Proefrit nieuwe Corolla

Gebruiker reviews, ervaringen en foto's
Ieder lid kan hier zijn ervaringen en/of foto's publiceren.
Plaats reactie
lekkerebert
Lid
Lid
Auto: Auris TS 2016

zo 31 mar, 2019 6:37

Afgelopen donderdag, proefrit gemaakt met de nieuwe Corolla, en wel de TS Executive, de duurste uitvoering die er nu (nog) is.

Eerste indruk van buitenom: ziet er zeker beter uit dan de Auris, breder, lager en gespierder. Maar dat is allemaal optisch.
Ook binnenin, eerste indruk: stoelen lijken indrukwekkend, maar zullen later blijken, dezeflde te zijn als in de CH-R. Helaas.
Navigatie zit nu eindelijk op de enige juiste plek, boven op het midden van het dashboard. Hoef je niet naar beneden te kijken voor aanwijzingen. Tevens heeft deze auto een HUD, die samenwerkt met verkeersbordherkenning, en heel duidelijk recht in je blikveld, je huidige snelheid, en toegestane snelheid laat zien.
Erg fijn en daar wen je heel vlug aan.
Is wel nog steeds de ernstig verouderde Touch&Go Plus, onbegrijpeloos dat Toyota aan die bagger vasthoudt. Apple Carplay en/of Android Auto zou toch al standaard moeten wezen...

Qua rijden: even terug wennen aan een "normale" automaatpook, na dat ietwat eenvoudige maar functionele pookje van de Auris.
Goed vastpakken, knop indrukken met je middel- of wijsvinger, en zet m in de stand die je wil.
In normale en sport-mode, is de auto serieus vlot, snel zelfs, maar je merkt t bijna niet, alle acceleraties verlopen dusdanig lineair en als vanzelfsprekend dat t geen moment opwindend is. In Eco-mode kom je nog prima mee met het verkeer, maar een proefrit van drie kwartier is te kort om iets te kunnen zeggen over de verschillende rij-modi of verbruik.
Bij maximale acceleratie, maakt de auto nog steeds veel lawaai...

Ik zit niet goed in de CHR-achtige stoelen, de zitting is te smal. Ik heb nogal gespierde bovenbenen en deze stoelen knellen die af, helaas.
De stoelen in mn Auris zitten perfect... voor mij althans.
De stoelverwarming werkt goed, beter en gelijkmatiger als in mn Auris.
Voorlopig hou ik het ook bij mn Auris. De Corolla is een mooie en goed ogende auto, maar biedt (mij) weinig tot geen voordeel tov mn huidige wagen.
Auris TS Executive 2016, Renault 19 cabriolet 1993

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

zo 31 mar, 2019 10:50

Was het de 1.8L uitvoering of de 2.0L uitvoering?
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybrid

zo 31 mar, 2019 13:27

Duurste uitvoering is de Premium met standaard 2.0L motor. Maargoed die heeft dezelfde sportstoelen als de 1.8 en 2.0 Executive uitvoeringen. Misschien dat je ook eens naar een uitvoering zonder sportstoelen kan kijken.
C-HR Hybrid Bitone Plus --- Genuine JDM styled and a lot of sh*t from China
Corolla Hybrid TS 2.0 Business Sport Intro --- Girlpower!

lekkerebert
Lid
Lid
Auto: Auris TS 2016

wo 03 apr, 2019 3:27

https://mega.nz/#!x2AFnaDT!nWWozcNJRNqJ ... IyW0yowxww

Het was idd een 2.0, en met 18 inch velgen ipv de 17ers die ik gewend ben. Ook is de Corolla zo te zien lager dan de Auris. Dit zou de meest dynamische Corolla ooit moeten zijn, maar mn Auris gaat beter en met meer gevoel de bocht om. Vind ik, natuurlijk.
Ik had er hoge verwachtingen bij, maar die worden voorlopig niet waargemaakt. Niet erg ook, ik heb een goeie auto.
Auris TS Executive 2016, Renault 19 cabriolet 1993

Plaats reactie
  • Informatie