het enige punt toch de been- en hoofdruimte achterin?

Toyoly

Bericht door Toyoly »

Gisteren voor de 2e keer in de nieuwe Auris gezeten en de beenruimte eens bekeken.
Ik (1.92m) voorin en de stoel op 'mijn' stand gezet, niet eens zo ver achteruit maar wel dat ik goed zit.
Mijn vrouw erachter, die is niet zo heel lang, maar wel met de knieën tegen de leuning aan :(
Beenruimte achterin lijkt niet veel groter dan in mijn vrouw haar Aygo :?
Ik twijfelde tussen een Auris en de Prius 3, zal wel een Prius 3 worden . . . :wink:

divi

Bericht door divi »

Hallo
Ik ben 191 cm groot en heb een Auris Hybride . Zet je zetel wat hoger en rechter , dan is er voldoende plaats voor 3 volwassenen op de achterbank van de Auris. Ik dacht dat ik ergens gezien had dat de achterbank van een Prius enkele cm smaller was .
Ga nog maar eens een 3de keer in de Auris ( 2011 ) zitten . Misschien vindt je die ook wel goed . Een korte auto vindt sneller een parkeerplaats .
groeten

divi

Bericht door divi »

Hallo
kijk eens bij autoweek vergelijking
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id2=63541
groeten
Dirk Viroux Auris Hybride 2011

Toyoly

Bericht door Toyoly »

divi schreef:Hallo
Ik ben 191 cm groot en heb een Auris Hybride . Zet je zetel wat hoger en rechter , dan is er voldoende plaats voor 3 volwassenen op de achterbank van de Auris. Ik dacht dat ik ergens gezien had dat de achterbank van een Prius enkele cm smaller was .
Ga nog maar eens een 3de keer in de Auris ( 2011 ) zitten . Misschien vindt je die ook wel goed . Een korte auto vindt sneller een parkeerplaats .
groeten
Ik heb het wel over de nieuwe Auris, model 2013 dus.
Die is langer dan het vorige model alleen weet ik niet of dat ook inhoud dat de beenruimte rianter is.
Ik moet zeggen dat ik de leuning al redelijk recht had staan. De hoogte van de stoel laat ik afhangen van de hoofdruimte en het zicht door de ramen.
Dat je met een kleinere auto sneller een parkeerplaats vindt ben ik met je eens, echter moet ik zeggen dat ik mijn auto in parkeerplaatsen manouvreer waarvan mijn vrouw zegt: daar krijg jij hem nooit ingeparkeerd!
Leve de achteruitrijcamera :D

yaris1

Bericht door yaris1 »

Vorige week was ik even bij de dealer met mijn Yaris hybride.
Stond er een nieuwe Auris, en ben er toen even in gaan zitten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er van schrok,ondanks dat de Yaris kleiner is vind ik de binnen ruimte van yaris veel beter.
Ik ben niet echt lang 1.82m maar ik kwam achterin met mijn hoofd bijna tegen het dak aan.
Moet wel zeggen dat er een glazen dak inzat.
Ik vond de beenruimte achterin niet groot.

Ik zou bijna zeggen ga ook eens in de Yaris zitten :D

Gesloten