Pagina 1 van 1

Pushen door Toyota NL

Geplaatst: 05 jun 2018, 15:49
door Camille Schyns
Al vele jaren is mij opgevallen dat reclame mij niet alleen flink irriteert, maar ook dat reclameboodschappen meer en meer aantonen dat òf een slecht òf een te duur product aangeprezen wordt.

Toyota Nederland is de verkeerde kant uit aan het roeien. Ik hoef géén ongevraagd advies over allerlei nieuwsoortige "checks" (hybride-, winter-, zomer-, vakantie- etc.) Wat is dit voor een ergerlijke onzin?

Mijn Prius loopt jaarlijks slechts ongeveer 7.000 km en staat de rest van de tijd binnen in mijn (verwarmde) garage.

Ik zie geen redelijke noodzaak niet zitten in wintercheck, zomercheck, hybridecheck of olie jaarlijks verversen en baal van de zo fors verhoogde prijzen van een kleine beurt (in 2011 nog 150 euro, nu 256 euro).

Dit is in mijn ogen géén klantgerichte service maar dealergerichte werkverschaffing die in een wanverhouding staat tot het voordeel dat ik er als klant aan heb.

Eind januari wordt mijn P3 8 en ik denk dan weer een grote beurt te laten uitvoeren, maar dan wél zélf het pakketje samenstellen van wat er wel en niet aan de auto dient te gebeuren. Ik hoef bv geen gesmeerde deurscharnieren die zwarte vlekken in de kleren opleveren. Maar misschien wacht ik daarmee nog een jaar extra zodat het verversen van de olie en het filtertje een beetje zinvol begint te worden.

Re: Pushen door Toyota NL

Geplaatst: 05 jun 2018, 16:05
door Japanese Power
Maar je bent toch niet verplicht om naar de Toyota dealer te gaan? Je hebt bv. altijd nog de VeTos-keten en de onafhankelijke garages waar ook genoeg specialisten werken. Ook de hybride techniek (mocht daar wat mee zijn) raakt steeds meer ingeburgerd.

Ik zou het wel weten en de reclame van Toyota lekker naast me neer leggen. Als ze niet genoeg aan een auto in onderhoud verdienen dan verzinnen ze toch wat alternatiefs...

Re: Pushen door Toyota NL

Geplaatst: 05 jun 2018, 23:29
door Axial63
@Camille
Kijk eens onderaan het e-mailbericht....

Hier staat:
U ontvangt deze e-mail omdat u Toyota toestemming heeft gegeven om u per e-mail op de hoogte te houden. Wij kunnen niet uitsluiten dat er eventuele onjuistheden in de (prijs)gegevens voorkomen. Wilt u in de toekomst liever geen e-mail meer van ons ontvangen? Dan kunt u zich hier afmelden.
Dus even op de link klikken en uitschrijven...
Scheelt een boel stress :wink:

Als het geen e-mail was maar een kaart via de post:
Je kunt (gratis) bellen met het Toyota Informatie Center via: 0800-0369 (ma t/m vr 09:00-17:00u) en doorgeven dat je niet (meer) bent gesteld op deze affectie van Toyota... :D

Een e-mail sturen kan ook: info@toyota.nl vermeld dan uw naam, adres, woonplaats, en indien van toepassing het kenteken van uw Toyota('s).
(deze info komt van een recente aankoop bevestiging)

Re: Pushen door Toyota NL

Geplaatst: 06 jun 2018, 13:02
door Hein Carpenter
Mee eens dat Toyota zich beter zou kunnen bezighouden met andere zaken.

Re: Pushen door Toyota NL

Geplaatst: 07 jun 2018, 21:04
door CeHaEr
Op de Toyota website wordt je ook bij elk bezoek altijd ´lastig gevallen´ door een popup-chat van Linda.. leuk, maar zeer irritant. En op de meeste specifieke vragen heeft ze geen direct antwoord ook. :D

Toyota kan via mytoyota slim bijhouden wanneer je aan een beurt toe bent. Ik had al 6 weken eerder afspraak gemaakt maar dan nog krijg je twee weken van tevoren een brief per post én een email dat je auto aan onderhoudsbeurt toe is... en of je afspraak wilt maken. :|

Dat kan wel iets beter inderdaad.

Re: Pushen door Toyota NL

Geplaatst: 07 jun 2018, 21:12
door Japanese Power
Tsja. Dat je al een afspraak had gemaakt met je dealer is nog niet gekoppeld aan het landelijke systeem van Toyota wat keurig bijhoudt wanneer je aan de beurt bent. Maar goed. Geef het systeem even en ook dat komt er vanzelf.

In mijn huidige auto wordt ik opgebeld als ik bv. bandendruk verlies. Of als er andere zaken niet kloppen. In het geval van pech hoef ik maar 1 druk op de knop te geven en wordt gelijk doorverbonden met de hulplijn. Of bij een aanrijding krijg ik automatisch 112 aan de lijn omdat de airbags zijn afgegaan en de deuren niet opengaan daarna.

Alles heeft z’n voors en tegens. Big brother is al veel verder dan je kunt bevroeden... ook op automotive gebied.

Re: Pushen door Toyota NL

Geplaatst: 08 jun 2018, 10:33
door Frank2b
Ik wist niet dat de Yaris dat al kon! :shock:

Re: Pushen door Toyota NL

Geplaatst: 08 jun 2018, 10:44
door Japanese Power
Sure, ruim 15 jaar oud en dan al z'n tijd vooruit Frank ;-)
Toyota rules!

Maar zonder gekheid: ik heb het over mijn auto, niet die van vrouwlief :D

Re: Pushen door Toyota NL

Geplaatst: 08 jun 2018, 10:50
door Frank2b
Had al zo'n vermoeden ... :mrgreen:

Re: Pushen door Toyota NL

Geplaatst: 21 jan 2019, 12:37
door Timelord
Elk automerk doet dat. Bezoek één keer een dealer met je auto en je ontvangt voortaan allerlei ongevraagde info.
Even afmelden is voldoende.