Rammel uit dashboard Auris Hybride

Gebruiker reviews, ervaringen en foto's
Ieder lid kan hier zijn ervaringen en/of foto's publiceren.
Plaats reactie
Dinky
Lid
Lid

zo 18 aug, 2019 15:20

Hallo

sinds een paar jaar komt er uit het dashboard van mijn nu 8 jaar oude Auris Hybride een akelige rammel, zodra ik over een steentjesweg rijd. Het heeft lang geduurd voordat mijn garage (Dijksman in Noordwijk) de rammel dacht te kunnen thuisbrengen. Zij houden het op de elektromotor van de stuurbekrachtiging. Reparatie daarvan is een prijzige aangelegenheid, mede door het arbeidsloon. Ik zal er dus mee moeten leven, maar het ontneemt mij wel veel plezier aan het rijden in deze verder prettige auto.
Dit is overigens niet de enige rammel op een klinkerweg: ook de panelen van de deurbekleding resoneren vaak mee. Qua afwerking valt er dus nog wel wat te verbeteren.

Zijn er andere Auris rijders onder jullie, die hier ook mee te maken hebben ?

menjo
Lid
Lid

zo 18 aug, 2019 18:40

als de auto geparkeerd staat en contact uit en het stuur losjes beweegt hoor je het dan ook?

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

ma 19 aug, 2019 12:14

Hier geen enkel rammeltje oid hoorbaar.
Betreft een Auris TS Dynamic uit 2017.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

hybrid2016
Lid
Lid
Auto: prius

ma 09 sep, 2019 16:04

Beste,

Ik heb toevallig een paar jaar terug een vergelijkbaar probleem gehad. De monteur bij mijn garage vertelde me ook dat het niet zo te verhelpen was en ik er ook maar mee moest leven. In 2015 heb ik de Auris gekocht en het jaar ervoor op https://www.bertjonk-autoverhuur.nl/ gehuurd voor de vakantie. Toen had ik het probleem niet terwijl het precies dezelfde auto met ongeveer dezelfde leeftijd is. Mocht iemand een oplossing hebben, laat het me graag even weten!

Auriswillem
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris Hybride

wo 09 okt, 2019 16:08

Onlangs tijdens de proefrit ook een rammel gehoord, en ik dacht ook even dat dashboard kwam. Het bleek de bevestiging te zijn, waar je de passagier veiligheidsgordel vastzet. Deze is nu vervangen, en het is weer fluisterstil :silent:
Toyota Auris 2011

Plaats reactie
  • Informatie