Review Yaris Hybrid Aspiration

Gebruiker reviews, ervaringen en foto's
Ieder lid kan hier zijn ervaringen en/of foto's publiceren.
Selection Passion
Lid
Lid
Auto: Toyota Yaris Hybrid

do 20 dec, 2018 19:53

Dutch Viking, ook ik ben niet echt tevreden over de (hoofd)verlichting van de Yaris Hybrid.
Grootlicht is redelijk, maar dimlicht is, vooral bij nat/vochtig wegdek niet best.
Enig idee welk merk en type lampen gemonteerd zijn? Ik wil graag mijn (Poolse) dealer wakkerschudden, die geen LED (dan wel andere verbetering) kon aanbieden.
Yaris Hybrid Selection Passion 2017 (Poolse benaming voor de Red Bi-Tone).
Afbeelding

Dutch Viking
Lid
Lid

do 20 dec, 2018 21:21

MAXGTRS - het type staat niet op het doosje.

Zie ook het draadje over koplampen in Yaris - Onderhoud
Yaris HSD Aspiration 2012

Selection Passion
Lid
Lid

do 20 dec, 2018 21:35

Dank! Afbeelding
Yaris Hybrid Selection Passion 2017 (Poolse benaming voor de Red Bi-Tone).
Afbeelding

robenrikki
Lid
Lid
Auto: Toyota Yaris hybride

za 18 mei, 2019 19:59

Beste, bedankt voor je mooie en uitgebreide review. Vorige week ook een Toyota Yaris Dynamic Hybide gekocht in de mooie kleur Aqua Blauw.
Welke dealer heeft bij jou de LED verlichting geplaatst? Heb hier ook veel interesse in. Alvast mijn dank!
Hybride rijden is zo gek nog niet
Toyota Yaris Hybride Aqua Blue nummer 17/50 bj 2015
Toyota Prius + bj 2012
Honda Jazz 1.2 Cool bj 2006

Dutch Viking
Lid
Lid

vr 31 mei, 2019 20:51

Garage Van Leussen, Ommen / Dalfsen.

Yan
Lid
Lid

vr 11 okt, 2019 16:31

Dag,
Mooie uitgebreide review. Eigenlijk heb ik er niets aan toe te voegen: wat er staat geldt allemaal ook voor mijn Yaris Hybrid Dynamic van 2013, gekocht in 2014 met 19.000 op de teller. Inmiddels 85.000 gereden zonder enig probleem, alleen de jaarbeurten met, waar verplicht, de APK.
Ik ga dat met die bandenspanning eens uitproberen, voor 2.45 en achter 2.35, want ook ik vind de vering en demping aan de stevige kant. Ik heb overigens gehoord, en zelf ook weleens meegemaakt, dat de auto met 4 mensen erin een stuk prettiger over de weg zoeft.
Inmiddels ben ik toe aan nieuwe voorbanden, er zit nog 2.5 mm op. Dat doe ik in het voorjaar want binnenkort gaan eerst de winterwielen eronder. Leuk te lezen dat de Quatracs5 je goed bevallen, ook qua geluid, want die had ik al op het oog. Trouwens net ook het grote ruitenwisserrubber vóór laten vervangen, dat kost een paar centen maar vooruit, met het vorige heb ik bijna 6 jaar gedaan in weer en wind.
Ook in gebruikte staat is de Yaris flink aan de prijs, heb er 16.500 voor betaald in 2014, maar als mede-gepensioneerde moet ik ook op de centjes passen en ik verwacht met deze Yaris nog jaren probleemloos te blijven rijden. En inderdaad, altijd 1 op 20 tenzij ik erg mijn best doe, dan haal ik 1 op 23.

Dutch Viking
Lid
Lid

ma 21 okt, 2019 12:06

@Yan: Dank je. Ik kan nu nog een paar dingetjes toevoegen aan mijn review. We hebben inmiddels meer dan 40.000 km ervaring.
In de eerste plaats het verbruik. Tot dit voorjaar had ik wel eens het gevoel, dat onze auto nog wat 'stijf' was. Niet alleen in de veerdemping, maar ook in de aandrijving. Sinds april/mei lijkt de auto 'los' te komen, de elektromotoren werken wat langer en soepeler, en het brandstofverbruik is gedaald tot ergens tussen 1:20 en 1:21, met uitschieters naar boven 1:22. Wij denken dat dit te maken heeft met de voorgeschiedenis, de auto heeft in de eerste vier jaren van zijn bestaan slechts 34.400 km gereden, en is dus nooit echt 'ingereden'.
In de tweede plaats, ik zet de bandenspanning sinds enige tijd op voor 2,5 en achter 2,4 bar. Dat kleine beetje meer heeft gemaakt, dat onze auto nu minstens zo soepel aanvoelt als de auto van buren van ons, waarin ik laatst een flink eind mee mocht rijden (een Peugeot 208 van 2015). Serieus, ik had niet verwacht dat ik na die rit onze auto soepeler zou vinden.
Tenslotte, onze ervaringen met de Yaris, en het vaak meerijden erin van onze dochters en hun gezinsleden, hebben er toe geleid dat de oudste nu ook een Yaris Hybrid op de oprit heeft staan, en onze andere dochter en haar man nu een Prius II....
Hoe hybride kun je het hebben, in weerwil van alle negatieve recensies in autobladen (off topic, ik weet het, maar het moest even)?

Plaats reactie
  • Informatie