Radio aan buiten contact om mogelijk?

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Plaats reactie
JohAnUris
Lid
Lid
Auto: Auris E15 Hybrid 2011

Radio aan buiten contact om mogelijk?

Bericht door JohAnUris »

Vraagje....
Weet iemand of de originele radio, systeem met grote navi display, ook aan kan blijven buiten het contact om? En zo ja, hoe?

jojan265
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Auris TS Hybride 2016

Re: Radio aan buiten contact om mogelijk?

Bericht door jojan265 »

Ik weet niet precies of je dit bedoeld:

Als je de startknop indrukt zonder het rempedaal ingedrukt te hebben, kan de radio aan. Deze gaat volgens mij wel weer na een tijd uit. Dit is een soort accessoire-stand.
Auris TS Lease plus Hybrid Pearl White (model 2015) van mei 2017 tot heden
Prius III Dynamic Solarroof Astral Black van aug 2010 tot mei 2017 (306000 km)
AfbeeldingAfbeelding

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

Bericht door Axial63 »

Het is zeer zeker NIET aan te raden om de accessoire stand te gebruiken om de radio te laten spelen.

In tegenstelling tot toestellen van andere merken gaat de radio NIET uit na bepaalde tijd, maar raakt de 12v accu WEL leeg.
En die is niet zo groot als bij een dieselauto.

Als dat gebeurd kan de auto niet meer gestart worden, dan moet eerst de accu opgeladen worden...

Ook andere gebruikers kunnen geactiveerd worden in de ACC stand, en de kans dat de ACC aanblijft als je de auto verlaat is wel erg groot omdat er bijna geen controlelampjes branden... Wel zal de auto protesteren dmv een aantal piepjes, maar ja, wie reageert daar nog op..?
Met vriendelijke groet, Alex

Mijn auto's op dit moment:
Prius III, 1.8 HSD Dynamic Business, Abyss Grey 2012
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

JohAnUris
Lid
Lid
Auto: Auris E15 Hybrid 2011

Bericht door JohAnUris »

Bedankt voor de reacties :-)

Camille Schyns
Zeer actief Lid
Zeer actief Lid
Auto: Prius 3 dynamic, jan 2011

Bericht door Camille Schyns »

40 jaar geleden werd de auto vaker grondig gepoetst en in de was gezet terwijl al die vele uren de radio in de auto aan stond.

Dát kun je in deze tijd helemaal vergeten doordat de audio-installatie veel meer stroom verbruikt dan de kleine stereootjes van vroeger èn er draaien stiekem allerlei andere stroomvreters mee. Zélfs als je alleen maar de deur niet goed dicht hebt en ziet dat alleen de binnenverlichting aan is: de volgende ochtend is de accu leeg.

Moderne auto's kunnen van alles waar we vroeger niet eens aan dachten; omgekeerd konden de auto's vroeger - vanzelfsprekend - heel wat dingen die we ons tegenwoordig op de buik moeten schrijven.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybrid

Bericht door CeHaEr »

Jeetje.. 40 jaar geleden.. de tijd van de BeeGees, commandant, turtle wax en oude Tshirts.. :mrgreen:
Tegenwoordig poetsen we in stilte met keramische waxen en laboratorisch ontwikkelde schuimpads en microvezeldoeken. :D
2017 C-HR Hybrid Bitone Plus --- Genuine JDM styled and a lot of sh*t from China
2019 Corolla Hybrid TS 2.0 Business Sport Intro --- 180HP Girlpower!

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door wimj »

Camille Schyns schreef:
04 jul 2020, 10:37
Dát kun je in deze tijd helemaal vergeten doordat de audio-installatie veel meer stroom verbruikt dan de kleine stereootjes van vroeger èn er draaien stiekem allerlei andere stroomvreters mee. Zélfs als je alleen maar de deur niet goed dicht hebt en ziet dat alleen de binnenverlichting aan is: de volgende ochtend is de accu leeg.
Iets dergelijks heb ik een paar jaar geleden ontdekt, toen ik op zoek was naar energievreters in huis.
Uit een vorm van luiheid/gemakzucht stond mijn Denon (digitale) versterker 24x7 aan. Zal niet meer dan een paar Watt gebruiken dacht ik. Totdat ik hem toch maar eens gaan meten, bleek het 70 Watt te zijn.
En is dan 10 Euro per maand, en verklaarde samen met een andere versterker (die minder gebruikte, maar ook altijd aanstond) waarom ik veel meer stroom verbruikte dan het gemiddelde wat ik op allerlei energie vergelijkers vond.

