Airless Tires (Michelin)

Relevante nieuws items vanuit Media, Internet of TV. Let op! Plaats altijd een link of verwijzing naar de bron.
Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 6776
Lid geworden op: 15 mar 2006, 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

Re: Airless Tires (Michelin)

Bericht door johnths2 »

Het grootste probleem zal het trillingsvrij maken van een dergelijk concept zijn.
Wanneer 1 van de steunprofielen enigszins verzwakt of beschadigd raakt t.o.v. de overigen zal er een trilling kunnen ontstaan. Bij lucht gevulde banden is de druk over de gehele omtrek gelijk.
m.vr.gr, John    Afbeelding
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
Selection Passion
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 mei 2017, 21:37
Locatie: Toruń, Polen.
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Re: Airless Tires (Michelin)

Bericht door Selection Passion »

johnths2 schreef:
07 jun 2019, 00:03
Geen lucht, maar zelfdragende rubberprofielen.
Deze banden worden geprint en niet meer gegoten.
Geen lekke banden meer en dat is een enorme winst.
Ik zie, tussen die rubberprofielen, veel "loze" ruimte. Op de foto bij je eerste post zie ik gras door de "band"(?) daar is dus loze of lege ruimte en die is volgens mij echt niet luchtledig... Daar bevindt zich, zoals ik al opmerkte dus wel degelijk lucht, zij het met een druk van slechts rond de 1 atmosfeer, toch?
Overigens, ook zichtbaar op die foto, je auto krijgt wel enigszins grote platvoeten op die... oké, we noemen het voor het gemak dan maar "luchtloze" banden. Afbeelding
Yaris Hybrid Selection Passion 2017 (Poolse benaming voor de Red Bi-Tone).
Afbeelding

Gebruikersavatar
PS-auris
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 11 jan 2014, 19:13
Locatie: Loon op Zand
Auto: RAV4 Bi-Tone AWD 2019

Re: Airless Tires (Michelin)

Bericht door PS-auris »

in 2005 introduceerde Michelin dit concept al; het heette toen Tweel….een samenvoeging van Tire en Wheel; de Tweel wordt al geproduceerd en gebruikt voor golfkarren, grasmaaiers etc.; ik ben benieuwd of het ook in de Automotive sector een rol gaat spelen.....er wordt bij de Tweel op geen enkele manier gecomprimeerde of "verpakte" lucht gebruikt, dus de term Airless is correct

Plaats reactie