kelajak

Gebruiker reviews, ervaringen en foto's
Ieder lid kan hier zijn ervaringen en/of foto's publiceren.
Gebruikersavatar
tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 aug, 2012 16:43
Locatie: Winterswijk

wo 21 dec, 2016 13:53

Haha, ook op de aaifoon kun je deze app gebruiken hoor ;-)
55.000 km met een Plug-in Prius, 36.000 Tesla model S P85+, 99.000 Model S70.

Gebruikersavatar
levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 422
Lid geworden op: di 06 sep, 2016 16:21
Locatie: Tungelder

wo 21 dec, 2016 14:16

Ton,

I beg to differ

Afbeelding
maar dit heeft meer te maken met het feit dat we hier nog volstrekt gelukkig zijn met een 4S - iOS9.3.5 terwijl voor deze app de 5S als minimum requirement te boek staat :ugeek:
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+75K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Gebruikersavatar
nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 5418
Lid geworden op: za 28 jun, 2008 23:30
Locatie: Workum
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

wo 21 dec, 2016 17:29

Vreemd op aaifoon 5s en 5se net gedownload werkt prima.
Dank Ton
PIP aug 2012 executive arctic blue + Auris dynamic nov 2017 +
Kona premium 64 KWH sept 2019 ceramic blue

Gebruikersavatar
willemke
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2006
Lid geworden op: za 13 jun, 2009 23:29
Locatie: Haren

wo 21 dec, 2016 17:51

Inderdaad, op de 4S lukt het niet. Op zich niet zo erg, omdat ik mijn Ipad veel vaker gebruik, maar helaas lijkt de App Store de app niet eens te kennen op dit tablet
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

Gebruikersavatar
levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 422
Lid geworden op: di 06 sep, 2016 16:21
Locatie: Tungelder

wo 18 jan, 2017 17:13

Full moon

We zijn inmiddels een maandje / 2K km verder: tijd voor een update.

Om het het rechtzetten van onze aiphoon kiekjes te beginnen: kwam er een week of wat geleden achter dat met de komst van iOS 9.3.5. je de kiekjes in de standaard 'Foto's' app net zo recht of, zo je wil, scheef kan opslaan als je zelf leuk vind.

Wat valt er verder te tikken :?:
Nog geen onvertogen woord is er gevallen, wel 1x een vorm van lichtelijke twijfel.
Het waarschuwingslichtje voor open deuren bleef branden, hoe goed ik ook de 5 deuren ook dicht deed. Kreeg onderweg naar m'n werk al visioenen van breukjes in kabelbomen en hemelende accu's.
Maar na aankomst bij m'n broodheer bleek de oorzaak wel erg down to earth.
De lederen riem van m'n schoudertas (schuilpaats voor laptop en wat dies meer zij) zat onder de vijfde deur gevangen terwijl deze deur wel in het slot viel.
De schakelaar in de deurpost werd klaarblijkelijk net onvoldoende ingedrukt om 'kontakt' te maken ten teken dat de vijfde deur dicht was.

Zoals verwacht schiet het verbruik bij de huidige winterse omstandigheden relatief gezien omhoog. We zitten in 2017 nu op 5,56 l/100 km (1.125 km).
Beste 'investering' welke we de afgelopen maand hebben gedaan is de aanschaf van een dunne autohoes.
Ondanks dat kelajak buiten moet slapen hebben nu vorst / ijzel / sneeuw geen grip meer op haar ruiten en kunnen we 's ochtends zonder het anders gebruikelijke ritueel van ruiten schoonmaken binnen no time vertrekken. We vonden haar bij een van de 2 duitse grootgrutters in onze omgeving. Waar we haar voor niet minder dan 5 euro konden vrijkopen.
Er waren wel wat McGiver achtige aanpassingen nodig maar nu blijft ze, ongeacht weer of wind, netjes op haar plaats.

