Airless Tires (Michelin)

Relevante nieuws items vanuit Media, Internet of TV. Let op! Plaats altijd een link of verwijzing naar de bron.
Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 5353
Lid geworden op: wo 15 mar, 2006 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017
Contact:

vr 07 jun, 2019 15:46

Het grootste probleem zal het trillingsvrij maken van een dergelijk concept zijn.
Wanneer 1 van de steunprofielen enigszins verzwakt of beschadigd raakt t.o.v. de overigen zal er een trilling kunnen ontstaan. Bij lucht gevulde banden is de druk over de gehele omtrek gelijk.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
Selection Passion
Lid
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 28 mei, 2017 21:37
Locatie: Toruń, Polen.
Auto: Toyota Yaris Hybrid

vr 07 jun, 2019 17:23

johnths2 schreef:
vr 07 jun, 2019 0:03
Geen lucht, maar zelfdragende rubberprofielen.
Deze banden worden geprint en niet meer gegoten.
Geen lekke banden meer en dat is een enorme winst.
Ik zie, tussen die rubberprofielen, veel "loze" ruimte. Op de foto bij je eerste post zie ik gras door de "band"(?) daar is dus loze of lege ruimte en die is volgens mij echt niet luchtledig... Daar bevindt zich, zoals ik al opmerkte dus wel degelijk lucht, zij het met een druk van slechts rond de 1 atmosfeer, toch?
Overigens, ook zichtbaar op die foto, je auto krijgt wel enigszins grote platvoeten op die... oké, we noemen het voor het gemak dan maar "luchtloze" banden. Afbeelding
Yaris Hybrid Selection Passion 2017 (Poolse benaming voor de Red Bi-Tone).
Afbeelding

Gebruikersavatar
PS-auris
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 272
Lid geworden op: za 11 jan, 2014 19:13
Locatie: Loon op Zand
Auto: RAV4 Bi-Tone AWD 2019

vr 07 jun, 2019 18:22

in 2005 introduceerde Michelin dit concept al; het heette toen Tweel….een samenvoeging van Tire en Wheel; de Tweel wordt al geproduceerd en gebruikt voor golfkarren, grasmaaiers etc.; ik ben benieuwd of het ook in de Automotive sector een rol gaat spelen.....er wordt bij de Tweel op geen enkele manier gecomprimeerde of "verpakte" lucht gebruikt, dus de term Airless is correct

Plaats reactie

Terug naar “In het nieuws”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast