Prius cabrio

Relevante nieuws items vanuit Media, Internet of TV. Let op! Plaats altijd een link of verwijzing naar de bron.
Plaats reactie
Sjaak H
Lid/donateur
Lid/donateur

Prius cabrio

Bericht door Sjaak H »

Voor de mensen met te veel geld, en die niet te veel smaak hebben.

https://newportconvertible.com/toyota-p ... nvertible/
Prius BE 2006
Prius Executive solar roof 2009
Prius Business Dynamics solar roof 2012
Prius Executive plug-in 2012

scara
Lid
Lid

Re: Prius cabrio

Bericht door scara »

Benieuwd hoe een in 2 gezaagde Prius het zou stellen in een crash test :D

Camille Schyns
Zeer actief Lid
Zeer actief Lid
Auto: Prius 3 dynamic, jan 2011

Bericht door Camille Schyns »

Neem een schoenendoos en vergelijk de stevigheid met en zonder deksel. Zonder is de doos erg instabiel en dat betekent dat een auto zonder 'deksel' heel wat extra verstevigingen nodig heeft wil de carosserie voldoende 'stijfheid' hebben. Hoe groter de oorspronkelijke 'deksel', hoe meer aanpassingen nodig zijn. Saab heeft weliswaar laten zien dat ze dit konden, maar de gesloten versie bleek dan tóch een veel betere wegligging te hebben.

Ik heb wel vaker gezegd dat één auto voor velen te weinig is. Anders dan in een oude reclame wordt gesuggereerd, zal het niet mogelijk zijn om met een Ferrari plus karretje in een drassige wei de koeien te gaan melken. Daarvoor is een 4x4 geschikter.

Met dat rijden in 4 persoons cabrio's niet bijster aangenaam is voor de personen achterin, vraag ik mij af waarom men niet liever kiest voor een 2-zitter. Ik rij al meer dan 35 jaren in mijn MG's uit 1973 en 1952. Véél leuker en véél goedkoper.

De oldtimermarkt staat onder druk en zo heb ik al heel wat keren met de ogen geknipperd van werkelijk absurd lage prijzen. (Eh, een gerestqaureerde 'eend' is met 10 mille idioot duur geworden). Denk verder aan wellicht géén wegenbelasting en goedkopere oldtimerverzekering. De veel hogere brandstofkosten werpen met weinig kilometers per jaar weinig gewicht in de schaal.

Er zitten nog meer haken en ogen aan, zoals veiligheid, de zinloosheid van stereo onder het rijden, ontbreken van vele overige aan het comfort bijdragende items. Toch de moeite waard erover na te denken.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President gen3

Bericht door Frank2b »

Cabrio? Ik zou dan gaan voor de Mazda MX-5.

Dat is de beste Engelse sportauto ooit.
Maar dan betrouwbaar.
En uit Japan.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Plaats reactie