Voor de rest is kelajak eigenlijk net zo saai als ons elfje van jaren terug.
Je raakt er gewoon aan: regelmatig vloeistoffen en bandenspanning controleren, er voor zorgen dat je niet zonder benzine en ruitenwisser vloeistof komt te staan, regulier onderhoud (laten) uitvoeren en wanneer er weer een vorstperiode achter de rug is: een uitgebreide schoonmaakbeurt.
Voor de rest heb je er eigenlijk geen omkijken naar. 
Zo zou eigenlijk iedere personenauto moeten zijn :idea:

Afbeelding
Onderweg zijn met een volle maan hoog boven de horizon in een verder heldere hemel heeft altijd iets speciaals. 12 januari j.l. even voor 06:00 uur op de A2 ri. EHV
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+75K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Gebruikersavatar
levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 422
Lid geworden op: di 06 sep, 2016 16:21
Locatie: Tungelder

wo 03 mei, 2017 17:05

Wat is wijsheid

we zijn inmiddels een grote 3 maanden verder en de grote vraag is natuurlijk:
hebben al deze dagen op de weg ons tot nieuwe inzichten gebracht?

Jazeker wel, het zou bijvoorbeeld zo maar kunnen zijn dat dit de laatste personenauto is welke we in ons mobiele bestaan aangeschaft hebben.
Met de kennis van nu mag ik nog een 5 ½ jaar aan het arbeidsproces deelnemen. Wanneer gedurende deze periode de omstandigheden niet wijzigen betekent dat dat er gedurende deze periode een 132K km afgelegd gaat worden.
Dan staat de teller dus op een 346K km, hierna zal daar per jaar een 9K km aan toegevoegd worden. Hierdoor staat er medio 2040 een 500K km op de klokken, iets wat onze Kelajak makkelijk aankan.
Zelf bereik ik in dat jaar, deo volente, de gezegende leeftijd van 85. En of we met die leeftijd nog aan een andere vierwieler willen beginnen is nog maar zeer de vraag.
Tot het zover is koesteren we onze klassieker in de dop en zien we dan wel hoe de vlag er voorhangt.

Een ander inzicht is, helaas, wederom bevestigd. Op bedrijfsparkeerplaatsen moet je het niet van je collega's hebben. Het viel me op een slechte middag, voor het instappen, op dat er op de achterbumper rechts achter wat lichte schaafsporen zaten en het kunststof in de hoek wat gescheurd was. Uiteraard ontbrak het schuldbewuste papiertje onder de ruitenwisser en CCTV beelden brachten helaas ook geen uitsluitsel over de dader(es).
Met secondenlijm het scheurtje gedicht en nu is het wachten op warmere rijden voor het betere schuur- en bijtip werk.

Kwa onderhoud zijn we ook weer helemaal bij de les.
Het was op 2 mei j.l. de eerste onderhoudsbeurt na aanschaf. Aangezien Heerlen toch wat uit de buurt is en bij onze plaatselijke Toyo dealert die beroemde klik geheel en al ontbrak zijn we voor het onderhoud bij de vakgarage in Nederweert-Eind (ex Nissan dealer, dus meer dan bekend met EV's en hybrides) uitgekomen.
En dan is het toch altijd even spannend: is onze Kelajak een citroen of een knol?
Nu kregen we als vervangend vervoer een C4 Cactus van het merk met die dubbele chevron mee, dus dat was al een voorteken.
Onze kelajak is overduidelijk een citroen. De technische conditie, inclusief die van de beide accu's, is goed. De grote beurt gaf, buiten de standaard zaken, dus geen vervelende verrassingen en aansluitend kwam ze met vlag en wimpel door de APK.
We hebben, als extra, wel gevraagd om de transmissie olie en de inverter koelstof te controleren. Hadden het bij het goede eind: beiden waren aan vervanging toe.
Bij de volgende beurt zal de remmerij achter vervangen worden, was nu niet nodig.

Afbeelding
170429 in Budel voor de deur bij de lokale, zelf slachtende, slager.
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+75K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Gebruikersavatar
Alexander
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 06 sep, 2015 19:04

zo 11 jun, 2017 10:22

Heerlijk om die blogs te lezen!
Sommige mensen hebben een horloge, ik heb de tijd....
---------------------------------------------------------------------
Toyota Auris Executive FH2 Avant Garde Bronze

Gebruikersavatar
levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 422
Lid geworden op: di 06 sep, 2016 16:21
Locatie: Tungelder

za 26 aug, 2017 13:34

Opleuken

De kilometers rollen gestaag onder onze wielen door en Kelajak geeft geen krimp.
Sterker nog, we boldly go were we have never been before, dankzij de zomerse temperaturen.
Voor het eerst sinds we ons november vorig jaar in het hybride avontuur gestort hebben doken we, over een kalendermaand gemeten met 4.87 l/100 km over in totaal 2.178 km onder de, voor ons, magische 1 op 20 grens.
Die zomerse temperaturen en overvloed aan zon deed ons wel terugverlangen naar de privacy shades waarmee we ons in onze Saabjes gelukkig prezen. Dus toen een forumlid van P2 naar P3 overstapte en z'n privacy shades op ons forum in de etalage zette sprongen we als een bok op de haverkist en was de deal snel gesloten. En dat hij ook nog eens een zonnekap voor het centrale LCD scherm in de aanbieding had maakte het allemaal nog mooier.

