geruwde plekjes op achterveiligheidsgordel;afkeur apk

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Plaats reactie
Ronald777
Lid
Lid
Auto: prius2 2009

geruwde plekjes op achterveiligheidsgordel;afkeur apk

Bericht door Ronald777 »

kreeg vandaag te horen dat ik om door de apk te komen een nieuwe achtergordel nodig heb. er zaten gaatjes in. waarschijnlijk een keer tussen de deur gezeten. kosten € 275,=.

gelijk maar aangegeven dat ik er even mee wacht. zag op internet dat het onderdeel wat ik nodig heb uit een sloopauto van zelfde bouwjaar € 75,= kost.

dus auto opgehaald zonder goedgekeurd te zijn. als ik de achtergordel bekijk zie ik dat hij op een paar plekjes wat opgeruwd is. geen gaten. vraag me echt af wat het nut is om dit af te keuren. maar ik vraag me vooral af of ik nog wel bij deze garage de volgende apk moet laten doen.

zit nog even na te denken of ik het zelf kan monteren. montagekosten zijn € 70,=.

heeft iemand hier dit zelf welenns gedaan?

menjo
Actief Lid
Actief Lid
Auto: lexus rx450

Re: geruwde plekjes op achterveiligheidsgordel;afkeur apk

Bericht door menjo »

gordel vervangen is nog geen 15 minuten werk voor een prof dus 70 euro montage kosten is goed aan de prijs, misschien kan je een foto uploaden van de gordel beschadiging?

niek
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door niek »

Bij mijn vorige Prius was een gordel ook reden voor APK afkeuring. Had eenmaal bij dichtslaan tussen de deur gezeten. Beschadiging was nauwelijks zichtbaar. Zonde van het geld.
Prius 2 silver grey 2006 (-2010)
Prius 3 astral black 2010 (-2010)
Prius 2 ash grey 2007 (2010-2016)
Prius 3 silver grey solar 2012 (2016- 2019)
Prius 4 pearl white 2016 (2019 - heden)

Klikoo
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door Klikoo »

Deze reden van afkeur heb ik ook vaker van mensen gehoord. Is vaak een ordinaire melkkoe. Wat je kan doen als er zogenaamde pluisjes opzitten die gezien worden als afkeur, is met een scheerapparaat erover heen gaan. Doe je de pluisjes er gewoon afscheren, zodat hij er weer helemaal glad eruit ziet. Gaten, scheuren of echte weefselschade is natuurlijk niet goed.
Prius 2 BE Antraciet / mei 2008.

CeHaEr
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybrid

Bericht door CeHaEr »

Heb je een foto van de gordel?

De grens van goedkeur/afkeur is soms een beetje grijs gebied. Ik keur zelf arbeidsmiddelen waaronder ook valbeveiliging en bij twijfelgevallen is het vaak afkeur. Weefselschade verminderd de sterkte enorm en het gaat erom dat zoiets gegarandeerd zijn werk doet als je het nodig hebt. Het gaat immers om de persoonlijke veiligheid. In dit geval gaat het zelfs om de veiligheid van een passagier van je.

Afscheren of even met aansteker langs rafels is verdoezelen van een slijtage. Ergens wel begrijpelijk maar niet verstandig. :wink:
2017 C-HR Hybrid Bitone Plus --- Genuine JDM styled and a lot of sh*t from China
2019 Corolla Hybrid TS 2.0 Business Sport Intro --- 180HP Girlpower!

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door wimj »

Je kunt ook een herkeuring aanvragen als je twijfelt aan de garage. Dan komt er iemand van de RWD langs, en als die hem goedkeurt krijgt de afkeurder strafpunten, en als dat er te veel zijn verliest hij zijn licentie,

Hoe het zit met de kosten weet ik niet.
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Dynamic

Bericht door frafie55 »

Als zich iets in een grijs gebied bevindt, dan zal de keurmeester zich indekken met 'afkeur', veronderstel ik.
Bij twijfel, niet inhalen.
Dit zal voor de keurmeester toch geen gevolgen hebben bij herkeuring door de RWD?
Deze RWD-keurmeester werkt in hetzelfde grijze gebied.

Frans
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Auris TS - Dynamic - Zwart Metallic
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides
Afbeelding

Plaats reactie