Ervaringen Navigatiesysteem Toyota?

Gebruiker reviews, ervaringen en foto's
Ieder lid kan hier zijn ervaringen en/of foto's publiceren.
Rokil
Actief Lid
Actief Lid
Auto: C-HR Style hybrid

zo 01 dec, 2019 20:49

Klopt, ik rijd in een C-Hr uir 2018.
Het zou best kunnen dat minder landen selecteren bij een update het laden sneller zou moeten laten gaan. Ik verwacht echter dat bij een dergelijk duur systeem het niet uit zou moeten maken.
Het is niet alsof er ineens klachten zijn over het T&G(2) systeem m.b.t. de traagheid. Toyota had natuurlijk al veel eerder kunnen kiezen om een normaal functionerend systeem te gebruiken.
Maar zelfs al zou dat werken, heb ik nog altijd het probleem met de internet verbinding via mijn telefoon. Toevallig vanmiddag nog eens getest n.a.v. dit topic ; na 22 minuten kreeg ik pas verbinding met de server van toyota en werkte de verkeersinformatie. Dat was precies op het moment dat ik de auto af ging zetten, omdat ik reeds bestemming had bereikt. Op de terugweg een andere telefoon gebruikt en dat duurde slechts 18 minuten. Dus ik zag dat ik de laatste 2 straten gelukkig geen files zou tegenkomen....
AfbeeldingC-HR Hybrid
28.000 km. met 1:16,1 in een Rav4
45.000 km. met 1:20,3 in een Auris TS
50.000 km. met 1:20,5 in een Prius III
30.000 km. met 1:18,6 in een Prius II

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone

zo 01 dec, 2019 20:55

Dat is wel bizar. Daar had ik bij mijn C-HR geen last van, en met de RAV4 ook niet...
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding

Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

zo 01 dec, 2019 21:27

Rokil schreef:
zo 01 dec, 2019 20:49
Maar zelfs al zou dat werken, heb ik nog altijd het probleem met de internet verbinding via mijn telefoon. Toevallig vanmiddag nog eens getest n.a.v. dit topic ; na 22 minuten kreeg ik pas verbinding met de server van toyota en werkte de verkeersinformatie. Dat was precies op het moment dat ik de auto af ging zetten, omdat ik reeds bestemming had bereikt. Op de terugweg een andere telefoon gebruikt en dat duurde slechts 18 minuten. Dus ik zag dat ik de laatste 2 straten gelukkig geen files zou tegenkomen....
Zomaar een paar vragen hierover:
  1. Gebruik je ook andere diensten via de mobiel? bv. Streamen van muziek bv. Spotify? Ervaar je dan storingen?
  2. Heb je wel eens via Aha radio naar internet muziek geluisterd? Ervaar je dan storingen?
  3. Welke provider heb je voor mobiel telefoneren?
  4. Staan de instellingen goed voor verkeersmeldingen? => Instellingen, Verkeer, Verkeer via Internet
    • druk dan achter 'Verkeer via Internet' op instellingen: Update instellingen: selecteer de geschikte update instelling...
      (Roamen voor verkeersinformatie of Roamen voor TMC-radio is voor gebruik in het buitenland..)…
    • Je kunt ook kiezen voor verkeer via FM-radio, dan ben je niet meer afhankelijk van de internetverbinding
    • Staat onder verkeer via FM-radio niet Geen verkeer (want dan ontvang je geen verkeersmeldingen)
    • Staat het Radiusfilter goed?
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Rokil
Actief Lid
Actief Lid