Afbeelding
vanochtend in een van onze Weerter parkeergarages

Echter vrouwlief ervaart 1 nadeel met die privacy shades op de achterruit. Doordat deze nogal vlak ligt is het zicht middels de binnenspiegel voor haar wat te beperkt. Wat betekent dat wanneer zij achter het stuur zit deze privacy shades in de bagageruimte verdwijnen.
Het plaatsen van de zonnekap had overigens een onverwachte doch nuttige bijkomstigheid. Onze iPhone (4S) kan je, door haar grootte, mooi klemzetten onder de zonnekap. Hierdoor hebben we zonder extra houders op voorruit of dashboard desgewenst actuele navigatie (Here! We go) of actuele flitsinformatie (Flitsservice) binnen ons blikveld.
Denk niet dat we nu nog veel aan onze Kelajak gaan opleuken, hoewel …
Een fraai lederen interieur zou niet verkeerd zijn natuurlijk.
Maar daar gaan we niet echt naar op zoek want het stoffen zitmeubilair in onze P2 voldoet goed. 8)

Trouwens, wat de afgelopen weken een aangename verrassing bleek te zijn is dat zowel m'n Mountain Bike (26 inch) als m'n Racefiets overdekt vervoerd kunnen worden zonder het voorwiel te hoeven demonteren.
Laatst gewijzigd door levensnevel op za 26 aug, 2017 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+75K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Gebruikersavatar
Arjan
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 19379
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

za 26 aug, 2017 13:38

Het zicht naar achteren vind ik sowieso erg slecht in de Prius. Met de shades die ik had, was het haast helemaal niet te doen. Voordeel is dat je ze kunt verwijderen, en bij de ramen tinten niet. Wat ik overigens wel van plan was bij de Prius. De getinte ramen in mijn Micra, ben ik heel blij mee.
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 422
Lid geworden op: di 06 sep, 2016 16:21
Locatie: Tungelder

zo 24 sep, 2017 8:24

Over ijspaleizen en zo.

We hadden beter kunnen weten.
Toen we een 10 maanden geleden bij de dealer in Sittard onze Kelajak kochten waren we aangenaam verrast door de gemoedelijke uitstraling en de hoge mate van klantvriendelijkheid. Dus toen er afgelopen week een juichend mailtje onze mailbox binnen dwarrelde was onze nieuwsgierigheid gewekt. In dit mailtje werd aangekondigd dat men een metamorfose had ondergaan. En dat men middels 'open klanten dagen' hun enthousiasme over deze transformatie
qte...
gericht op een hoogwaardige merk- en klantbeleving.
Een beleving die wij u, als belangrijkste uitgangspunt, maar wat graag willen laten zien en voelen.
...unqte

graag met ons wilde delen.

Nu hadden we gisteren een afspraak in Heerlen bij een houthandel gespecialiseerd in het bouwen van tuinhuisjes. Om het aangename met het nuttige te combineren besloten we om op de terugweg een bezoek te brengen aan de autoboulevard van Sittard.
Dat hadden we, met de kennis van nu, wellicht beter niet kunnen doen.

We zijn erg gelukkig met onze P2 maar zijn tegelijkertijd uitermate nieuwsgierig naar, voor ons, nieuwe ontwikkelingen zoals bijv. adaptive cruise control, plug in , zonnecellen op het dak en toch ook de P4.
Dus hoopten we op dat gebied, gezien de voorspelde hoogwaardige merk- en klantbeleving, wat wijzer te worden.
Zo ver is het helaas niet gekomen. Sterker nog: we stonden met 5 minuten weer buiten, een ervaring rijker en een illusie armer.