Nu heb ik alleen die Plasma TV nog als energievreter.
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

Camille Schyns
Zeer actief Lid
Zeer actief Lid
Auto: Prius 3 dynamic, jan 2011

Bericht door Camille Schyns »

CeHaEr is kennelijk erover verbaasd dat er 40 jaren geleden óók mensen met auto's bezig waren en het poetswerk met andere middelen deden dan tegenwoordig. Microvezeldoekjes gebruik ik ook, maar vind die niet zo geschikt voor autolak. De ouderwetse uitgewassen katoenen T-shirts en pyjama's (vooral die flanellen) hebben mijn voorkeur.

Sinds een jaar of 10 poets ik de - bvk ouderwetse - 'cleaners' uit met een machine, waarop ik zo'n oud ding vastzet met een dikke elastiek van de postbode. Gladder krijg je de lak niet!

Doordat mijn broer bij Berner Produkten werkt, heb ik ook heel wat van hun produkten leren kennen en waarderen. 'Glansverzegeling' is geweldig: de Prius (b.v.) insmeren en uitpoetsen is een kwartiet tot een half uur werk en bij mij zit dat er al zeker 3 jaren op. Moet je eens zien hoe mooi regen er nog steeds op 'parelt'. Op de banden de siliconenhoudende 'Berner Wie Neu' cockpitspray die de banden mooi zwart houdt en veel gemakkelijker schoon te houden blijft.

De mensen van vroeger waren niet gek. Ik zeg dat al heel lang en hier past dan ook kritiek op de ontwerpers van moderne auto's zoals mijn Prius, die ik overigens een geweldige auto vind. Maar: het uitzicht rondom is levensgevaarlijk slecht! Omwille van de Cw-waarde is de voorruit heel erg plat gelegd en om de zij-airbags een plaats te geven zijn de A-stijlen dikker dan vroeger. Op veel splitsingen, kruisingen, rotondes e.d. ontkom je er niet aan om heen en weer te wippen zodat je genoeg zicht hebt op het verkeer van opzij. In de oude auto's kom je gewoon blijven zitten en was het overizht véél beter.

Het zicht naar achteren is sinds beginjaren 90 door de hoge achterkanten veel beperkter, Goed, hebben we een camera voor. Bij de CHR had er echter nog een camera bij gekund voor rechts-achter.

De binnenkant van de oh zo platte voorruit ... wát een moeilijke klus om die erg goed schoon te krijgen! Da's héél belangrijk voor het uitzicht, zeker in tijden waar condensvorming wat meer speelt.

Zo zijn er nog véél meer dingen die in mijn ogen vroeger duidelijk beter waren.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybrid

Bericht door CeHaEr »

Neehoor, ben niet verbaasd dat het vroeger zo ging. Zo ben ik namelijk ook begonnen. :wink:

De tijd heeft echter niet stilgestaan in autopoetswereld. Tegenwoordig zijn de materialen en producten dusdanig dat er een enorme verbetering en lange bescherming behaald kan worden. Want het is toch zonde als je de ene keer de auto in de wax zet en paar weken erna al je beschermende wax weer weghaalt met een wasstraat of sopje wash&shine?

Wat vroeger op siliconenbasis was is tegenwoordig op synthetische- carnauba- of zelfs keramische basis.
Makkelijker te verwerken, beter resultaat en langere duurzaamheid.

Voorruiten van tegenwoordig worden heel smerig van de airco.. dus je zal ze regelmatiger schoon moeten maken.
Gewone ruitreiniger van de Carglass of Glasgarage nemen, op een doek spuiten, ruit goed afnemen en met andere droge doek droogwrijven. Dat werkt 10x beter dan de ruit volspuiten en de boel met een doek uitsmeren. :wink:
2017 C-HR Hybrid Bitone Plus --- Genuine JDM styled and a lot of sh*t from China
2019 Corolla Hybrid TS 2.0 Business Sport Intro --- 180HP Girlpower!

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Bericht door johnths2 »

ontopic
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Plaats reactie