zo 01 dec, 2019 21:57

1. Sinds kort een ruimer mobiel abonnement, dus vandaag dan ook maar google play music via bluetooth gebruikt. Geen storingen in ieder geval.
2. Aha radio nooit gebruikt, vanwege die slechte/geen verbinding met de server.
3. Sinds kort Vodafone, hiervoor T-Mobile. De andere telefoon KPN.
4. De instellingen staan goed. Er word niets aan veranderd en dus na 22 en 18 minuten werkte het wel. Maar dan hoeft het dus niet meer. Afgelopen zomervakantie uiteindelijk na een kilometer of 75 verbinding met de verkeersinfo via de telefoon. Helaas bij het overschakelen in Duitsland naar een andere provider viel de internetverbinding even weg en kreeg ik pas weer midden Duitsland een verbinding. Aan de instellingen van de telefoon of T&G niets veranderd, maar de verbinding wil dus gewoon niet. Vandaar dat ik dus gewoon TomTom of Google Maps gebruikt. Dat werkt in een keer, bijzonder snel en errug goedkoop in vergelijking met T&G.
Met de T&G in de Auris had ik ook al zoveel problemen. In de rav4 had ik geen problemen met de navigatie, omdat die er niet in zat. :D
Nu met de C-Hr weer volop problemen en bij de dealers ben ik altijd de enige en eerste met dit probleem.
Maar ik heb me er bij neergelegd dat T&G en ik nooit vrienden gaan worden. Ik gebruik het niet en in mijn volgende auto komt het ook zeker niet. Over het rijden met de Toyota auto's heb ik geen problemen. Dat doen ze goed, maar die T&G systemen gaan me zo irriteren dat het het rijplezier bederft.
AfbeeldingC-HR Hybrid

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

zo 01 dec, 2019 22:55

1. Bluetoothverbinding werkt dus naar verwachting.
2. Tja, niet geprobeerd en toch veroordeeld?
3. Oke, dus keuze genoeg.
4. Je zegt dat de instellingen goed staan omdat je aanneemt dat de gegevens na bepaalde tijd binnenkomen en dus wel van de server zullen komen.
Je bent echt niet de enige met dit systeem en waarom gaat het bij anderen dan wel goed?
Mijn advies zou toch zijn: pak het handboek er even bij blz 160 en 161. Voor het zelfde geld heb je een denkfout gemaakt of is er een instelling veranderd zonder dat je dit weet.
Bij mij werkt de TMC update veel trager, dus wie weet krijg je gewoon de info via TMC binnen en lijkt het daarom dat de server vertraagt.
Het is in ieder geval heel bijzonder dat het bij jouw in 2 auto's niet lukt, en het bij anderen geen probleem oplevert….
Dat kan natuurlijk, maar is wel wat onwaarschijnlijk...

P.S. ik probeer alleen maar te helpen.. :D
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Rokil
Actief Lid
Actief Lid

ma 02 dec, 2019 8:34

Ik waardeer het helpen ook zeker, maar ik heb me erbij neergelegd dat ik het niet meer ga gebruiken.
Bij mijn auris is de unit 3x vervangen, maar omdat ze het niet gerepareerd kregen hebben ze de originele unit er uiteindelijk maar weer ingezet. Er moest over nagedacht worden waar dit probleem lag en hoe dit op te lossen. Nadat ik uiteindelijk alles bij elkaar 3 dagen mijn auto kwijt ben geweest bij de dealer, heb ik besloten dat ik het erbij liet.
Bij de C-Hr is het mobiele ontvangst-probleem ook vastgesteld door de dealer en ja, de instellingen stonden goed. De importeur gaf dan maar aan dat mijn telefoon niet compatibel is met het systeem (Samsungs S9, S6 en Nokia 7plus).
Ook heb ik totaal geen Dab ontvangst.
Nadat ik na een update dus een totale uitval van het systeem had en terug moest naar de dealer, was het voorstel om de auto eens een paar dagen achter te laten, zodat uitgebreid getest en uitgeprobeerd kon worden waar het probleem nu aan lag en hoe dit op te lossen. Dit moest echt een paar dagen zijn, want er moest goed getest kunnen worden.
Aangezien ik dit dus al eens mee had gemaakt, heb ik vriendelijk bedankt voor de optie om klantauto's te gebruiken als test-geval en me voorgenomen om geen T&G systemen meer te accepteren.
Het zal best heel bijzonder zijn dat me dit nu voor de 2e keer overkomt, maar ik vind het eerder heel irritant. Mede omdat Toyota weet van deze problemen en het afschuift door te zeggen dat ze er nooit eerder van hebben gehoord, het op mijn auto willen gaan uittesten, of dat het aan een telefoon ligt.
Maar goed, ik heb het idee dat het topic nu gekaapt wordt door dit probleem, terwijl de topic starter alleen vroeg naar de ervaringen. Aangezien er meerdere mensen klachten hebben over de T&G systemen, heb ik alleen gemeld dat ik het niet gebruik.
Desalniettemin waardeer ik het helpen wel hoor :)
AfbeeldingC-HR Hybrid

Plaats reactie
  • Informatie