Toegegeven, we hadden ons zondagse pak niet aan, maar de interesse en empathie van de verkoopadviseur die ons aansprak was op z'n best getikt, net zoals de nieuwe aankleding van de showroom, flinterdun en ijzig.
Het 'bourgondische' heeft plaatsgemaakt voor de kille zakelijkheid welke in de randstad sinds jaar en dag zo gewoon is.

Jammer, een gemiste kans. Misschien moeten ze, samen met de importeur, eens in de leer gaan bij onze houthandel in Heerlen.
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+75K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Gebruikersavatar
frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2144
Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 18:59
Locatie: Epe (Gld.)
Auto: Auris TS Dynamic

zo 24 sep, 2017 11:05

Ik zou dat tegen de verkoper(s) hebben gezegd.
Wat is daar op tegen?
Zij menen een inschatting te kunnen maken tussen 'kijkke, kijkke -niet kopen' en potentiële klanten.
Wellicht niet handig, maar misschien wel de werkelijkheid.
(Op een drukke 'kijkdag' - een vorm van extra reclame - proberen ze de krenten uit de pap te halen.)
Een persoonlijk contact met een verkoper zal voor 99% een zakelijk contact zijn/blijven.

Frans
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Auris TS - Dynamic - Zwart Metallic
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides
Afbeelding

Gebruikersavatar
levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 422
Lid geworden op: di 06 sep, 2016 16:21
Locatie: Tungelder

zo 15 okt, 2017 8:00

Onze laatste :?:
Gedurende de afgelopen pakweg 12 maanden welke we nu met onze Kelajak onderweg zijn zijn we stukje bij beetje tot toch wel een confronterende conclusie gekomen:
Dit zou best wel eens de laatste auto zijn welke we in ons leven aangeschaft hebben.
Hoe dat zo? Wel een simpel rekensommetje:
Onze Kelejak zal tot een 500.000 km probleemloos meegaan.
Over een vijf jaar mag ik met emeritaat gaan.
Jaarlijks kilometrage: nu 24K per jaar en vanaf 2022 een 9K max..
KM stand in 2022: 224.875 + 120.000 (5x24.000) = 344.875 km.
500.000 – 344.875 = 155.125 km. 155.125 : 9.000 = 17,23.
Kortom over ruim 22 jaar (5 + 17,23) zijn we, DV, ruime tachtig plussers. Met de kennis van nu is het zeer onwaarschijnlijk dat we ons met die leeftijd nog in een nieuw auto avontuur zullen storten.
Maar we gaan het allemaal meemaken op onze long and winding road van het leven. Het leven is tenslotte in nevelen gehuld.

Afbeelding
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+75K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Gebruikersavatar
Arjan
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 19379
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

zo 15 okt, 2017 9:17

Mits er nog brandstof te verkrijgen is, en wat de regering gaat verzinnen :wink:
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 422
Lid geworden op: di 06 sep, 2016 16:21
Locatie: Tungelder

wo 08 nov, 2017 15:11

keuzes, keuzes.

Volgens het boekje is het voor onze Kelajak om de 15K km tijd voor onderhoud. En dit gegeven heeft met pakweg een 24K per 12 maanden een dilemma tot gevolg.
Volgen we stoicijns de 15K km interval; rekken we die 15K km interval op naar 24K km of hakken we het jaar in 2 gelijke delen en zoeken we om de zes maanden de garage op voor onderhoud waarbij de 'voorjaarsbeurt'gelijk valt met de APK.
Vooralsnog hebben we, ondanks het gegeven dat het grootste gedeelte van de kilometers filevrij op de snelweg afgelegd worden, voor de laatste optie gekozen.
En zo lieten we onze P2 op de eerste maandag in november achter bij onze garage voor regulier onderhoud, wat preventief onderhoud, een kleine upgrade en een wissel naar onze winterbanden.
Je kan je natuurlijk afvragen waarom nu precies op de eenste maandag van de maand?
Nu, dat is nog een erfenis uit onze Saab dagen. Want met onze Saabjes was het gewoon dat we bij onderhoud meer kwubbeltjes kwijt waren dan verwacht. En dat is aan het begin van de maand wat makkelijker te verteren dan aan het eind van de maand, vandaar.
Pakweg 24 uur later konden we weer met onze kellajak richtig huis vertrekken. Het bedrag wat we mochten aftikken viel alleszins mee. Wat was er buiten de standaard zaken zoal gedaan?
Remvloeistof vervangen, koelmiddel Airco bijgevuld, achter een setje nieuwe remblokken en op speciaal verzoek nieuw interieur filter.
Waarom dat laatste?
 We rijden nu een jaartje naar volle tevredenheid in onze P2 rond. Nou ja bijna want wat daar bij opvalt is dat de ramen aan de binnenkant snel blauw uitslaan.
Snel in vergelijking met de Saabjes 9-5 waarmee we hiervoor gedurende een 180K km s lands wegen onveilig gemaakt heb. Nu is het zo dat men er bij Saab prat op ging dat men standaard speciale 'actieve' interieur filters monteerde.  Dus opzoek gegaan naar een 'actief”interieur filter voor onze Kelajak, en dankzij de hulp op dit forum gevonden.
Ben erg benieuwd hoe effectief dit nieuwe filter zal blijken te zijn..
Kortom met de winterwielen gaan we vol vertrouwen de komende dagen met slecht weer, vorst en sneeuw tegemoet.
Mede gesterkt door een milde vorm van badge tuning.

