Marter

Gebruiker reviews, ervaringen en foto's
Ieder lid kan hier zijn ervaringen en/of foto's publiceren.
Plaats reactie
tardis
Lid
Lid

Marter

Bericht door tardis »

Op vrijdag 13 december (heel toepasselijk) stapte ik vroeg in de ochtend in mijn prius type lll. Toen ik de startknop indrukte volgde een soort gerammel en stond de hele auto te schudden. Voor mijn gevoel liep de motor maar op drie cilinders. Uitgezet en herstart weer hetzelfde. Erg vervelend want ik had in de ochtend een afspraak staan die ik niet meer kon afzeggen. Rechts in het display brandde een oranje lampje. Ik overwoog de ANWB te bellen toen de motor ineens min of meer normaal ging lopen. Heb de gok gewaagd en ben naar mijn werk gereden. Daar zodra de dealer open was deze gebeld met de mijn verhaal. Komt u vanmiddag maar even langs dan kunnen we de storing uitlezen. Zo gezegd zo gedaan in de middag naar mijn toyota-dealer gereden en daar onder het genot van een kopje koffie wachten. Kunt u even komen kijken we hebben de storing gevonden werd mij verteld. Mee naar de werkplaats en was nieuwsgierig. Bleek dat er een aantal ontstekingskabels tot op het blanke metaal van hun isolatie waren ontdaan. Een wonder dat de auto überhaupt nog reed aldus de monteur. Woont u dicht bij het bos? Ja aan de bosrand. Dit is hoogstwaarschijnlijk het werk van een marter geweest. We kunnen een marter verjagen inbouwen maar die hebben we niet op voorraad. Heb u tijd dan kunnen we de kabels vervangen en alles nalopen. Zeker had ik tijd en na een uurtje was het kusje geklaard. Had intussen op internet anti marter kastjes gevonden en ook de optie om toilet-geurblokken onder de motorkap te plaatsen. Dit diezelfde middag bij mijn prius en die van mijn vriendin gedaan en via een webshop nog geurblokken besteld die specifiek marters af zouden schrikken.
Gelukkig was deze storing snel opgelost en mijn vertrouwen in de betrouwbaarheid van prius intact. Kijk wel eens naar opvolgers maar kom steevast uit bij een hybride van toyota of lexus :-). Maar voorlopig nog even doorrijden in de blauwe bolide is het voordeligst .

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybrid

Re: Marter

Bericht door CeHaEr »

Let wel op met toiletblokjes onder de kap.. de (warme) dampen bevatten stoffen die je beter niet kan inademen. :!:

In de bougiekabels van Toyota schijnt iets te zitten wat marters blijkbaar lekker vinden.
Je kan de oude kabels in een bakje bij/onder/naast de auto zetten.. in de hoop dat ze dat als maaltje gebruiken de volgende keer.
2017 C-HR Hybrid Bitone Plus --- Genuine JDM styled and a lot of sh*t from China
2019 Corolla Hybrid TS 2.0 Business Sport Intro --- 180HP Girlpower!

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President gen3

Bericht door Frank2b »

Ook bij ons zijn steenmarters gespot - onder mijn bolide zelfs. Ik heb daarom een marterverjager laten monteren. Deze werkt met paneeltjes die een schok geven, zoals een elektrisch hek. Totnogtoe succesvol.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

richard9722
Lid
Lid
Auto: Corolla TS 2.0 Hybrid

Bericht door richard9722 »

Die laatste heb ik ook gemonteerd:
Ultrasoon, lichtflitsen EN electroden :twisted:

Hopelijk afdoende. Overigens wel één met een eigen voeding (batterijen), zodat hij niet op de accu van de auto hoeft.

Hopelijk blijkt dit afdoende.

tardis
Lid
Lid

Bericht door tardis »

CeHaEr schreef:
26 dec 2019, 13:12
Let wel op met toiletblokjes onder de kap.. de (warme) dampen bevatten stoffen die je beter niet kan inademen. :!:

In de bougiekabels van Toyota schijnt iets te zitten wat marters blijkbaar lekker vinden.
Je kan de oude kabels in een bakje bij/onder/naast de auto zetten.. in de hoop dat ze dat als maaltje gebruiken de volgende keer.
Bij de volgende onderhoudsbeurt laat ik een elektronische marterverjager monteren. Deze schijnen qua geluid in frequentie te moeten wisselen om gewenning te voorkomen.

richard9722
Lid
Lid

Ik hoorde overigens van een 'expert' over marters dat ze niet alleen knagen omdat het zo lekker zou zijn, maar vooral ook om geursporen van een andere concurrerende marter in het territorium te verwijderen.

zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius III executivesolar

Bericht door zoekertje »

Onze prius was dit jaar ook al slachtoffer, motorkap isolatie was de "prooi" maand daarvoor had hij of zij? de camper al als prooi gebruikt: remvacuüm leiding doorgebeten. :evil:
PRIUS III pacific blue executive

Afbeelding

richard9722
Lid
Lid

En die beesten zijn nog beschermd ook...

Marsoepielamie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Prius 3

Bericht door Marsoepielamie »

Voorheen zag ik regelmatig kleine drolletjes rond het huis, volgens een ongediertebestrijder waren die van een marter, nu gebruik ik een anti marter spray. Het schijnt te werken, geen nieuwe drolletjes tot nu toe (wish me luck)

Afbeelding
"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln ... ein Auto braucht Liebe!" Zitat: Walter Röhrl

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President gen3

Bericht door Frank2b »

I wish you lucky.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

BvdH
Lid
Lid
Auto: Toyota Corolla TS Style

Bericht door BvdH »

Wat een verhaal,
succes !

Plaats reactie