Afbeelding

O ja, een dagje rond gereden in een DS3 (vervangend vervoer).
Viel niet echt mee, menigeen klaagt steen en been over het gejank van de e-CVT waneer je het gaspedaal diep intrapt.
Nou, vergeleken met de DS3 is onze P2 'muisstil' . De DS3 adept zal waarschijnlijk lovend zijn over de sportieve roffel.
Zo'n DS3 is duidelijk niet ons kopje thee.
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+75K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Gebruikersavatar
Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 31 mei, 2011 14:14
Locatie: Ubachsberg

wo 08 nov, 2017 16:22

Goh wat leuk te lezen belevenissen met de P2. Inderdaad moet ook ik bevestigen dat het zicht rondom in zowel onze P3 als onze Yaris slecht is.

Die ellendige dikke voorste stijl maakt het nodig om talloze malen flink naar voren te gaan, wil ik voldoende zeker ervan zijn dat er - vooral van links - geen verkeer aankomt. Maar ja, voor het lage verbruik zal men een platte voorruit - waarvan zich de binnenkant verschrikkelijk moeilijk perfect laat poetsen - hebben laten prevaleren.

Omdat ie zo moeilijk perfect gepoetst kan worden, gebeurt dit veel minder vaak en dat levert bij lage stand van de zon òf in tijden dat de voorruit meer last heeft van condensvorming slechter zicht naar voren op.
De plat liggende ruit in combinatie met het materiaal van de bovenkant van het dashboard levert reflectie in het glas op, waardoor men ook minder goed ziet. De oplossing die ik ervoor bedacht is een stuk op maat gemaakt zacht zwart rubber op het dashboard. Dat levert een flinke verbetering op.

De gedeelde achterruit (P3) is fijn zo lang in het donker de koplampen van achterliggers uit het zicht worden gehouden door het middendeel. De automatisch dimmende binnenspiegel werkt er echter teleurstellend door.

@Levensnevel -> Ik zie dat je net een beetje jonger dan ik bent en neem aan dat je over heel wat ervaring met auto's beschikt. De P3 vind ik de tot nog toe fijnste auto en ik heb geen enkele behoefte om te denken aan een opvolger. De auto's die ik langer of korter ervoor had (ook die uit een duurder segment) hadden weliswaar een aantal toeters en bellen niet, maar veel van die snufjes die de P3 heeft zijn overbodige luxe. Hierover is in het forum zelfs een apart thema geopend. Die snufjes zijn meestal wat ik noem 'verkoopargumenten' en verder niets.

Komt bij dat elke auto óók een kwestie is van 'wennen'. Als we tijdens de zomervakantie een week of langer gewend zijn aan ons nu 65 jarig bakkie, dan voldoet die auto ook al aardig aan onze behoeften. Nja, 's winters is het maar niks om zonder verwarming te rijden en zo kleven er nog wel wat minpunten aan. Als ik echter in gedachten overstap naar mijn 1977 Renault R4TL, dan zijn dat al véél minder minpunten. Ik denk dus ook dat we best wel de huidige auto tot onze laatste kunnen bestempelen, MITS ie niet total-loss raakt of gestolen wordt.

De P4 heeft enkele nadelen, waarvan het ergste de lagere instap is. Dat ik 'm van binnen èn van buiten lang niet zo mooi vind, is iets persoonlijks, wat sommigen heel anders kunnen ervaren.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Plaats reactie
  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers